کد خبر 1429662
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵
مدیریت تصویر

فتنه اخیر این ضرورت را پدید آورده که علاوه بر هوشیاری نهادهای امنیتی و قضائی لازم است، «هسته‌های مقاومت محله‌ای» با مرکزیت مساجد و ائمه جماعات پدید آید تا اجازه ندهد نطفه توطئه و فتنه‌ای اصلاً منعقد شود.

به گزارش مشرق، محمدکاظم انبارلویی طی یادداشتی نوشت: امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی را می‌توان بزرگترین و هوشمندترین رهبر از رهبران جهان دانست که در «مدیریت تصویر»ی که از انقلاب اسلامی با دیپلماسی عمومی در نگاه جهانیان به‌وجود آورد منحصر به فرد است.

«مدیریت تصویر» فرآیندی است که به تولید معنا و مبادله آن میان اعضای یک فرهنگ می‌پردازد.

امام خمینی (ره) در تبیین گفتمان انقلاب اسلامی بیش از ۲۰ جلد ۴۰۰، ۵۰۰ صفحه‌ای که در صحیفه امام(ره)گردآوری شده، سخن گفته است.

او در تبیین گفتمان بیداری اسلامی و تبیین گفتمان جهانی کردن مبارزه با ظلم و ستم، استبداد داخلی و استعمار خارجی با ملت خود و ملت‌های جهان کلام نو و ویژه آورده است.

او در تبیین اصل وحدت و همگرایی میان امت اسلامی و مبارزه با سلطه فرهنگی غرب در مقام استادی اقناع‌ساز، ظاهر شده و با دقت و هوشمندی به توسعه قدرت نرم و ترسیم تمدن نوین اسلامی ـ ایرانی و مقابله با انحرافات در جهان اسلام صاحب تئوری و نظریه صائب است.

او صدور انقلاب را بر ممشای آزادی، آگاهی، عدالت‌خواهی با راهبرد استکبارستیزی بنیان نهاد واین بنیان در ذهن و قلب ملت‌های جهان به‌ویژه نخبگان سیاسی، فرهنگی و علمی پنج قاره جهان جایگاه ویژه دارد.

این بنیان عظیم و نیرومند چون آتشی زیر خاکستر رسانه های اهریمنی دشمن گاهی فوران می‌کند و سلسله اعصاب هژمونی غرب را به هم می‌ریزد.

تربیت‌شدگان مکتب امام (ره) به تدریج در سپاه قدس سازماندهی شده اند و ارتش مقاومت را در سرتاسر کشورهای اسلامی سامان داده و سامان می‌دهند.

کارایی و کارآمدی این ارتش در کوبیدن سر افعی داعش و تحرکات صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در منطقه نشان داده شده است.

امام (ره) پس از پذیرش قطعنامه که آمریکا فکر می کرد جمهوری اسلامی به خاطر ضعف آن را پذیرفته در پیام تاریخی خود فرمودند: «امروز جنگ حق وباطل، جنگ فقرو غنا، جنگ استضعاف و استکبار، و جنگ پابرهنه‌ها و مرفهین بی‌درد شروع شده است. من دست و بازوی همه عزیزانی که در سراسر جهان کوله‌بار مبارزه را بر دوش دارند و عزم جهاد در راه خدا و اعتلای عزت مسلمین را نموده‌اند می‌بوسم و سلام و درودهای خالصانه خود را به همه غنچه‌های آزادی و کمال نثار می‌کنم».(۱)

آن غنچه‌های آزادی و کمال با «مدیریت تصویر»ی که پس از امام توسط خلف صالح او انجام شده به گل‌های زیبا و پرعطری تبدیل شده‌اند که سرتاسر جهان را عطرافشانی می‌کنند.

امام (ره) نظام سیاسی کشور را بر مبنای مکتب اسلام و رهنمودهای قرآن طوری طراحی کرده است که تصویرسازی‌های زشت رسانه‌های اهریمنی دشمن نمی تواند کوچکترین خللی در آن پدید آورد.

او با مهارت خارق‌العاده این نظام را به مدت کمتر از ۱۰ سال از گردنه‌های سختی چون فتنه لیبرال‌ها و منافقین در اوایل انقلاب و مصائب جنگ تحمیلی طوری عبور داد که کمترین آسیب به بنیان‌های نیرومند آن وارد آمد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای پس از امام (ره) بر آن بنیان‌های نیرومند زیرساختی از علم، آگاهی و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید تدارک فرمودند که مجهز به قدرت نرم، سخت و نیمه سخت است، هیچ زلزله سیاسی، فرهنگی و اقتصادی نمی‌تواند این بنیان‌ها را درهم شکند.

تجربه ۴۳ ساله انقلاب این را به خوبی نشان داده است. سازه‌های نیرومند این نظام روی دوش ملتی فهیم ، بصیر، توانا، فداکار و آگاه قرار دارد و این تصویری است که جهانیان از ایران امروز دارند.

آمریکا و دشمنان اسلامی در داخل و خارج فقط کارشان به هم ریختن این «تصویر نورانی» است، ابزار آن‌ها رسانه است که پیچیده‌ترین آن در فضای مجازی صورت می‌گیرد.

آن‌ها فکر می‌کنند با این ابزار می‌توانند «مدیریت تصویر»ی زشت از انقلاب اسلامی و مردم ایران را به سرانجام برسانند اما هرچه بیش‌تر تلاش می‌کنند کم‌تر نتیجه می‌گیرند چون مردم جهان هربار پس از فرونشست گردوغبار دروغ‌پردازی‌های آن‌ها تصویری نیرومندتر از گذشته از ایران و قدرت اسلام را مشاهده می‌کند.

قدرت گفتمان‌سازی، اعتباربخشی ، اقناع‌سازی و مدیریت تصویر، امامین انقلاب اسلامی چون مستظهر به پشتیبانی ملت است جایی برای فتنه ، توطئه و سیاه‌پردازی دشمن نمی‌گذارد.

دشمن مجهز به یک ماشین سیاسی، فرهنگی و گاهی نظامی است که با پول صهیونیست‌ها و ارتجاع عرب شارژ و سازماندهی می‌شود که «شناخت»، «نگرش» ،«گرایش» و «باور» می‌سازد و متکی بر آن «اراده و رفتار» هم می‌سازد این حرکت زیر چرخ حرکت توفنده و سونامی آگاهی ملت ایران «له» می شود.

به‌ویژه آنکه این سازماندهی و شبکه‌سازی، «ضد دین»، «ضد قرآن»، «ضد امنیت ملی» و بالاخره «ضد انقلاب» باشد.

فتنه اخیر این ضرورت را پدید آورده که علاوه بر هوشیاری نهادهای امنیتی و قضائی لازم است، «هسته‌های مقاومت محله‌ای» با مرکزیت مساجد و ائمه جماعات پدید آید تا اجازه ندهد نطفه توطئه و فتنه‌ای اصلاً منعقد شود. کار موثر «مدیریت تصویر» باید از مساجد، حسینیه‌ها و کانون‌های فرهنگی انجام شود، یعنی درست همانجایی‌که انقلاب از آنجا آغاز شد. این رویکرد اتاق جنگ دشمن را تحت عنوان مدیریت تصویر زشت از انقلاب، تعطیل خواهد کرد.

پی‌نوشت:

۱- صحیفه امام (ره) ج ۲۱ ص۸۵

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس