کد خبر 1430820
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
آلمان سلاح لیزری آزمایش کرد

شرکت تجهیزات نظامی «راین متال» اعلام کرد که آلمان برای اولین بار از یک ناوچه پدافند هوایی، یک سلاح لیزری با انرژی بسیار بالا را در دریای بالتیک آزمایش کرده است.

به گزارش مشرق، شرکت آلمانی ساخت تجهیزات نظامی و دفاعی «راین متال» در بیانیه‌ای اعلام کرد که «سلاح لیزری پرانرژی آینده» (HEL) برای اولین بار از یک ناوچه پدافند هوایی کلاس زاکسن نیروی دریایی آلمان در دریای بالتیک در اواخر ماه آگوست شلیک شد.

شبکه روسی «راشاتودی» در این خصوص گزارش کرد، ناوچه کلاس «زاکسن» با موفقیت چندین پهپاد را درگیر کرد و توانایی خود برای ساقط کردن چندین هدف در بردهای کوتاه و بسیار کوتاه را در معرض نمایش قرار داد.

شرکت راین متال می‌گوید که آزمایش سلاح لیزری آلمان، توانمند حسگرها و رادارهای «الکترواپتیکال» HEL را مورد تأیید قرار داد.

بر اساس این گزارش، آزمایش این سلاح لیزری تا اواسط ۲۰۲۳ ادامه دارد و توانمندی‌های این سلاح لیزری در سناریوهای مختلف محک زده می‌شود و آن طور که راین متال گفته است، نتایج این آزمایشات در تعیین آن چه که برای عملیاتی کردن کامل این سلاح نیاز است، مؤثر خواهد بود.

بر اساس این گزارش، ارتش کشورهای غربی با یکدیگر رقابت می‌کنند تا سیستم دفاعی خود را در مقابل حملات پهپادی تقویت کنند.

بر اساس گزارش راشاتودی، لیزرها بخش بسیار مهمی از راه‌حل برای حملات پهپادی و دیگر چالش‌های پدافند هوایی محسوب می‌شوند و پیمانکاران آمریکایی و اسرائیلی در ماه ژوئیه موافقت کردند تا به طور مشترک در ساخت سامانه‌های جدیدتسلیحات لیزری با انرژی بالا همکاری کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    1 1
    بجای این مسخره بازیا بره بخاری های خیییییلی کم مصرف بسازه ملتش این زمستون بستنی یخی نشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس