ماجرای ادعای حضور حزب اللّه و حشد الشعبی در مقابله با اغتشاشات ایران چیست؟

بلوک غرب با گسیل ارتش سایبری خود به سمت فضای مجازی ایران درصدد است آنچه از غرب آسیا و نیز خیابان‌های تهران، بغداد و بیروت به دست نیاورده است را با شایع‌پراکنی شاذ در فضای مجازی به دست آورد.

به گزارش مشرق، چهارشنبه ۴ آبان یک تروریست وارد حرم شاهچراغ (علیه السلام) شد و زائران را به رگبار گلوله بست داعش مسئولیت این جنایت را برعهده گرفت و حتی فیلم لحظه بیعت عامل حمله تروریستی به حرم شاهچراغ با خلیفه خود خوانده داعش را نیز منتشر کرد.

نحوه مواجهه جریان رسانه‌ای لندنی-سعودی به تروریسم کور داعش جالب بود. این جریان در وهله اول نظام را متهم کرد، سپس جریان سایبری همسو با آن، پای نیروهای منطقه‌ای متحد ایران (حشد الشعبی عراق و حزب الله لبنان) را به ماجرا باز کرد. سناریویی تکراری امّا کارآمد برای هر دوره زمانی.

سازگارا از متهمان انفجار نخست‌وزیری در سال ۱۳۶۰ و همکار شبکه ایران اینترنشنال وابسته به قبیله سعودی گفت: «اعلامیه [داعش] جعلی است! عملیات شاهچراغ توسط سازمان اطلاعات سپاه انجام شده است. حتی انقدر احمقانه است که کاپشن اطلاعات سپاه (!) تَن حمله کننده است.»

سازگارا همچنین در این رابطه در مصاحبه‌ای تصویری به ایران اینرنشنال گفت ممکن است عامل حمله از میان ۱۲۰۰(!) نیروی حشدالشعبی و حزب الله لبنانی باشند که به ایران آورده‌اند.

همزمان اکانت‌های سایبری همسو وارد کارزار سفید کردن داعش می‌شوند. صفحات اینستاگرامی و تلگرامی و نیز اکانت‌های توئیتری معاند،‌ هویت حمله‌کننده را به زعم خود فاش و عامل حمله را «سعید حنیفه» عضو همزمان نیروی قدس ایران و حشدالشعبی عراق معرفی کردند! در این پست آمده بود:‌

  • «سعید حنیفه اصالتا خوزستانی و اهل حمیدیه می‌باشد، از سال۱۳۷۰ به سپاه قدس پیوست و به‌دلیل تسلط بر زبان عربی از سال ۱۳۷۸ به عراق فرستاده شد تا بعنوان مترجم در حشد الشعبی فعالیت نماید ... در فیلم تشیع جنازه [سردار] سلیمانی همین شخص دیده می‌شود.»

ادعای حضور حزب اللّه در مقابله با اغتشاشات + عکس و فیلم

ادعای حضور حزب اللّه در مقابله با اغتشاشات + عکس و فیلم
پست اینستاگرامی مربوط به خبر کذب عامل حمله به حرم شاهچراغ

ادعای حضور حزب اللّه در مقابله با اغتشاشات + عکس و فیلم
عکس ادعایی: حضور سعید حنفیه در مراسم تشییع سردارسلیمانی!
فرد نشان شده در واقع فرزند شهید سلیمانی است

سه نکته در ادعای مذکور وجود دارد:‌

۱: بسیج مردمی عراق موسوم به حشد الشعبی در سال ۱۳۷۸ و دوران دیکتاتوری صدام اصلاً وجود خارجی نداشت. حشد الشعبی به دنبال هجوم ارتش تروریستی داعش و سقوط چندین استان عراق در سال ۱۳۹۳ (۲۰۱۴) و با فتوای جهاد کفایی آیت الله سیستانی در عراق تشکیل شد.

۲: تصویر دومی که به عنوان حضور «سعید حنفیه» عضو ادعایی حشد الشعبی(!) در مراسم تشیع سردار شهید منتشر کردند مربوط به فرزند شهید سلیمانی است.

۳: معنای عبارت کاپشن اطلاعات سپاه چیست؟ سازمان اطلاعاتی مگر پوشش مشخص (یونیفرم) دارند؟ اساساً اگر نیروی اطلاعاتی را با نوع پوشش بتوان تشخیص داد که دیگر نمی‌توان آن را نیروی اطلاعاتی نامید. از طرف دیگر، این عدد ۱۲۰۰ نفر از کجا آمده است؟

۳: خبر حمله داعش مسئله‌ای نیست که صرفاً رسانه‌های داخلی ایران به آن پرداخته باشند. خبرگزاری مطرح جهان نظیر خبرگزاری فرانسه (AFP) خبر قبول مسئولیت داعش در حمله تروریستی شیراز را رسانه‌ای کردند.

ادعای حضور حزب اللّه در مقابله با اغتشاشات + عکس و فیلم

ادعای حضور حزب اللّه در مقابله با اغتشاشات + عکس و فیلم
خبر فوری خبرگزاری فرانسه (AFP) از قبول مسئولیت حمله توسط داعش

بازی تکراری!

ادعای حضور متحدان منطقه‌ای ایران نظیر حشد الشعبی و حزب الله لبنان در وقایع داخلی کشورمان مسبوق به سابقه است.  هربار نیز این گزاره تکرار می‌شود که عده‌ای در تجمعات شنیده‌اند نیروهای سرکوب با لهجه عربی حرف می‌زنند!

ادعای حضور حزب اللّه در مقابله با اغتشاشات + عکس و فیلم

روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست روز ۲۴ مهر ۱۴۰۱ نوشت: «نیروهای حزب الله [لبنان] و حشدالشعبی عراق در حین کمک به سرکوب معترضان توسط نیروهای بسیجی ایران دیده شده‌اند.» این روزنامه به نقل از منابع ادعایی خود نوشت که لباس شخصی‌های دیده شده‌اند که با لهجه لبنانی صحبت می‌کنند. اورشلیم پست برای اثبات ادعای خود می‌گوید که ایران در گذشته نیز از متحدان عرب خود استفاده کرده است و مخاطب را به گزارش BBC فارسی در سال ۱۳۸۸ ارجاع داده است.

ادعای حضور حزب اللّه در مقابله با اغتشاشات + عکس و فیلم

امّا داستان گزارش BBC فارسی چیست؟

ماجرای به ۱۳ سال پیش و در جریان بزرگترین کودتای امنیتی پس از انقلاب به سرکردگی موسوی بازمی‌گردد. روز ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری برگزار شد. روز انتخابات تبلیغات نامزدهای انتخابات ممنوع است ولی ستاد موسوی اعتنایی نمی‌کرد. بر همین اساس، ضابطین قوه قضائیه عصر روز انتخابات عازم ساختمان ۵ طبقه‌ای ستاد موسوی در منطقه قیطریه (شمال تهران) شدند. جریان رسانه‌ای حامی موسوی ضمن انتشار تصاویری ادعا می‌کنند که اعضای حزب الله لبنان به ستاد قیطریه حمله کردند!

ادعای حضور حزب اللّه در مقابله با اغتشاشات + عکس و فیلم
ادعای تصویر پخش شده در روز ۲۲ خرداد ۱۳۸۸:
شهید مهدی نوروزی را عضو حزب الله لبنان
و تحت عنوان حسین اشمر معرفی کردند!

با گسترش فتنه در روزهای پس از انتخابات ۱۳۸۸، این خبر بیش از پیش منتشر می‌شود که حزب الله لبنان در مقابله با اغتشاشات ایران نقش دارد. تنها مدرک این ادعا نیز همان عکس ستاد قیطریه است.

وب‌ سایت BBC فارسی روز ۳۱ تیر ۱۳۸۸ گزارشی تحت عنوان «حزب الله لبنان و لباس شخصیهای تهران» منتشر کرد. این همان گزارشی است که روزنامه اورشلیم پست برای اثبات ادعای خود در گزارش مهر ۱۴۰۱ به آن ارجاع داد. در گزارش BBC فارسی آمده است:‌ «سایت متعلق به یکی از اعضای سابق گروه‌های فشار هوادار محافظه کاران در ایران تصاویری از یکی از افراد شناخته شده و مهم حزب الله لبنان چاپ کرد که در تهران و هنگام حمله به ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در قیطریه شمیران گرفته شده بود.»

نکته جالب اینجاست؛ در این گزارش هم آمده فردی مدعی است از موتورسواران پلیس ضدشورش کلماتی به زبان عربی شنیده است!

این گزاره به قدری ضعیف بود که BBC در گزارش مذکور آن را تخطئه می‌کند. BBC فارسی درهمین رابطه نوشت:‌ «البته در کشوری که مردمانش زبان فارسی را با انواع لهجه های گوناگون، از جمله لهجه عربی صحبت می کنند، اینها را نمی‌شد دلیلی بر حضور عرب‌های هوادار حکومت ایران [در غرب آسیا] میان نفرات پلیس ضدشورش یا لباس شخصی‌ها [در تهران] قلمداد کرد.»

ادعای حضور حزب اللّه در مقابله با اغتشاشات + عکس و فیلم
گزارش BBC فارسی در سال ۱۳۸۸

گزارش حضور نیروهای حزب الله و ادعای حمله نیروهای آن به فرماندهی حسین منیف اشمر در سال ۸۸ دروغ بود. فرد حاضر در عکس «مهدی نوروزی» از اهالی کرمانشاه و از ضابطان وقت قوه قضائیه بود و  با دستور قضایی عازم ستاد قیطریه شده بود. ایشان روز ۲۰ دی ۱۳۹۳ در راه دفاع از حریم اهل‌بیت (علیه السلام) در سامرا به درجه رفیع شهادت رسید. بخشی از مستند مربوط به شهید نوروزی را در ادامه ببینید:

معکوس این اتفاقات نیز رخ داده است.

خبرگزاری رویترز روز ۲۵ مهر ۱۳۹۸ در جریان اغتشاشات موسوم به اعتراضات اکتبر یا تشرین عراق در گزارشی به اصطلاح اختصاصی نوشت: «شبه نظامیان تحت الحمایه ایران تک تیراندازها را در اعتراضات عراق مستقر کردند.»

این خبرگزاری در ادامه به نقل از منابع ناشناس مدعی شد:‌ «گروهی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در دومین روز اعتراضات به عراق سفر کردند و با مقامات اطلاعاتی و امنیتی عراق دیدار کردند ... بعد از این دیدار، افسران ارشد سپاه پاسداران مجرب در مهار ناآرامی های داخلی به مشاوره دولت عراق ادامه دادند.»

ادعای حضور حزب اللّه در مقابله با اغتشاشات + عکس و فیلم

همزمان در شبکه‌های اجتماعی عراق خبری منتشر شد که یک تک‌تیرانداز ایرانی در کربلا بازداشت شد! فرماندهی وقت پلیس کربلا این شایعه را تحریک‌آمیز و مغرضانه خواند و آن را تکذیب کرد.

آشوبگران کلیپی را در فضای مجازی عراق منتشر کردند که در آن مدارک یک ایرانی نشان داده می‌شد و ادعا بر این بود که او تک‌تیرانداز ایرانی است! اما مدارک برای فردی به نام آرمین نوری کارگر اصالتاً گیلانی بود که به دلیل ناآرامی‌های عراق پس از یک‌ماه کار در ساختمانی در بغداد بازگشته بود و مدارک خود را در محل کار خود جا گذاشته بود. فیلم زیر در رابطه با این فرد را ببینید:

جبهه مقابل محور مقاومت به رهبری آمریکا بازی را در منطقه واگذار کرده است. سعودی نتوانست بر عراق و لبنان مسلط شود. دولت عراق به ریاست گزینه مدنظر چارچوب هماهنگی (الاطار التنسیقی) تشکیل شد و این موضوع می‌تواند گامی برای خروج نیروهای ارتش آمریکا از عراق باشد. به تعبیر سید حسن نصرالله، توافق ترسیم مرزهای دریایی لبنان با رژیم صهیونیستی یک پیروزی بسیار بزرگ برای جریان مقاومت لبنان بود. این مهم بدون سلاح حزب الله میسر نبود. پیمان ناتو نیز با معضل جدیدی به نام پهپادهای ایرانی مواجه شده است.

اکنون بلوک غرب با گسیل ارتش سایبری خود به سمت فضای مجازی ایران به عنوان خیمه مرکزی محور مقاومت درصدد است آنچه از منطقه غرب آسیا و نیز خیابان‌های تهران، بغداد و بیروت به دست نیاورده است، با شایع‌پراکنی شاذ در فضای مجازی نظیر «حضور متحدان منطقه‌ای ایران برای مقابله با اغتشاشات» به دست آورد. هدف شکاف بین ملت‌های محور مقاومت و فروپاشی آن بدون شلیک یک گلوله است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 19
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    26 4
    چه رویی این همه شایعه ودروغ طی بیش از40 سال رسانه های معاند وشبکه های اجتماعی آنها پخش کردن وتمام این شایعات ودروغ ها برای مردم ایران روشده اما این دروغگویان از و نرفته اند،.
  • صدرا IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    5 18
    تاحال دروغ ازتون نشنیدیم که الانه بری قران رو بیاری قسم بخوری که باورکنن مردم.میتونیم باورنکنیم؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس