وزیر صمت: ۵۰ هزار میلیارد تومان برای نوسازی ماشین‌آلات واحدهای صنعتی کشور اختصاص یافت 

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:  ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار با همراهی بانک مرکزی برای نوسازی ماشین آلات خط تولید واحدهای صنعتی و بنگاه های اقتصادی کشور تخصیص یافت.

به گزارش مشرق، سید رضا فاطمی امین روز جمعه در حاشیه بازدید از شرکت فرآورده های لبنی کاله در آمل در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تکمیل طرح های نیمه تمام در حوزه صنعت یکی از اولویت های اساسی در دولت سیزدهم است که باجدیت برای تحقق این امر تلاش خواهیم کرد.

وی با بیان این که، توازن سرمایه گذاری در حوزه صنعت و تولید کشور در سال های گذشته مطلوب نبوده است، گفت: اکنون در برخی از شهرهای کوچک کشور به دلیل فعالیت واحدهای صنعتی قابل توجه مشکل کمبود نیروی انسانی وجود دارد اما در برخی دیگر از شهرهای بزرگ کشور به دلیل کمبود بنگاه های اقتصادی مادر و بزرگ با مشکل بیکاری جوانان مواجه هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: باید در ارتباط با اعطای مجوزهای سرمایه گذاری در حوزه صنعت با برنامه ریزی اصولی دقت داشت تا شاهد ایجاد اشتغال پایدار و متوازن در تمام نقاط کشور باشیم.

فاطمی امین با اشاره به روند به نسبت مطلوب تولید در کشور، اضافه کرد: میزان صادرات کشور از ابتدای فروردین تا پایان مردادماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال‌ گذشته ۲۴ درصد افزایش یافت.

وی افزود : در برخی از حوزه های صادراتی و کشورهای هدف در این حوزه در زمان مذکور شاهد رشد چشمگیر صادرات هستیم و به عنوان مثال امسال صادرات از ایران به برخی کشورهای آفریقایی ۱۰۰ درصد و به روسیه ۸۰ درصد افزایش داشته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از واگذاری معادن کشور به افراد دارای اهلیت خبر داد و گفت: در هفته آینده واگذاری پهنه یا محدوده اکتشافی معادن در کشور به مزایده گذاشته می‌شود.

فاطمی امین افزود: احیای یک هزار و ۲۰۰ معدن راکد کشور در دستور کار است که با فعال سازی آن شاهد ایجاد اشتغال پایدار در کشور خواهیم بود.

فاطمی امین، وزیر صنعت معدن و تجارت امروز جمعه به منظور بازدید از تعدادی از واحدهای صنعتی و تولیدی و دیدار با فعالان اقتصادی در قالب سفر کاری یک روزه وارد استان مازندران شد.

وی پس از ورود به استان مازندران در شهرستان آمل مورد استقبال مسئولان محلی قرار گرفت.

وزیر صمت پس از ورود به شهرستان آمل به زیارت امامزاده ابراهیم(ع) رفت و در جوار بارگاه این امامزاده عظیم الشان به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

فاطمی امین همچنین با حضور در شرکت فرآورده های لبنی کاله از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد.

بازدید از شرکت آب بند در بابل و کارخانه نساجی مازندران در قائمشهر در سفر کاری وزیر صمت برنامه‌ریزی شده است.

بازدید از صنایع چوب و کاغذ، فولاد البرز، کشت و صنعت شمال ایرانیان، فاز ۲ شهرک صنعتی ساری و شرکت آرین سینا از دیگر برنامه های کاری فاطمی امین در مازندران است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    0 0
    پول خیلی زیادیه . باید نظارت دقیق بشه و بازخواست که دقیقا کجاها خرج میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس