کد خبر 1429354
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵
اوکراین

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد تلفات و خسارات سنگینی را به نیروهای اوکراینی طی شبانه روز گذشته وارد کرده است.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه از تلاش شکست خورده نیروهای اوکراین برای پیشروی در محورهای مختلف جنگ و کشته شدن بیش از ۱۵۰ نظامی، انهدام چهار مرکز فرماندهی در مناطق خارکیف، خرسون و نیکولایف و سرنگون شدن ۲۱ موشک هایمارس و اولخای نیروهای اوکراینی خبر داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه درباره تحولات عملیات ویژه نظامی در اوکراین گفت: نیروهای مسلح روسیه به عملیات ویژه نظامی در اوکراین ادامه می‌دهند. نیروهای دشمن در محور "کوبیانسک" تلاش کردند با سه یگان پیاده نظام مکانیزه به مواضع نیروهای روسیه در اطراف چند شهرک خارکیف حمله کنند که با همه این حملات مقابله شد. در نتیجه تیراندازی سنگین نیروهای روسیه، یگان‌های نیروهای مسلح اوکراین به مواضع خود عقب نشینی کردند و بیش از ۲۵ نظامی اوکراینی کشته شدند و چند تانک، پنج خودرو زرهی ترابری نظامیان و چهار خودرو باری کوچک آن‌ها منهدم شد.

در محور "کراسنی لیمان" یگان‌هایی از نیروهای مسلح اوکراین متشکل از دو تیپ مکانیزه تلاش کردند تا از موانع دفاعی نیروهای روسیه در یکی از شهرک‌های جمهوری لوهانسک عبور کنند، اما نیروهای دشمن با حملات هوایی و آتش توپخانه و حملات یگان‌های دفاعی روسیه به مواضع اصلی خود عقب نشینی کردند و بیش از ۲۰ نظامی اوکراینی کشته شدند و دو مقر نیروهای پیاده نظام آن‌ها منهدم شد.

در محور جنوبی دونتسک نیز نیروهای دشمن با دو یگان تاکتیکی به مواضع نیروهای روسیه حمله کردند که این حملات با آتش توپخانه و عملیات مؤثر نیروهای روسیه خنثی شد و بیش از ۲۵ نظامی اوکراین کشته شدند و یک دستگاه تانک، سه خودرو زرهی و دو خودرو نظامی آن‌ها منهدم شد.

در محور "نیکولایف -کرووی روگ" نیروهای دشمن با نظامیان متشکل از یک یگان تاکتیکی حمله شکست خورده‌ای را در شهرک‌های مختلف خرسون انجام دادند. در نتیجه آتش سنگین توپخانه و حملات متمرکز نیروهای روسیه، بیش از ۸۰ نظامی اوکراینی کشته شدند و ۱۱ خودرو زرهی و ۱۵ خودرو نظامی آن‌ها منهدم شد.

در حملات هوایی نیروهای ارتش و یگان‌های موشکی و توپخانه‌ای روسیه، چهار مرکز فرماندهی اوکراین در اطراف چند شهرک در استان خارکیف، خرسون و نیکولایف منهدم، ۷۲ یگان توپخانه در آشیانه‌های آن تخریب و دشمن در ۱۷۴ مرکز خسارت‌های سنگینی متحمل شد.

در ۲۴ ساعت گذشته سامانه‌های دفاع هوایی روسیه سه پهپاد را در اطراف شهرک‌های استان دونتسک سرنگون کردند و ۲۱ موشک هیمارس و اولخا در اطراف شهرک‌های لوهانسک و خرسون سرنگون شد.

وی در پایان گفت: از آغاز عملیات ویژه نظامی تا کنون ۳۲۵ جنگنده، ۱۶۲ بالگرد، ۲۳۲۶ پهپاد، ۳۸۳ سامانه دفاع هوایی، ۶۰۲۰ تانک و زره پوش، ۸۷۴ موشک انداز، ۳۵۲۱ گلوله توپخانه و خمپاره و ۶۷۴۱ خودرو ویژه نظامی اوکراین منهدم شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    6 2
    آمار خسارت و تلفات بسیار زیاد و قابل تعمل است. قطعا اگر حمایت همه جانبه از اوکراین نمیشد تا الان این جنگ تمام شده بود
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      2 9
      تلفات و سرنگونی هواگرد های خودتونم بگو اگه راست میگی خرس گریزلی
  • اصغر IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    4 6
    یک کلمش هم حرف راست نیست وروسیه سرتاپاش بادروغ است وقطعا شکست میخورد چون متجاوز است وحامیانش هم روسیاه هستند
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      3 4
      به امید خدا . حتما حافظه تاریخی ما بهمون کمک می کنه که در زمان فتحعلی شاه قاجار و طی 2 جنگ با روسیه و در نهایت شکست مناطق بسیاری از خاک ایران جدا شدند و روسیه ضمیمه خاک خود کرد و در جنگ 8 ساله چقدر به حکومت صدام کمک نظامی و تجهیزاتی کرد ولی خاک بر سر کسانی که بازم فکر می کنن روسیه با ما دوست و شریک راهبردی است . افرین بر دولت و مردم مقاوم اوکراین . به امید پیروزی اوکراین
  • آرمان IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    1 0
    روسیه با پهاد ایرانی جمله کرده ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس