بزرگترین پالایشگاه آب پنیر آسیا با درایت دولت سیزدهم در آمل راه‌اندازی شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت : بزرگترین پالایشگاه آب پنیر آسیا با درایت و تلاش دولت سیزدهم و بخش خصوصی در شرکت  فرآورده های لبنی کاله در آمل بهره برداری شد.

به گزارش مشرق، سیدرضا فاطمی امین روز جمعه در بازید از شرکت فرآورده های لبنی کاله در آمل افزود: پالایشگاه آب پنیر در آمل در کمتر از یکسال با هزینه اعتبار یک هزار میلیارد تومان دولت و بخش خصوصی در مازندران راه اندازی شد.

وی خاطر نشان کرد: در سال های گذشته ایران یکی از کشورهای واردکننده آب پنیر بود اما با تلاش بخش خصوصی و دولت این رویه برچیده شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی از مزایای اجرای پالایشگاه تولید آب پنیر در مازندران را جلوگیری از خروج ارز از کشور عنوان کرد.

فاطمی امین، وزیر صنعت معدن و تجارت امروز جمعه به منظور بازدید از تعدادی از واحدهای صنعتی و تولیدی و دیدار با فعالان اقتصادی در قالب سفر کاری یک روزه وارد استان مازندران شد.

وی پس از ورود به استان مازندران در شهرستان آمل مورد استقبال مسئولان محلی قرار گرفت.

وزیر صمت پس از ورود به شهرستان آمل به زیارت امامزاده ابراهیم(ع) رفت و در جوار بارگاه این امامزاده عظیم الشان به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

فاطمی امین همچنین با حضور در شرکت فرآورده های لبنی کاله از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد.

بازدید از شرکت آب بند در بابل و کارخانه نساجی مازندران در قائمشهر در سفر کاری وزیر صمت برنامه‌ریزی شده است.

بازدید از صنایع چوب و کاغذ، فولاد البرز، کشت و صنعت شمال ایرانیان، فاز ۲ شهرک صنعتی ساری و شرکت آرین سینا از دیگر برنامه های کاری فاطمی امین در مازندران است.

همچنین نشست با فعالان اقتصادی مازندران در استانداری پایان بخش سفر استانی و یک روزه وزیر صنعت، معدن و تجارت به مازندران خواهد بود.

حدود ۸۰ هزار نفر به صورت مستقیم در واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشتغال دارند و از مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی استان، ۴۶۱ واحد در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی نیز در بخش تولید محصولات غذایی مشغول فعالیت هستند.

بیشترین سهم واحدهای صنعتی استان نیز متعلق به شهرستان آمل است که حدود ۴۰۰ واحد صنعتی فعال دارد. ۲۶ درصد صنایع فعال استان نیز در شهرستان‌های ساری، بابل و سوادکوه مستقر هستند.

مازندران در حوزه اشتغال واحدهای صنعتی با استقرار چهار درصد واحدهای صنعتی کشور در این استان یازدهمین استان کشور است و ۳.۸ درصد اشتغال صنعتی را در اختیار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    0 0
    آمارها راسته
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    3 0
    پرچم بالاست
    • US ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      4 0
      خاک تو سرت. آب پنیر رو غلیط میکنن دوباره بهت میفروشن خدا تومن
  • IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    4 0
    ما که از صنعت مازندران چیزی ندیدیم ، بعدش نساجی که تبدیل به بازار روز شده
  • شهاب IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    2 0
    خبر خوبیه ولی به حال مردم فایده ای ندارد ،مثل تمام چهار دهه گذشته
  • ..... IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    1 0
    خب به دولت چه ربطی داره، کاله یک شرکت خصوصی هست
  • امید IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    1 0
    کاله❤️

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس