دیدار چهره به چهره رئیس جمهور با مدیران ۶ شرکت بزرگ صنعتی کشور

رئیس جمهور در راستای تحقق شعار سال و به منظور رفع موانع تولیدکنندگان، با مدیران ۶ شرکت بزرگ صنعتی کشور به صورت چهره به چهره دیدار و دستور رفع مشکلات آنان را صادر کرد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنج‌شنبه میزبان مدیران ۶ شرکت بزرگ صنعتی کشور بود و در جلسه‌ای ۳ ساعته به صورت چهره به چهره پای صحبت‌های آنان نشست و مشکلات این شرکت‌های تولیدی و صنعتی را جویا شد.

در این جلسه مدیران شرکت‌های «کاله»، «بهیار صنعت اصفهان»، «مجتمع آهن و فولاد بافق»، «خودروسازی زامیاد»، «شیشه کاوه» و «آی. تی. آی شیراز» در حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت و بهداشت و درمان، معاون اجرایی رئیس جمهور، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس دفتر رئیس جمهور، رئیس سازمان استاندارد، رئیس کل گمرک کشور و معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد به صورت جداگانه با دکتر رئیسی دیدار و به بیان مشکلات اداری و اجرایی واحدهای تولیدی خود پرداختند.

ببینید:

عکس/جلسه بررسی مشکلات واحدهای تولیدی کشور

بر اساس مباحث و موضوعات مطرح شده از سوی مدیران این ۶ شرکت بزرگ تولیدی و صنعتی، «گروه صنایع غذایی سولیکو کاله» از ۷ سال پیش نیازمند تأمین اعتبار ارزی و ریالی برای ایجاد پالایشگاه شیر است که با رفع این مشکل، ضمن ایجاد بزرگترین واحد فرآوری شیر ایران و منطقه و ارزش افزوده ۲ میلیون دلاری، زمینه برای ایجاد ۵۰ هزار فرصت شغلی جدید دیگر در این صنعت فراهم خواهد شد.

«شرکت دانش‌بنیان بهیار صنعت سپاهان»، تولیدکننده دستگاه بومی ایکس‌ری کانتینری کالا و تجهیزات پزشکی نیز نیازمند توجه و حمایت جدی وزارت اقتصاد و وزارت بهداشت برای خرید محصولات دانش‌بنیان این شرکت با مزیت مهم صرفه‌جویی ارزی و ایجاد ظرفیت اشتغال برای حداقل هزار نفر است.

«شرکت آهن و فولاد بافق» در زمینه تأخیر در صدور مجوز خط تولید جدید به‌دلیل مسائل محیط زیستی و تأمین اعتبار برای تکمیل این مجتمع صنعتی با مشکل روبروست که در صورت رفع این مشکلات، زنجیره تکمیل تولید و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به ظرفیت اشتغال آن افزوده خواهد شد.

«شرکت خودروسازی زامیاد» نیز با مشکل اعمال ۴ عنوان استاندار جدید برای تولیدات این شرکت به دلایلی همچون زمان‌بر بودن تست خودروهای تولیدی در خارج از کشور، مواجه است.

همچنین «گروه صنعتی شیشه کاوه» نسبت به ممانعت مقامات محلی از انتقال پساب تولیدی شرکت کاوه سودا در مراغه به دریاچه به رغم دریافت موافقت از سازمان محیط زیست و توقف واحد فرآوری مواد اولیه شیشه‌سازی در یزد به دلیل مشکل آلایندگی گلایه داشت.

کارخانه صنایع مخابراتی راه دور ایران (ITI) نیز که از ۱۴ سال پیش به‌دلیل سوءمدیریت با مشکل عدم نقدینگی برای تأمین مواد اولیه و در نتیجه تعطیلی و رکود کامل کارخانه مواجه شده، در انتظار سرمایه‌گذار برای احیای مجدد است که در صورت احیای آن امکان بازگشت حداقل هزار و ۳۰۰ نفر به طور مستقیم به چرخه اشتغال فراهم و ظرفیت گسترده در صنایع مخابرات از راه دور نیز احیا خواهد شد.

رئیس جمهور پس از شنیدن صحبت‌های مدیران این شرکت‌ها و توضیحات مقامات مربوطه، ناظر به مشکلات مطرح و راه‌حل‌های ارائه شده، دستورات لازم را صادر و مسئولان مربوطه را به پیگیری و رفع مشکلات آنان تا حصول نتیجه نهایی و همچنین گزارش اقدامات صورت گرفته مکلف کرد.

رئیسی همچنین در پایان این جلسه در سخنانی با بیان اینکه امروز «تولید» محوری‌ترین مسئله کشور است، بر عزم دولت برای حمایت از همه تولیدکنندگان و کارآفرینان در سراسر کشور تأکید کرد و گفت‌: این جلسات به منظور حمایت از تولید و رفع موانع و مشکلات تولیدکنندگان به عنوان یکی از مسائل مهم و اولویت دار دولت ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 12
  • NL ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    7 3
    همشون حرفشون این بوده: اجازه بدهید برای انباشت سرمایه ی کلان سرمایه داران محیط زیست مردم و کشور را به فنا بدهیم
    • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
      2 2
      میگه 300 نفربرن توکارخونه ورشکسته اخه این که همش ضرره من بیکارچراباید خرج اون روبدم یاتوم کارخونه اش بیادرودوش مردم
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
      5 1
      یعنی واقعا سطح دانش و شعور تعداد زیادی از هموطنان قابل تقدیره و انشاالله روز بروز هم بیشتر می شود. جلسه با یکمشت بدهکار بانکی یا رانت خوار چه افتخاری برای رئیس جمهور دارد.؟
  • انقلابی منطقی IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    9 2
    دیدارهای چهره به چهره و بی فایده!
    • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
      2 3
      از کجا میگی بی فایده ؟ مگه اونجا بودی ؟
    • IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
      0 3
      نظر خودت بی فایدست.
    • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
      3 0
      نهار خوردی؟
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    6 1
    خودتون و مردم سرکار گذاشتین همین
  • هادی TR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    2 1
    واقعا چه انتظارایی دارن. کارخونه بزنن، سودشو ببرن،فک و فامیل و جا کنن بعد آلایندگیش و نابودی زیست بومش نصیب ملت بشه.
  • هادی TR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    1 1
    فکر کنم جناب رئیسی از اهمیت محیط زیست و ارجحیت اون به پول و منفعت بیخبره. مجوز دادن به پتروشیمی تو میانکاله یا اینجور تقاضاها واقعا خطرناکه.
    • حبیب IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
      1 1
      آخه مگه مجبوری نظر بدی وقتی نه اطلاعات داری نه قدرت درک مطلب، کاله یک شرکت صنایع لبنیه در آمله ولی میانکاله نام یک منطقه در ساری، اون پتروشیمیه این پالایشگاه شیر
  • علی IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    1 0
    انشاالله خیر باشه و تصمیماتی در راستای خیر مردم و محیط زیست و کار و کلا به خیر همه گرفته بشه
  • IR ۰۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    1 0
    با سلام " تولید راهبرد اقتصاد ملی و الگوی عملی مردم " است. دولت نیز به عنوان هادی، ناظر و حامی در این چارچوب بایستی با ایفای نقش بپردازد. بدین ترتیب ، جلسه ریاست محترم جمهور با تولید کنندگان تمرین اقتصاد سیاسی نوظهوری است که بایستی به سرعت و شتاب در کلیت اداره امور کشور نهادینه شود و مبنای امور حسبه نظام اقتصادی شود و دولت نیز با پیروز از این الگوی اقتصادی جدید منابع عام و خاص را به این سمت و سو هدایت کرده و زمینه را برای انتقال قدرت اقتصادی به مردم را فراهم نماید. اما، این همه نیازمند ایجاد یک قرارگاه فرماندهی اقتصادی است که در متن ستاد دولت و در سایه همکاری ها قوای سه گانه بازسازی اقتصاد ملی را در همه ابعاد از منظر مدیریت ملی پیگیری نماید.
  • IR ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    2 1
    اقای ریسی این کار بسیار مهم است حتما و اکیدا جلیات رو با شرکتها برگزار کنید تا با مسئولین دولتی پیشنهاد میشود ، یک موسسه بررسی اقتصادی در جلسات حضور داشته باشد و کا را طی یک یا دو جلسه نهایی کنید حتی اگر در هفته با 5 شرکت بزرگ و متوسط جلسه بگذارید بعد از یک سال حدود 200 شرکت و طی 4 سال 800 شرکت در مسیر شکوفایی قرار میگیرد ، با توسعه این شرکتها ، شرکتهای کوچکتر هم منتفع میشوند
  • IR ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    4 1
    ناهار خوردین
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
      1 3
      ناهار خوردن بهتر از شکر خوردن است
    • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
      1 3
      معلومه شکر خوردنو تجربه کردی!
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    3 3
    تنها راه نجات این مملکت باز کردن درب های اقتصادی به روی دنیا و جذب سرمایه خارجی هستش. کاری که همه کشورهای توسعه یافته حاضر مثل کره جنوبی سنگاپور تایوان انجام دادند. والسلام.
  • هادی IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    2 1
    عالیه,وقتی تولید کننده با دستور آقای رئیس جمهور برای همکاری بانکها و تزریق نقدینگی و امهال بدهیها و رفع موانع میتونه کارخانه و منابع و دستگاه های معطل مانده و راکد رو بعد از چندین سال به تولید برگردونه و زمینه ی اشتغال هزاران نفر و هزاران خانواده فراهم بشه فوقالعادس. دم آقای رئیسی گرم.
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    2 2
    احسنت به رئیس جمهور
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    0 0
    متاسفانه آقای رئیسی به خاطر ساده اندیشی و انفعال در مقابل شعارهای اصلاح طلبان (قیمت دستوری و...) که باعث شده بازار رو بی نظارت رها کنند و مدیران رو عوض نکنند یا وزرای اصلاح طلبی مثل وزیر علوم و... رو برکنار نکنند باعث شدند تمام تلاشهای مثبتشون دیده نشه چون چشم مردم بازار مسکن و خودرو و گوشت و... رو فقط میبینه در حوزه حجاب و فضای مجازی هم متاسفانه با همین انفعال قشر مذهبی رو از خودشون ناراضی کردند
  • . IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    3 1
    مشرق به شرفت بر نمیخوره یه خبر راجب مطالبات گندمکارا بزاری
  • علی اقا IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    3 1
    همه ی کارهاش برضد محرومان و معیشت مردم بوده.
  • علی اقا IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    3 1
    چون رییس جمهور اصولگراست هیچ انتقادی از اوضاع اقتصادی و معیشت نمیکنی؟ نون به نرخ روز میخوری؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس