بازدید رئیسی از کارخانه احیا شده رادیاتورسازی

با حضور رئیس جمهور واحد احیای مستقیم مجتمع فولاد بافق و همچنین خط تولید کلاف صنعتی و ساختمانی این کارخانه افتتاح شد.

به گزارش مشرق، آیت الله سید ابراهیم رئیسی که در قالب دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به استان یزد سفر کرده است، صبح امروز جمعه و در دومین روز سفر به این استان به شهرستان بافق رفت و با حضور در مجتمع فولاد این شهرستان و بازدید از بخش‌های مختلف این کارخانه با توضیحات دست‌اندرکاران از جزئیات فعالیت‌های تولیدی این واحد صنعتی مطلع شد.

در جریان حضور آیت الله رئیسی در مجتمع فولاد بافق واحد احیای مستقیم این کارخانه با ظرفیت سالانه ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی، افتتاح شد.

این طرح با ۳۰ درصد پیشرفت در سال ۱۳۹۰ به بخش خصوصی واگذار شد و ساخت آن، در دولت سیزدهم شتاب زیادی پیدا کرد.

این مجتمع، قادر است هر سال ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی را به روش میدرکس، که روشی سازگار با محیط زیست و همراه با کاهش مصرف آب است، تولید کند.

با افتتاح این واحد صنعتی، زمینه اشتغال بیش از هزار و ۸۰۰ نفر، شامل ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم، فراهم شد.

از ویژگی‌های بسیار مهم این واحد تولیدی صنعتی افزایش بهره‌وری با جلوگیری از خام‌فروشی و صرفه‌جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با استفاده از سیستم بازیافت آب است.

برای ساخت کارخانه احیای مستقیم فولاد بافق، نزدیک به ۱۲۵ میلیون یورو، معادل بیش از پنج هزار میلیارد تومان، هزینه شده و قابلیت تولید هر سال ۲ و نیم میلیون تن آهن اسفنجی در طرح توسعه آن دیده شده است.

رئیس جمهور در ادامه در کارخانه نورد کلاف صنعتی و ساختمانی مجتمع فولاد بافق نیز حضور یافت و خط تولید کلاف این مجتمع صنعتی را افتتاح کرد.

با افتتاح این خط جدید سالانه ۵۵۰ هزار تن انواع کلاف‌های صنعتی و ساختمانی تولید خواهد شد که برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی شده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    1 1
    وسط کویر مجتمع فولاد زدین خوشحالین؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس