کد خبر 1462609
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۲
انبارلویی نمایه

انقلاب اسلامی در یک کلمه فرار بشریت به سوی خداست. هیچ قدرتی در جهان نمی‌تواند جلوی این فرار از کفر و الحاد را به سوی خدا بگیرد. این حقیقت رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است.

به گزارش مشرق، محمدکاظم انبارلویی در یادداشتی تحت عنوان «رمز ماندگاری انقلاب اسلامی» در روزنامه رسالت نوشت:

نکته اوّل: خداوند در قرآن کریم از سه نوع قلب یاد می‌کند :

۱- قلب سلیم که از شرک ، کفر ، نفاق و کینه خالی است.

۲- قلب منیب که بعد از لغزش، صاحب آن به درگاه خدا توبه می‌کند.

۳- قلب مریض، قلبی که به معارف الهی باور ندارد و مملو از کفر و شرک و نفاق است.

حوزه کاری امام و رهبران انقلاب اسلامی علیه تبهکاری‌های عصر ما و مبارزه با کفر و شرک و نفاق کار مؤثر روی تمرکز و تجمیع قلوب انسان‌هایی است که دارای «قلب سلیم» و به ویژه «قلب منیب» هستند. تمامی کسانی که دارای قلب مریض هستند و حاضر نیستند این مرض را با نسخه پیامبران الهی و رهنمودهای قرآنی معالجه کنند و در برابر انقلاب اسلامی می‌ایستند.

شروع جنگ نرم انقلاب و جنگ شناختی با دشمن همین نقطه است. این نقطه یک گردنه صعب‌العبور در تاریخ گذشته ، حال و آینده بشر است.امام (ره) تابلوی راهنما در این گردنه نصب کرده است. دو دسته از انسان‌ها در این گردنه به مصاف هم آمدند یک دسته که به ابدیت و نجات بشر فکر می کنند و جزء شهدا و صدیقین هستند و دسته دیگر دلشان به خوشی دوروزه این دنیا و سرسختانه در برابر لشکر حق ایستادگی می کنند.

نکته دوم : امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی در تبیین این صف‌آرایی تابلوهای راهنما نصب کرده‌اند بخوانید :

- ملت بزرگ ایران مثل یک صاعقه بر سر آمریکا فرود آمده است.

- ما تصمیم داریم پرچم لااله‌الاالله را بر قلل رفیع جهان کرامت به اهتزاز درآوریم. جنگ ما جغرافیا و مرز نمی‌شناسد تا شرک و کفر هست مبارزه هست تا مبارزه هست ما هستیم.

- معتقدین به اصول انقلاب اسلامی سرمایه بالقوه انقلاب در سراسر جهان هستند.

- جمهوری اسلامی پناهگاه مسلمانان آزاده جهان است.

- ایران به عنوان یک دژ نظامی و آسیب ناپذیر نیاز سربازان اسلام را تأمین می‌کند.

این بیانیه رسمی جمهوری اسلامی است که از زبان بنیانگذار آن بارها بیان شده است تمام کسانی که در ایران ، منطقه و جهان دارای قلب «سلیم» و قلب «منیب» هستند به اردوگاه امام (ره) پیوسته و یک خط دفاعی در منطقه و جهان را به نام «جبهه مقاومت» تشکیل دادند. این جبهه در یمن، فلسطین اشغالی، لبنان ، عراق، افغانستان و ... کارآمدی خود را در این نبرد بی‌پایان کفر و ایمان نشان داده است.

نمودار رشد و توسعه و گسترش انقلاب اسلامی از دهه ۴۰ تا کنون نشان می دهد روزبه‌روز پیروزی‌های اصحاب ایمان رو به فزونی است و کاستی در آن راه ندارد .

جنگ نرم و شناختی ملت ایران به ویژه در حوزه سخت مستظهر به پشتیبانی خداوند تبارک و تعالی است.

این یک حقیقت انکارناپذیر است و حوادث و رویدادهای تاریخی ۴۴ سال گذشته آن را به وضوح نشان می‌دهد.

نکته سوم : تحولات جهانی طی چهار دهه گذشته و به هم خوردن معادلات قدرت در جهان، افول و فروپاشی قدرت های شرق و غرب نشان از توفیق جمهوری اسلامی در این هماوردی تاریخی دارد.

اینکه ما بتوانیم از «قلب»ها وارد ذهن و مغز انسان ها بشویم و مدیریت ذهن آنها به نفع اردوگاه «ایمان» بر علیه اردوگاه «کفر» به عهده بگیریم یک راهبرد بسیار مهم و تعیین کننده است. این راهبرد تکنیک ها و تاکتیک های خاص خود را دارد که تاکنون اعمال شده جواب گرفته است. شهید حاج قاسم سلیمانی سردار بزرگ و ابرمرد نظامی ایران که خود دارای قلب سلیم و منیب بود گوشه ای از کاربرد این تکنیک‌ها و تاکتیک‌ها را در شکل‌گیری ارتش مقاومت در منطقه به نمایش گذاشت و جهانیان را به حیرت واداشت.

ما تنها کشور در جهان هستیم که دو «ارتش» برای صیانت از آرمان‌ها و باورهای خود داریم ما تنها کشور در جهان هستیم علاوه بر آن هسته سخت، میلیون‌ها انسان پای کار را در میدان دفاع از انقلاب داریم که نه تنها کاستی نپذیرفته است بلکه روزبه روز بر حجم و اندازه آن اضافه می‌شود. این هسته نرم چهار نبرد نرم و جنگ شناختی دشمن را با پیروزی و غلبه کامل پشت سر گذاشته است.

امسال چهل و چهارمین سال پیروزی انقلاب را در حالی جشن می گیریم که محکم‌تر و استوارتر از همیشه در برابر جبهه کفر و شرک و نفاق جهانی ایستاده‌ایم. معادلات قدرت در جهان به نفع ملت ایران و جمهوری اسلامی در حال تغییر است در این حقیقت هیچ تردیدی نیست.

نکته آخر: امام کاظم (ع) می‌فرماید؛ منظور از «قلب» همان «عقل» است. انقلاب اسلامی براساس این تعریف و مسائل پیش گفته، عقلانی‌ترین و کم‌خشونت‌ترین انقلاب در جهان بوده است. همین عفو پدرانه رهبری در آستانه ۴۴ سالگی انقلاب، نمادی از عقلانی بودن تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری و حل مهرانگیز و ملاطفت‌آمیز یک فتنه است.

انقلاب اسلامی در یک کلمه فرار بشریت به سوی خداست. هیچ قدرتی در جهان نمی‌تواند جلوی این فرار از کفر و الحاد را به سوی خدا بگیرد. این حقیقت رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    0 0
    جمهوری اسلامی محبوب
  • سعید IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    0 0
    وحدت کلمه
  • SE ۰۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    0 1
    احسنت. تا وقتی در مسیر خدا هستیم خدا خودش کمک میکند که ما با ضمیری الهی فتنه ها و جنگ ها را به سلامت با کمترین تلفات پشت سر بگذاریم.
  • DE ۰۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    2 0
    رمز ماندگاری ؟؟
  • IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    0 0
    عالی
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    0 0
    یه نکته دیگه هم هست که نگفتی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس