فنلاند: حمله تروریستی در ایران را قویاً محکوم می‌کنیم

وزیر خارجه دولت فنلاند ضمن ابراز همدردی با قربانیان حمله تروریستی در شاهچراغ اعلام کرد این کشور تروریسم را در همه اشکال و ظواهرش قویاً محکوم می‌کند.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه فنلاند با انتشار پیامی در توییتر به نقل از «پکا هاویستو»، وزیر خارجه این کشور حمله تروریستی در شیراز را به شدت محکوم کرد.

در این پیام هاویستو آمده است: از حمله تروریستی در حرم شاهچراغ در شیراز عمیقاً متأسفم. با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی می‌کنم. فلاند تروریسم را در همه اشکال و ظواهرش قویاً محکوم می‌کند.

پیشتر نیز ترکیه، چین، روسیه، ونزوئلا، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، سوریه، عمان و پاکستان نیز حمله تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) را محکوم و با مردم و دولت ایران ابراز همدردی و همبستگی کردند.

دیروز چهارشنبه یک فرد مسلح با ورود به حرم مطهر شاهچراغ در شیراز، زائران را به رگبار بست. بنا بر اعلام مقامات و گزارش‌های رسمی در این حمله تروریستی تاکنون ۱۵ نفر به شهادت رسیدند و ۱۹ نفر نیز زخمی شدند.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد «ما این حمله تروریستی که شاهچراغ در شیراز ایران را هدف قرار داد را به شدت محکوم می‌کنیم. اقداماتی که طی آن مراکز دینی هدف قرار می‌گیرند، اقداماتی شنیع هستند. وی همچنین خواستار محاکمه عاملان این حمله تروریستی به شهروندانی که در حال انجام شعائر دینی بودند، شد.

«استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد هم حمله تروریستی عصر چهارشنبه در حرم مطهر شاهچراغ (ع) را محکوم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    9 0
    آخی فنلاندیها هوا سرد شده..‌ گاز میخان، محکوم میکنن
    • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
      0 0
      اسکل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس