کد خبر 1432745
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲
رشد ۱۳ درصدی صادرات در ۶ ماهه امسال

وزیر صمت از رشد ۱۳ درصدی صادرات در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش مشرق، رضا فاطمی امین امشب در شورای اداری این شهرستان با بیان اینکه دومین باری است که به لرستان سفر می‌کنم، اظهار کرد: خوشحالم که امروز خبرهای خوبی را از احیای واحدهای راکدشده  سفر قبلی شنیدم.

وی خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه امسال شاهد رشد ۱۳ درصدی صادرات در کشور بودیم.

وزیر صمت، یکی از مسائل انباشته را عدم توازن سرمایه‌گذاری عنوان و تصریح کرد: این چالش‌ها در بخش صنعت زمان می‌خواهد، همچنان‌که در برخی شهرها به اندازه کافی ظرفیت‌های اشتغال فراهم نشده که موجب مهاجرت و مشکلات اجتماعی شده است.

فاطمی امین اظهار کرد: هیچ بانکی تحت نظر وزارت صمت نیست، با این وجود به عنوان متولی تولید، تمامی مسائل تولید را از بانک و بیمه پیگیر هستیم

وی با اشاره به اصلاح قوانین ۵۰ مصوبه طی یک سال گذشته، گفت: تامین مالی زنجیره‌ای یک امکانی است که فراهم شده، کمااینکه تاکنون ۳۰ هزار میلیارد تومان در کشور در این زمینه فعال شده است.

وزیر صمت با بیان اینکه در خصوص ماشین‌آلات معادن در ۶ ماه امسال به اندازه کل سال قبل مجوز واردات گرفتیم، افزود: برای اینکه اشتغال و تولید در شهرها رونق پیدا کند، باید واحدهای کوچک موجود را با حمایت بزرگ کنیم، واحد نیمه تمام با ۶۰ درصد پیشرفت را احیا و فعال کنیم.

فاطمی امین بر تقویت فرهنگ کار صنعتی تاکید و خاطرنشان کرد: امیدارم خبر احیا و فعالیت حداقل ۱۰ واحد صنعتی را در الشتر و نورآباد تا سال آینده بشنویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس