نخست‌وزیر جدید ایتالیا: با چالش‌ شدید رکود مواجهیم

«جورجیا ملونی» نخست‌وزیر جدید ایتالیا ضمن تاکید بر ادامه حمایت از اوکراین و مقابله با «باج گیری» روسیه اعلام کرد، ایتالیا سال آینده وارد رکود اقتصادی می‌شود.

به گزارش مشرق، نخست‌وزیر جدید ایتالیا که اخیرا سکان هدایت کابینه این کشور را برعهده گرفته است، بر ادامه مواضع دولت قبلی این کشور در زمینه حمایت از اوکراین تاکید کرد.

منابع رسانه‌ای از رم ایتالیا گزارش دادند، جورجیا ملونی نخست‌وزیر این کشور اعلام کرد که کابینه ائتلافی تحت رهبری او «همچنان شریک قابل اتکای ناتو در زمینه حمایت از اوکراین» باقی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نخست‌وزیر جدید ایتالیا خطاب به مردم و متحدان غربی این کشور اطمینان داد که «ایتالیا به طور کامل بخشی از اروپا و جهان غرب است». ملونی افزود، هدف او «کاهش دادن یا خرابکاری در ادغام و اتحاد اروپا نیست».

جورجیا ملونی در سخنرانی در پارلمان ایتالیا درباره وضعیت جاری اقتصادی این کشور هشدار داد و اعلام کرد، ایتالیا با برخی از شدیدترین چالش‌ها از زمان جنگ جهانی دوم مواجه است.

نخست‌وزیر جدید ایتالیا به قانونگذاران اعلام کرد که ایتالیا در سال ۲۰۲۳ (سال آینده میلادی) وارد رکود اقتصادی خواهد شد.

به گفته جورجیا ملونی، دولت ایتالیا باید هزینه‌های زیادی را برای مهار تاثیر بحران قیمت انرژی صرف کند که به این معنی است که باید برخی اقدامات مورد انتظار از بودجه ۲۰۲۳ را به تعویق بیاندازد.

نخست‌وزیر جدید ایتالیا: با چالش‌ شدید رکود مواجهیم
کابینه «جورجیا ملونی» نخست‌وزیر ایتالیا

اظهارات نخست‌وزیر ایتالیا در شرایطی مطرح شده که کابینه او باید تا ماه آینده میلادی بودجه سال ۲۰۲۳ را به پارلمان این کشور ارائه کند.

به رغم هشدار درباره وضعیت اقتصادی ایتالیا، جورجیا ملونی اعلام کرد که سیاست «ماریو دراگی» نخست‌وزیر سابق و مستعفی این کشور در زمینه حمایت از اوکراین را ادامه خواهد داد.

نخست‌وزیر ایتالیا اعلام کرد که دولت جدید این کشور در برابر آنچه که «باج گیری» ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه خواند، تسلیم نمی‌شود.

این سیاستمدار ایتالیایی گفت: «تسلیم شدن در برابر باج گیری پوتین در زمینه انرژی، مشکل را حل نخواهد کرد بلکه با باز کردن راه برای درخواست‌ها و باج خواهی بیشتر، مشکل را تشدید خواهد کرد».

وی در سخنان امروز خود در پارلمان ایتالیا گفت: «شرایطی که دولت باید در آن کار کند بسیار پیچیده است، شاید سخت‌ترین شرایط از زمان جنگ جهانی دوم».

نخست‌وزیر ایتالیا در پارلمان به قانونگذاران گفت که ایتالیا همچنان «زیباترین قایق در جهان» است و تلاش می‌کند از طوفان‌های فعلی عبور کند.

حزب «برادران ایتالیا» به رهبری ملونی در کنار حزب «لیگا» به رهبری «متیو سالوینی» معاون نخست‌وزیر سابق ایتالیا و حزب «فورزا» متعلق به «سیلویو برلوسکونی» نخست‌وزیر پیشین این کشور توانستند در انتخابات اخیر پیروز شوند و در مجموع با کسب  ۴۳.۶۴ درصد از آرا، دولت ائتلافی تشکیل دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس