کد خبر 1429911
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹
اقدام جدید آلمان در حمایت از اغتشاشات ایران

وزیر خارجه آلمان اعلام کرد محدودیت‌های ورود به این کشور برای ایران را فراتر از بسته تحریمی اتحادیه اروپا که پیش‌تر اعلام شده بود، تشدید می‌کند.

به گزارش مشرق، «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان اعلام کرد برلین محدودیت‌های ورود به آلمان برای ایرانی‌ها را فراتر از بسته تحریمی اتحادیه اروپا که پیش‌تر در واکنش به «وضعیت حقوق‌ بشر» در ایران اعلام شده بود، تشدید می‌کند.

به گزارش رویترز، طبق بیانیه‌ منتشر شده از سوی وی، در آینده روادید ملی برای دارندگان گذرنامه‌های ماموریت و دیپلماتیک تنها در صورت لزوم صادر خواهد شد و محدودیت‌های ورود بیشتر بر اعضای سازمان‌های ایرانی فهرست شده توسط اتحادیه اروپا اعمال خواهد شد.

وزیر خارجه آلمان همچنین در رشته توییتی ضمن طرح ادعاهای بی‌اساس ضد ایرانی، در ادامه حمایت مقامات غربی از اغتشاشات اخیر در ایران، مدعی شد نمی‌توان روابط را به روال معمول با ایران ادامه داد و از محدودیت‌های بیشتر و تطبیق آن با آنچه وضعیت کنونی خواند، خبر داد.

بائربوک در این خصوص اعلام کرد: ما در حال آماده‌سازی تحریم‌های بیشتر حقوق بشر اتحادیه اروپا و بررسی فهرست بستگان افراد مسئول (نقض ادعایی حقوق بشر) هستیم. در سطح ملی، روادید را برای دارندگان گذرنامه‌های رسمی محدود خواهیم کرد و و ورود را برای اعضای سازمان‌های فهرست شده در اتحادیه اروپا دشوارتر خواهیم کرد.

وی افزود: در حال تعلیق قالب‌های گفت‌وگوی دوجانبه موجود، بررسی انتقادی معدود ابزارهای باقیمانده در روابط تجاری و مالی و کاهش حضور میانجی‌های فرهنگی در ایران هستیم.

پیش‌تر هم اتحادیه اروپا در حمایت از اغتشاشات در ایران، تحریم‌هایی را علیه عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات ایران، پلیس امنیت اخلاقی و بخش سایبری سپاه پاسداران اعمال کرد. فهرست تحریمی اتحادیه اروپا در این ارتباط، ۱۱ مقام ایرانی و چهار نهاد را شامل می‌شد که مشمول ممنوعیت روادید اتحادیه اروپا و مسدود شدن دارایی‌ها می‌شوند.

طبق بیانیه اتحادیه اروپا، با احتساب تحریم‌های مذکور، تحریم‌های حقوق بشری بروکسل علیه ایران در مجموع شامل ۹۷ فرد و هشت نهاد می‌شود.

اتحادیه اروپا اخیراً نیز قطعنامه‌ای را در خصوص اوضاع داخلی ایران صادر کرد که با واکنش ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران روبرو شد و این قطعنامه را مردود و بی ارزش خواند و گفت: ایران بر اساس احترام و منافع متقابل، آماده تعامل دوسویه با تمامی طرف‌هاست، اما در برابر هرگونه تلاش برای اعمال فشار یا توسل به اقدامات محدود کننده علیه مردم ایران، قاطعانه ایستاده و پاسخ متقابل و متناسب خواهد داد.

آمریکا، انگلیس و کانادا هم پیش از این و در پی اغتشاشات اخیر در ایران، تحریم‌هایی را به همین بهانه علیه مقامات و نهادهای ایرانی اعمال کردند.

در واکنش به این اقدامات ضد ایرانی، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه، چهارم آبان) در بیانیه‌ای از اعمال تحریم علیه برخی اشخاص و نهادها در حوزه اتحادیه اروپا خبر داد.

در این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر اساس مصوبات مراجع ذیربط و در چارچوب قواعد مرتبط وسازوکارهای تحریمی مربوطه و به عنوان عمل متقابل، نهادها و اشخاصی در حوزه اتحادیه اروپا را به دلیل اقدامات عامدانه آنان در حمایت از تروریسم و گروه‌های تروریستی، ترویج و تحریک به تروریسم و خشونت و نفرت پراکنی که موجب اغتشاش، خشونت، اقدامات تروریستی و نقض حقوق بشر علیه ملت ایران گردیده، تحت تحریم قرار می‌دهد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 33
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    22 2
    هولوکاست دریاب بیچاره
    • علی IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
      7 0
      سرما داره میاد....... اره دست و پا زدن آخرتونه ..... یخبندان در اروپا
    • DE ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
      4 0
      این بربوک بیمار روانی است که حتی آلمانی حرف زدنش با هزار غلط املایی است مشکل تکلم و سالها در نوجوانی تحت درمان بوده ولی مهم اینکه از یک مادر یهودی با ریشه ی لهستانی است و پدرش هم آمریکایی است !!! چه شود. در آلمان فقط همجنس گراها، تروریست‌های محیط زیستی، و نازی های متعصب ضد روسی، چینی و ایرانی به این حزب سبز ها متصل هستند که در کل پنج درصد از رای دهندگان آلمانی.
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    16 2
    وای وای نرسیدیم خدا ریشه ظلم را نابود کنه
    • IR ۰۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
      2 0
      قرارداد صادرات گاز ایران به ترکیه تا ۳ سال دیگه تموم میشه، به نظرم نباید در تمدید قرارداد صادرات گاز عجله کرد. در آینده خودمون کمبود گاز داریم، اگه تاسیسات ال ان جی رو توسعه بدیم مشتری خارجی دست به نقد هم زیاده.
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    9 0
    خفه شو فاحشه تمام پلها رو پشت خودتون خراب نکنید زمستان در راهه دیدن شما بیشرفها که برای گرم کردن خودتون مجبورید هیزم روشن کنید تماشایی.
  • میم IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    4 1
    غربیها در حمایت از اوکراین وامونده شدن. براندازان بی منطق و احمق، بیخود دلشون رو به حمایت آمریکا و دو رو بریهاش خوش میکنند.
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    15 0
    وز وز موتور شما را هم عصبانی ساخته و اعصاب تان بهم ریخته
  • حسن خوانساری IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    8 0
    ما از گرگ و کفتار انتظار ی جز درنده خویی نداریم و المان و اتحادیه اروپا سالیان سال سابقه جنایت در کشور ما دارند . پس نگران نیستیم.
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    1 3
    3 شرور اروپایی (انگلیس و فرانسه و آلمان) برای ایران شمشیر را از رو بسته اند. اگر شکری را که در ایران خوردند و خونی را که در ایران ریختند در ترکیه ریخته بودن حکومت ترکیه 3تاشون رو به صلابه می کشید. خاکبرسر بیعرضه توسری خور.
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    9 0
    اون که به ما ... بود_ کلاغ هون... بود (آلمان ذلیل و بدبخت_مستعمره 77 ساله آمریکا)
  • علی افصحی IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    7 0
    یکی به این وارث هیتلری بگوید برو بابا ، اول خودت را گرم کن!بعد!
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    1 1
    موافقم
    • DE ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      0 0
      اشتباهی مثبت دادم.
  • آبی IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    4 0
    فکرنمیکنیداین رفتارهای آلمان بخاطر مشکل گازو عدم تامین آن برای زمستان اروپا باشه تا به این شکل از ایران باج خواهی کند ؟
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    4 0
    برو جاسوس سازمان موساد و CIA
  • امیر کبیر🇮🇷 IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    4 0
    عصبانی ند، چرا؟ به منابع انرژی ایران دست نیافتند!! فشار اعتراضاتِ مردم اروپا بر دولت ها به ناچار باعث چنین مواضعی میشود.
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    0 3
    دروود
  • حسن IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    5 1
    حالا نه که مسئولین ما هرروز میرن آلمان و با بنز و بی ام دبلیو قرار داد تولید امضا میکردن،انقدر تحریم کنید جونتون دراد😐
  • یزدان IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    1 8
    درود بر المان
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    5 0
    المان عرضه دارد بره دروغ هولوکاست را که بستن ریششان را پاک کنه - مرغ عرضه و غیرتش بیشتر از این سران المان است اینا سیب زمینی بی رگ هستن
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    0 0
    هنوز این دولت باصطلاح انقلابی حرکتی نمیکنه در برابر این مدعیان دروغین؟ آلمان که همه چیزش رو فروخته به صهیونیست ها شده کاسه داغ تر از آش فقط واسه دم تکان دادن به صهیونیسم. بی شخصیت تر از آلمانی وجود نداره. یه وقتی هیتلری بود آلمانی چه ابهتی داشت حالا شده پاپی صهیونیست ها افتخار هم می کنند بدبختیها. بندازید بیرون سفیرش رو و کاردار و همه کارکنان طویله سفارتشون رو. اینقدر پخمه نباش دولت انقلابی!
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    4 0
    مشخصا ندادن باج نفتی و گاز از ایران در بحران انرژی اروپا اروپاییهارا به رفتارهای زشت انداخته است - خوب غلط کردید در اوکراین با حمایت از یک دلقک هم اوکراین را نابود کردید هم اروپارا به لبه پرتگاه هولناک بردید - باید پاسخگوی ملت اروپا باشید - ملت ایران را بشما ربطی نیست - عاقبت بردگی آمریکا برای اروپا بنابودی اروپا منجر خواهد شد - بیچاره ملت اروپا که در دست رژیمهای آمریکائی در اروپا اسیر هستند - افسوس به اروپای اسیر در بند فاتح چنگ دوم امریکا که اروپارا از نعمت آزادی مشروع محروم نموده اند آزادی فحشاء را برای اروپا به ارمغان آورده اند
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    4 0
    درآمد یک شرکت ایرانی از ساخت و ساز تو ونزوئلا دو برابر کل سود ما از رابطه با اروپاست کاش بفهمیم هر چی منتشون رو بکشیم بیشتر هار میشن
    • امیر IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      0 2
      کدوم درآمد ؟؟؟!!!! ماشاالله سریع جو زده میشید .اگر درآمد کشور از منابع نفت و گاز خوب بود که وضعیت معیشتی ملت این نبود ..ایکاش مسئولین آنقدر که به پهپاد میندازن. بفکر معیشت ملت .آب و هوا . وضعیت بیکاری . و هزاران مشوب دیگر هم بودند ...
  • سروش IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    2 0
    این لکاته زبون در اورده بره بک فکری برای مردم بدبختی بکنه که برای گرم کردن خودشون نیمکت چوبی را اره می کنند
  • DE ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    2 0
    اصلا این از مامانش اجازه گرفته داره اینقدر ببل زبونی میکنه. این تیتر * کوه برلین موش زایید * بد جوری برلین نشیمنگاه را سوزونده منظور برلین نشینها را سوزانده. خصوصا که این آنالنا بیرجوک هم روابط خصوصی و گرمی با زلیلسکی داره.باهم خیلی ندارن
  • ایرانی IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    2 0
    چرا ایران مقابله مثل نمیکنه و از مخالفان داخلی دشمنان حمایت نمیکنه چرا سعودی اینترنشال تاسیس نمیکنه چرا حداقل اعتراض نمیکنه
  • IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    2 0
    حالا فعلا تو برو پهن گاوی خشک کن برای یکماه دیگه اماده بشن نمیری از سرما بعد بیا برای ما زر زر کن نکبت !
  • مجید IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    1 0
    باید تو دهنی محکمی به آلمان زد.
  • م ل اراکی آلمان IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    2 0
    جالبه که وزرای امور خارجه آلمان فاشیستی همه صهیونیست یهودی هستند از یوشکا فیشر‌ گرفته تا این آنالنا بائربوک. ملت ایران باید آلمان فاشیستی را بخاطر فروش سلاح شیمیایی به صدام و همچنین استفاده از سلاحهای آلمان بر علیه مردم بی گناه یمن توسط آلسعود به شدت محکوم کنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس