‌

بلافاصله بعد از اعلام خبر عفو مقام معظم رهبری و دستور رئیس قوه قضاییه، مسئولان قضایی تمام استان ها با حضور در زندان ها کار تطبیق پرونده زندانیان با معیارهای عفو را آغاز کردند.

به گزارش مشرق، ۱۶ بهمن‌ ماه بود که اعلام شد در پی پیشنهاد رئیس قوه قضاییه به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مبنی بر موافقت با عفو و تخفیف مجازات جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان حوادث اخیر و همچنین محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب و سازمان قضایی نیروهای مسلح، رهبر انقلاب اسلامی با این پیشنهاد موافقت کردند.

رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قضایی روز دوشنبه ۱۷ بهمن ماه به روسای دادگستری تمام استان‌ها دستور داد: در راستای تسریع در اجرای فرمان عفو رهبر انقلاب ، هیئت‌هایی را جهت تطبیق مصادیق با معیارهای پیش‌بینی شده تشکیل دهند تا این هیئت‌ها هر چه سریع‌تر فهرست زندانیان و محکومان مشمول عفو قرار گرفته را به خود آنها و جامعه اعلام کنند و در همین روزهای اعیاد دینی و ملی، حلاوت و شیرینی به کام مردم بنشیند.

بلافاصله بعد از اعلام خبر عفو مقام معظم رهبری و دستور رئیس قوه قضاییه، مسئولان قضایی تمام استان ها با حضور در زندان ها کار تطبیق پرونده زندانیان با معیارهای عفو را آغاز کردند.

روز گذشته ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با همراهی ۲۱۵ نفر از مدیران قضایی، قضات و مدیران زندانها در یک برنامه منسجم و سراسری از زندانهای استان بازدید و ضمن حضور در بندهای مختلف زندان با زندانیان دیدار چهره به چهره کردند و به درخواست‌های آنان رسیدگی و در مورد هر یک دستورات لازم را صادر کردند.

فعالیت شبانه روزی برای تطبیق پرونده زندانیان با معیارهای عفو مقام معظم رهبری

همچنین علیلو دادستان مرکز استان آذربایجان شرقی به همراه شورای معاونان دادگستری استان و معاونان دادستان مرکز استان از زندان مرکزی تبریز بازدید و کار تطبیق پرونده زندانیان با معیارهای عفو مقام معظم رهبری را انجام دادند.

همچنین روز گذشته حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس و سید مصطفی بحرینی دادستان مرکز استان با حضور در زندان عادل آباد و بازداشتگاه مرکزی شیراز ضمن بررسی آخرین وضعیت آزادی زندانیان و برخورداری مددجویان از ارفاقات قانونی در نتیجه عفو گسترده مقام معظم رهبری بر فعالیت بی وقفه واحد های اجرای احکام سراسر استان در ایام تعطیل تأکید کردند.

فعالیت شبانه روزی برای تطبیق پرونده زندانیان با معیارهای عفو مقام معظم رهبری

به گفته حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری استان گلستان، قضات و کارکنان‌ ۳۵ شعبه اجرای احکام کیفری دادگستری استان به همراه دادستان ها و روسای محاکم بخش در زندان های استان گلستان حاضر شده اند و با همکاری کارکنان ندامتگاه‌های استان، شبانه روزی برای تعیین تکلیف زودتر محکومان و متهمان مشمول عفو در تلاش هستند.

فعالیت شبانه روزی برای تطبیق پرونده زندانیان با معیارهای عفو مقام معظم رهبری

همچنین رئیس کل دادگستری مازندران به همراه تعدادی از معاونان و مدیر کل زندان‌های استان به منظور پیگیری و نظارت بر فرآیند عملیاتی کردن عفو گسترده متهمان و محکومان، به صورت شبانه از ندامتگاه محکومان مواد مخدر استان مازندران بازدید کرد.

در همین راستا و بلافاصله بعد از اعلام خبر عفو گسترده مقام معظم رهبری و در پی دستور رئیس کل دادگستری استان تهران، ۳۲ هیات قضایی با سرپرستی مدیران قضایی استان تهران و مجموعا ۵۱۱ مقام قضایی به‌طور هم‌زمان از هشت زندان استان تهران بازدید به‌عمل آوردند و وضعیت مددجویان را از حیث برخورداری از نهادهای ارفاقی مورد ارزیابی قرار دادند و دستورات لازم را در جهت مساعدت به زندانیان صادر نمودند.

۴۹ نفر از مسئولان قضایی استان تهران با حضور در زندان زنان پرونده زندانیان را بررسی کردند.

مسئولان قضایی دادگستری های هرمزگان و تهران، همدان و سمنان نیز طی بازدید های شبانه پیگیر اجرای عفو مقام معظم رهبری بودند

طبق پیگیری ها مسئولان قضایی استان‌های تهران، البرز، کرمانشاه، هرمزگان، آذربایجان غربی، قزوین ، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمان، مرکزی و یزد کار رصد پرونده محکومان و متهمان را آغاز کرده‌اند، همچنین اخبار واصله نشان می‌دهد سایر استان نیز کار تشکیل امروز نیز مسئولان قضایی تمام استان ها با حضور در زندان ها در حال بررسی پرونده زندانیان برای تطبیق با معیارهای عفو مقام معظم رهبری هستند.

امروز نیز مسئولان قضایی تمام استان ها با حضور در زندان ها در حال بررسی پرونده زندانیان برای تطبیق با معیارهای عفو مقام معظم رهبری هستند.

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس