آمریکا: اجازه آزمایش هسته ای جدید را به کره شمالی نخواهیم داد

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن اجازه انجام هفتمین آزمایش هسته ای را به کره شمالی نخواهد داد و پیونگ یانگ باید منتظر عواقب این اقدام باشد.

به گزارش مشرق، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده به کره شمالی اجازه نخواهد داد هفتمین آزمایش هسته ای خود را انجام دهد و پیونگ یانگ در صورت انجام چنین کاری باید منتظر عواقب آن باشد.

بر اساس این گزارش، ند پرایس افزود: واشنگتن پیونگ یانگ را به تعقل و اتخاذ اقدامات دیپلماتیک برای پایان دادن به تمام مشکلات دعوت می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در عین حال گفت که واشنگتن برای تحقق هدف خلع سلاح در شبه جزیره کره، دیپلماسی را ترجیح می دهد.

ند پرایس همچنین مدعی شد که کشورش با پیونگ یانگ دشمنی نمی کند اما نسبت به اقدامات تحریک آمیز کره شمالی نگران است.

این در حالی است که خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی پیش از این به نقل از منابع اطلاعاتی اعلام کرده بود که کره شمالی قصد دارد بین ۱۶ اکتبر تا ۸ نوامبر هفتمین آزمایش سلاح هسته ای را انجام دهد.

«وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه در سخنانی اعلام کرد که واشنگتن سامانه های دفاع موشکی و هسته ای خود را با هدف ادعائی حفاظت از کره جنوبی و ژاپن در حالت آماده‌ باش قرار می‌ دهد.

همچنین «یون سوک یول»، رئیس‌جمهور کره‌جنوبی خطاب به پارلمان گفت: «ما ارزیابی کرده‌ایم که کره‌شمالی آماده‌سازی برای هفتمین آزمایش هسته‌ای خود را تکمیل کرده است.»

یون سوک یول، در حالی در پارلمان به سخنرانی پرداخت که گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه کره‌شمالی به زودی اولین آزمایش هسته‌ای خود را از سپتامبر ۲۰۱۷ انجام خواهد داد، افزایش یافته است. وی از آزمایش‌های اخیر موشک‌های بالستیک کره‌شمالی که «قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را نقض می‌کند و با سرعت بی‌سابقه‌ای در حال افزایش است»، انتقاد کرد.

کره‌شمالی از ابتدای امسال تا کنون ۲۷ دور آزمایش موشکی انجام داده است. یون پرتاب‌های کره‌شمالی را «حمله» به جامعه بین‌المللی توصیف کرد و گفت دولت بازدارندگی خود را از طریق موضع دفاعی مشترک با آمریکا و همچنین همکاری امنیتی با ژاپن بهبود خواهد بخشید.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    0 0
    واقعا خخخخ
  • ش. AE ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    2 0
    سگ کی باشین اجازه ندید آزمایش میکنه و شما هم هیچ غلطی نمی‌توانید بکنید
  • مصطفی IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    0 0
    به خدا ما هم باید این کار رو می کریم. باید همون راهی رو می رفتیم که کره شمالی رفته هم دلار چاپ می کردیم و هم بمب اتم با قدرت تخریب بالا می ساختیم.
  • ناشناس IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    2 0
    مثلا چه غلطی میخوایید بکنید؟؟؟؟؟ تحریمش کنید؟؟؟!!! دیگه تحریمی نمونده. بهش حمله کنید؟؟؟؟؟ نیویورک خاکستر میشه. پس خفه شید و کم گنده گویی کنید
  • سید IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    3 0
    مثلاً اگر کره شمالی این آزمایش را انجام داد، یانکیستان چه غلطی می تواند بکند!؟ به قول قدما برخی تلاش ها زور زدن به وقتی است که پشتش به خاک رسیده است!!!
  • مهدی IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    0 0
    خوک کثیف یانکی حرف مفت نزن، چجوری میخواهید اجازه آزمایش اتمی جدید ندهید؟ مگر اجازه آزمایشات قبلی را شما صادر کردید؟ مگر کره شمالی از شما اجازه میگیرد؟ طوری ادعا میکنند انگار تمام آزمایشات قبلی با اجازه اینها بوده خخخ
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    2 0
    دم کره شمالی گرم
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    2 0
    خر کی باشی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس