باتیستوتا

در زمان مربیگری دانیل پاسارلا در تیم ملی آرژانتین بازیکنان با موی بلند، گوشواره و .... به تیم ملی دعوت نمی شدند و گابریل باتیستوتا برای حضور در جام جهانی ۹۸ فرانسه مجبور شد موهای معروفش را کوتاه کند.

سرویس ورزش مشرق _ یکی از بزرگترین و معروفترین گلزنان تاریخ فوتبال "گابریل باتیستوتا" مهاجم اسبق تیم ملی آرژانتین است که به خاطر گلزنی های فراوان به باتی گل معروف شده بود. این مهاجم پرطرفدار در ۷۸ بازی ملی ۵۶ گل به ثمر رساند و در کنار "گرد مولر" یکی از دو بازیکن تاریخ جام جهانی است که موفق شده در ۲ جام جهانی هت تریک کند. (جامهای جهانی ۱۹۹۴ و ۱۹۹۸). باتیستوتا در ۳ جام جهانی ۹۴ ،۹۸ و ۲۰۰۲ که حضور داشت موفق شد در ۱۲ بازی ۱۰ گل به ثمر برساند.

موبلندها به جام جهانی نمی‌روند! +عکس

باتیستوتا در فیورنتینای ایتالیا چهره شد و در ۲۶۹ باری که در طول ۹ سال (۱۹۹۱-۲۰۰۰) برای تیم محبوب شهر فلورانس به میدان رفت موفق شد ۱۶۸ گل به ثمر برساند. در مجموع وی ۴۱۴ بازی در تیم‌های مختلف انجام داد و ۳۱۱ گل به ثمر رساند.

وی زمانی که در آس‌رم بازی می‌کرد، با پیراهن این تیم گلی زیبا به تیم سابق خود یعنی فیورنتینا زد، و بعد از آن گریه کرد. به گفتهٔ خود باتیستوتا، هواداران این تیم بعد از ترک باشگاه مجسمهٔ او را که در شهر قرار داشت را شکستند، ولی عده‌ای از آنها که همچنان به او علاقه‌مند بودند خرده‌های مجسمه را به عنوان یادگاری از وی با خود به خانه هایشان بردند.

موبلندها به جام جهانی نمی‌روند! +عکس

اما موضوع گزارش ما یک اتفاق جالب در تیم ملی آرژانتین است که باتیستوتا هم در آن نقش داشت؛ باتیستوتا برای حضور در جام جهانی ۹۸ فرانسه مجبور شد موهای معروفش را کوتاه کند. جامی که باتیستوتا در آن خوش درخشید و موفق شد علاوه بر دومین هت‌تریک نام خود را درکنار گردمولر افسانه ای قرار بدهد و با زدن ۵ گل پس از داوور شوکر در رده دوم بهترین گلزنان جام قرار بگیرد.

موبلندها به جام جهانی نمی‌روند! +عکس

در زمان مربیگری دانیل پاسارلا در تیم ملی آرژانتین بازیکنان با موی بلند، گوشواره و .... به تیم ملی دعوت نمی شدند. سرمربی آرژانتین اعلام کرد که تمام بازیکنان برای بازی کردن در تیم ملی باید موهای خود را کوتاه کنند. داشتن موی بلند برای مردان آرژانتینی رسم بسیار معمولی است.

موبلندها به جام جهانی نمی‌روند! +عکس

تقریبا تمام ستارگان آرژانتینی(حتی باتیستوتا) به خاطر حضور در جام جهانی از موهای بلند گذشتند، بجز یک نفر: "فرناندو ردوندو"؛ موهای بلند او آن زمان شهره آفاق بود، دلیل او منطقی به نظر می رسید: « یک مربی نباید در زندگی خصوصی بازیکنان دخالت کند.» و اعلام کرد تا مربی عوض نشود حاضر به بازی در تیم ملی نیست.

لابد اگر بقیه ستارگان آرژانتینی نیز با او همراهی می کردند همه با هم به جام جهانی می رفتند البته بدون جناب مربی!

موبلندها به جام جهانی نمی‌روند! +عکس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    5 0
    یه دونه بود
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
      1 0
      یه دونه نبود دو تا بود دومیش خودتی
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    3 8
    غصه نخور ایشالا تیم ملی هم نمیره
    • مادر بچه ها و معلم مدرسه IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
      2 0
      به کوری چشم دشمنانش جام جهانی با تیم ملی ایران است.
    • علی IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
      5 0
      شر و ور
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
      3 0
      بعد تو خنک میشی،این قد عقده نوبره،گیرم با مسئولین مشکل دارین،شاد شدن دل مردم هم براتون زجرآوره،شما کی هستین بابا
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    0 4
    من مدتهاست یه سؤال برام پیش اومده ببینید الان مثلا ساوه شهر اناره یا طالبی شهر ورامینه یا مشهد شهر خربزه هست حالا من یه سؤال دارم که ذهن منو عجیب درگیر کرده حالا شهر میوه به کجاست؟
  • کیسه پاره پاره IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    0 0
    عشق است پرسپولیس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس