زلنسکی و سریال ادامه‌دار عکسهای فتوشاپی

از حدود ۲ ماه قبل که ارتش روسیه شروع به استفاده از پهپادهای انتحاری مدل "گران ۲" علیه زیرساخت های حیاتی اوکراین کرده است، موج جدیدی از تبلیغات رسانه ای اوکراین و غرب آغاز شد.

سرویس جهان مشرق _ در دوران کودکی یکی از کارتون هایی که در شبکه ۱ سیما پخش می شد و در ذهن متولدین دهه ۶۰ و ابتدای دهه ۷۰ شمسی تداعی کننده خاطرات شیرین است "زبل خان" نام داشت؛ البته عنوان اصلی این کارتون "پامپالینی، شکارچی حیوانات" بود.

داستان در مورد شخصیتی بود که سفارشاتی برای شکار حیوانات خاص دریافت کرده و با اعتماد به نفس بالای خود برای انجام ماموریت اقدام می کرد اما در واقعیت همواره سمبلی از ناکامی و خرابکاری های خنده دار بوده و گاهی نیز جان خود را مدیون کمک سایر حیوانات جنگل بود و در نهایت نیز علی رغم ناکامی در شکار حیوان مورد هدف یک جمله ثابت را بیان میکرد:

"یادتون نره که زبل خان همیشه برنده س! "

ولادیمیر زلنسکی در نقش زبل خان! / نگاهی به پروپاگاندا و آمارسازی‌های رسانه‌های اوکراینی +تصاویر

شخصیتی که بی شباهت به رئیس جمهور فعلی اوکراین نیست؛ زلنسکی که پیش از تبدیل شدن به یک چهره سیاسی و انتخاب به عنوان رئیس جمهور اوکراین، کاراکتر برنامه های طنز و تئاتر بود، از ابتدای جنگ تا کنون به کمک ساخت ویدئوهای تبلیغاتی دروغین که شدیدا از سوی رسانه های بزرگ غربی بازنشر داده می شد در تلاش بود تا خود را به عنوان یک قهرمان ملی و نجات دهنده استقلال این کشور در برابر دشمن (ارتش روسیه) نشان دهد.

چندی پیش بود که اعتراف جالبی از سوی منابع اوکراینی در خصوص ویدئوهای ضبط شده ابتدای جنگ از حضور رئیس جمهور اوکراین در خیابان های کی‌یف منتشر شد.

ولادیمیر زلنسکی در نقش زبل خان! / نگاهی به پروپاگاندا و آمارسازی‌های رسانه‌های اوکراینی +تصاویر

در سخت ترین و حساس ترین روزهای ابتدای جنگ اوکراین، ارتش روسیه طی حمله ای برق آسا به دروازه های شهر کی‌یف رسیده بود و حتی برخی نیروهای ویژه این کشور به داخل پایتخت اوکراین نفوذ کرده بودند؛ در این زمان بسیاری از منابع اطلاعاتی مدعی شدند ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از این کشور خارج شده و به لهستان یا دست کم شهر مرزی لویو در نزدیکی لهستان منتقل شده است.

اما در همان زمان زلنسکی با انتشار ویدئوهایی در صفحه شخصی خود مدعی می شد که در حال قدم زدن در خیابان های کی‌یف بوده و ترسی از حملات ارتش روسیه و ترور احتمالی خود ندارد؛ ویدئوهایی که امروز مشخص شده تماما بر روی پرده های سبز جلوه های ویژه که در فیلم های هالیوودی استفاده می شود ضبط شده بود و به احتمال قریب به یقین مسئله فرار وی از پایتخت در روزهای نخست جنگ واقعیت داشته است.

تلاش برای اتهام زنی به ایران با تصاویر فتوشاپی

از حدود ۲ ماه قبل که ارتش روسیه شروع به استفاده از پهپادهای انتحاری مدل "گران ۲" علیه زیرساخت های حیاتی اوکراین کرده است، موج جدیدی از تبلیغات رسانه ای اوکراین و غرب آغاز شد.

آنها مدعی بودند پهپادهایی که توسط ارتش روسیه استفاده می شود در واقع از نمونه های خانواده شاهد ایرانی هستند؛ در حالی که ارتش روسیه از روز نخست جنگ تا کنون هزاران تیر موشک کروز و بالستیک سنگین را علیه مناطق مختلف اوکراین استفاده کرده است، حالا اصابت چند ده فروند پهپاد انتحاری موجب شده تا ده ها مصاحبه از سوی مقامات اوکراینی و رئیس جمهور این کشور در باب مظلوم نمایی و اعتراض به ارسال سلاح از سوی ایران برای مسکو منتشر شود.

ولادیمیر زلنسکی در نقش زبل خان! / نگاهی به پروپاگاندا و آمارسازی‌های رسانه‌های اوکراینی +تصاویر

ولادیمیر زلنسکی این بار تصویری از خود در کنار یک فروند پهپاد سقوط کرده "گران ۱" که به ادعای اوکراینی ها مدل ایرانی شاهد۱۳۱ است منتشر کرده و باز هم ضمن بزرگنمایی غیر قابل باور در خصوص حجم حملات، از کشورهای غربی درخواست کمک های بیشتر برای ارتش این کشور کرد.

ولادیمیر زلنسکی در نقش زبل خان! / نگاهی به پروپاگاندا و آمارسازی‌های رسانه‌های اوکراینی +تصاویر

اما نکته جالب این بود که زلنسکی حتی برای این اعتراض خود نیز دست به دامن ابزارهای فتوشاپ و جلوه های ویژه شد که این موضوع از سوی کاربران شبکه های اجتماعی دستمایه طنز و تمسخر شده بود. در تصویر منتشر شده از سوی زلنسکی به خوبی مشخص است با مقایسه ابعاد پهپاد انتحاری گران۱ با ابعاد بدن وی، این تصویر دستکاری شده و فتوشاپی بوده و او حتی زحمت حضور در محل سقوط این پهپاد و گرفتن یک تصویر واقعی را نیز به خود نداده است!

آمارسازی های عجیب و غریب منابع نظامی اوکراین

یکی دیگر از مباحث عجیب در دوران جنگ میان روسیه و اوکراین، انتشار گزارشات عجیب و با اعداد غیر قابل باور از سوی وزارت دفاع اوکراین در خصوص تلفات و خسارات ارتش روسیه بوده است.

اگرچه تردیدی نیست که این جنگ برای ارتش روسیه که در برابر کشوری تحت حمایت پیمان ناتو مشغول نبرد است، خسارات قابل توجهی به همراه داشته است اما نگاهی به لیست های منتشر شده توسط وزارت دفاع اوکراین نشان می دهد که این آمار کاملا غیر مستند و عددسازی شده است.

ولادیمیر زلنسکی در نقش زبل خان! / نگاهی به پروپاگاندا و آمارسازی‌های رسانه‌های اوکراینی +تصاویر

به طور مثال اینفوگرافی فوق روز گذشته توسط این کشور منتشر شده که به بررسی تعدادی از موارد آنها می پردازیم:

۷۶۴۶۰ سرباز ارتش روسیه کشته شده اند: بر اساس تخمین های نسبتا دقیق منابع غربی و ناتو ارتش روسیه برای تهاجم به اوکراین حدود ۱۷۰ هزار نیرو را در مرزهای این کشور مستقر کرده بود؛ از آنجایی که نسبت کشته به زخمی در نبردهای کلاسیک معمولا ۱ به ۳ است با فرض عدد اعلام شده از سوی ارتش اوکراین برای سربازان کشته شده روسی و جمع زدن با تعداد زخمی های احتمالی به عدد ۳۰۵ هزار نفر کشته و زخمی می رسیم! یعنی ارتش روسیه امروز بایستی ۲ برابر نیروهایی که به مرز اوکراین آورده بود تلفات داده باشد و طبیعتا اکنون نیز هیچ نیروی سالمی در میدان نبرد نداشته باشد که مشخصا دروغ بودن ادعای مربوطه را به اثبات میرساند.

نابودی ۲۷۷۷ تانک روسی: این آمار نیز مشخصا فاقد اعتبار است، حتی اگر تخمین های وزارت دفاع امریکا را به عنوان دشمن درجه ۱ روسیه معتبر بدانیم، این کشور تا اواخر تابستان سال جاری حدود ۱۰۰۰ دستگاه تانک را در جنگ اوکراین از دست داده بود که با ادعای منابع اوکراینی اختلاف فاحشی دارد.

ولادیمیر زلنسکی در نقش زبل خان! / نگاهی به پروپاگاندا و آمارسازی‌های رسانه‌های اوکراینی +تصاویر

نابودی ۲۷۷ جنگنده و ۲۶۰ بالگرد روسی: این مورد نیز از آمارسازی های عجیب منابع اوکراینی است در حالی که اگر تمامی تصاویر و ویدئوهای منتشر شده از سوی منابع اوکراینی را معتبر و غیر تکراری بدانیم حدود ۶۰ جنگنده و ۸۰ بالگرد روسی در مدت زمان ۹ ماه جنگ در این کشور سرنگون شده اند.

ولادیمیر زلنسکی در نقش زبل خان! / نگاهی به پروپاگاندا و آمارسازی‌های رسانه‌های اوکراینی +تصاویر

برای اینکه به آمارسازی و اعداد دروغین منابع اوکراینی در خصوص تلفات هوایی ارتش  روسیه پی ببرید کافی است تصویر زیر را از واحد کنترل سیستم پدافندی اس۳۰۰ اوکراینی مشاهده کنید:

ولادیمیر زلنسکی در نقش زبل خان! / نگاهی به پروپاگاندا و آمارسازی‌های رسانه‌های اوکراینی +تصاویر

بر روی شاسی این سامانه کیل مارک یا نشان شکارهای مربوط به ۱۲ فروند پهپاد گران۲، ۱۵ فروند موشک کروز، ۲ فروند جنگنده سوخو۳۵ و ۵ فروند پهپاد شناسایی روسی دیده می شود؛ آنهم در شرایطی که رادارهای سیستم S-۳۰۰PS اوکراینی مربوط به دهه ۸۰ میلادی بوده و حتی بر روی کاغذ نیز توان تشخیص اهدافی نظیر ریز پرنده ها و پهپادهای انتحاری را ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 65
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 24
  • عباس IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    41 5
    آقای زلونسفسکی این هیولای آهنین ما جنسش تمام کامپوزیته
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      39 11
      مردم اوکراین قربانی رای دادن به یک دلقک شدند که از سیاست چیزی نمیدانست.
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      22 10
      زلنسکی احمق کشورش را محل تاخت و تاز شرق و غرب قرار داد و خسارات عظیمی به زیر ساخت های اوکراین وارد کرد.
    • روزبه IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      16 4
      اگه آمار اوکراینی های درست باشه، پس روسیه با این همه تلفات تسلیحاتی و انسانی با چی تونسته اوکراین رو تجزیه کنه؟ یعنی با این آمارها چیزی برای روسها نمونده تا باهاش بتونن جنگ بکنن
    • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      5 1
      اسمشو قاطی کردم
    • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      3 8
      جوجه ه رو آخر پاییز میشمارن
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
      5 0
      سلام این روزنامه های معاند داخلی هم که با پول بیت المال ارتزاق میکنن و امثالشان در همه جا اگر نشر اکاذیب کردن بگیرید درشون رو تخته کنید
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    32 32
    روسهای اشغالگر در حال فرار از خرسون.
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      26 8
      لابد منع خبری اینترنشنال. بی بی سی وسایر خ خخ
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      11 6
      امریکا ها دارند اکراین ول می کنند شما هنوز از ارتش نداشته اروپا میگید
    • علی حقجو IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
      0 1
      خرسون دیگه ملحق به روسیه شده و خاکی از سرزمین روسیه است امنیتش هم پایداره و دیگه نیازی به نیروهای عملیات ویژه اونجا نیست
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    24 22
    حالا مشرق چرا عصبانی شدی که پهپادهای ادعایی یکی یکی سرنگون دارن سرنگون میشن
    • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      6 6
      عصبانیم چون دروغ میگن به ایران
    • محمدعلی IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      6 3
      اولا تهمت نزن کسی عصبانی نیست داریم بهتون میخندیم دوما تقصیر ما چیه وقتی طبق آمار ارتش اوکراین، روسیه به اندازه کل ناتو فقط سرباز کشته داده :)
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    19 1
    موش می خوان جای شیر بزنن یاد ریگی افتادم به یه متر قد چنان بادش کرده بودن که فکر می کرد هیچ کس حریفش نمیشه بدبخت مفلوک دردنیا واخرت
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    27 42
    اولا خودتان رامسخره کنید که درتمام دنیا شماهارابه چشم دروغ گو میشناسن دوما اگر زره ای عقل داشته باشید میدونید که داره از کیان وحیثیت کشورش درمقابل جانوری به نام روسیه حمایت میکنه وقوانین حقوق بین الملل نگفته به گمان وشک برای اتفاقی که ممکنه بیفته کشوری مجاز هستش که به کشوری دیگه حمله کنه بنظرم زلنسکی نماد اسقامت وشجاعت ودلیری برای تمام ازادی خواهان دنیا هستش
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      31 9
      خفه شو بی شرف حرمومی کجاماروبه دروغ میشناسن سرتاتاپانجاست ونحوست ورذالت مابودجه ریزی برای ازادی فسادوالکل ومخدروفسادداریم یابارسانه مردم روبه تجاوزوسلاح شخصی دعوت میکنیم لجن این انقلاب اسلامی این قدرشرافت وابروداره که یه عمرجلوی هرچی ولدالزنای فاسدجنایتکارایستاده ونوردین روبااجراش جلومیبره
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      18 6
      اون جا که دنیامیشناسینش پرچم ونمادهای برده داری کاخ صهیونیست زده سفیدرواتش میزنن که حیثیت وامنیتشون روبه جیب زدند بارسانه بیشترازمردمش سلاح شخصی وبرندش بیماریهای مقاربتی ضداخلاقی است این برچسب های ضداخلاقی به انقلاب اسلامی مانمیچسبه چون نه مجری دستورات سکولاریسم ونه تکفیرکلینتونی هستیم ما انقلاب اسلامی مجری دستورات پیامبران خداهستیم چیزی که ازدرک فاسداوتوالت لیس زنهای ماسونها بافاصله ی بین کهکشانی فاصله داره
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      16 5
      تو برو املاء ات رو درست کن « ذره ای» نه «زره ای» ؛)) / بعد بیا در مورد مثلا شجاعت !! زلنسکی حرف بزن ؛))
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      39 13
      روسیه متجاوز هست و زلینسکی داره کاری رو انجام میده که ما ۴۰ سال پیش در نقابل نوکر روسیه انجام دادیم .
    • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      13 3
      طرفداری ازروسیه یاانقلاب مخملی نمیکنم خودپوتین دردیداربارهبرازناراضی بودن درشروع به حمله بااوکراین خبردادولی مجبورشده بود چون اوکراین داشت تبدیل به پایگاه ناتووترانزیت داعش والنصره ازترکیه به اوکراین برای حمله به روسیه بطورگسترده میشد زلنسکی عرضه وعلم مدیریت کشورنداره ازاخلاق جنسی تاشغل وسیاست این فردیه ورشکسته است بعدازکودتای مخملی سوروسی برای مقام وایجادمنفعت استکباربرای نابودکردن به مرورروسیه امدبااولتیماتوم رسانه ای به حمله روسیه بعدازکشتاروشکنجه وزندانی کردن دونباس ودونتسک وحملات راکتی مشکوک وتحریک امیزبه مرزهای روسیه برای ادامه دارنشدن دامنه حملات مجبوربه مداخله دراوکراین شد
    • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      7 4
      مابراساس دین جهادکردیم نه اینکه برای استقرارمنافع لیبرالیسم فاسدوجنگ پرست بامرکزفتنه شدن برای اسیب به همسایه مرزی مان
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      10 2
      ۱۸:۲۲ بنده خدا اسمش« زلنسکی » هست نه «زلینسکی» ؛)) / حداقل میخوای از زلنسکی دفاع کنی اسمش رو برو یادبگیر و درست تلفظ کن و بنویس ؛)) / کم مونده بنویسید ذلیلسکی
    • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      2 1
      زره نه ذره
    • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      4 4
      با فتوشاپ داره از کشورش دفاع میکنه
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    8 7
    بی شرف فاسدنوکرانقلاب سوروسی وویران خواه اوکراین کثافت چراغ سبزصهیونیست برای کشتاردونباس واولتیماتوم رسانه ای برای حمله به اوکراین شدالان هم خنگ سلبریتی زبون درازنادان اظهارنظرکننده فاسد که نمونه اش روهمه داریم میبینیم بامالیات اروپا ویه سری مثل خودش بازی ضداوکراینی میکنه
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    21 18
    زبل خان پوتین شماها بود که زمینگیر شده بدفرم
    • علی IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      8 8
      قدرت اول خدا.قدرت دوم امام مهدی و جامعه اش.قدرت سوم ایران.بدیهی است که امثال پوتین یه مواقعی تر بزنن.اما تر های اربابت و غربی ها مثل اینکه خیلی زیادتر بوده جهودی
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    12 2
    رمز موفقیت جنگ روانی غرب وجود تعداد پرشمار «خر زودباور» در کشورهای هدف است. فرو کردن دروغ تو حلق این احمق ها آسونتر از فروکردن هویج تو دستگاه آبمیوه گیری است! 4تا مجری دختر خوش برورو و خلاص.
    • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      7 0
      حیف کلمه دختر!
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    6 13
    حالا جنگ بین روسیه و اوکراین هست هر امارسازی هم اوکراین بکنه به ما چه ربطی داره اصلا ۳۰۰ میلیون سرباز روس هم کشته باشه ما چه کار داریم چرا خودتون ناراحت میکنید
    • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      8 2
      داره پروپاگاندا و دروغ در جنگ اوکراین رو بررسی میکنه اگر نقدی داری وارد کن اگر نه چرا تو از افشای پروپاگاندای زلنسکی ناراحتی
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    5 4
    مگه وزیر خارجه نگفت دران دادیم به روسیه.
  • CN ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    6 2
    همان اول انتخاب زلنسکی گفتم، ملت سرخوشی که یک دلقک را بجای فرهیختگان انتخاب کند، آینده وحشتناکی در انتظارش است و دیدید که باعث و بانی جنگ شد و نهایتا هم اکراینی‌ها بعداً خواهند فهمید چطور آلت بازی غربیها شده‌اند اما فعلا هنوز در جو تبلیغات تلویزیونی ، ماهواره‌ای و از همه مهمتر شبکه‌های اجتماعی گیر افتاده و در توهم بسر میبرند، ملتی که با انتخاب دلقک میخواست امنیت، شادی بی حد حصر و آزادیهای بی حد و حصر کسب کنه، گروه دختران کاملا لخت و بی بند و بار خواستار آزادی را در خیابانهای کیف در حدود ده سال پیش یادتان هست؟!!
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    7 3
    زبل خان اینجا، زبل خان اونجا، زبل خان همه جا.
  • رضا IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    1 2
    جنگ روانی از طریق اخبار فیک لطفا فیلم همیلتون رو ببنید فیلمی سوئدی امریکایی
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    4 3
    زبل خان در دلش آرزو می‌کنه کاش برگرده به همون روزایی که بزرگ‌ترین دغدغه‌اش این بود که چطور ..پیانو بزنه!!!
    • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      3 2
      ههههه
  • SE ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    15 10
    پوتین شاخ شکسته تا اینجای کار نزدیک به نیم میلیون سرباز روس رو در اکراین پیاده کرده که صد و هفتاد هزار تاشون تابحال کشته شدن(بیچاره خانواده این سربازها) باضافه تلافات و خسارات بسیار سنگین ادوات جنگی و توپ و تانک و ناو هواپیمابر و کشتی! رهبر به تیزهوشی پوتین کسی تابحال دیده که بتونه اقتصاد روسیه رو در عرض هشت ماه و خرده ای اینطوری نابود کنه؟! روسیه مثل کوه وارد اکراین شد! ولی مثل موش در تله اکراین بدام افتاد!!
  • یاسر NL ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    24 9
    فردی که ماندن و دفاع از خاک و سرزمین را بر ترس و فرار ترجیح داد شایسته تحسین است . هروجدان بیداری به این موضوع اذعان دارد. حالا اینکه در گذشته دلقک بوده یا نبوده تاثیری در این موضوع ندارد
    • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      5 3
      سرزمینش روکرده نخ خیمه شب بازی برای تبلیغ فسادوسرازرکردن ادمکشهای خصوصی وداعش ونازی وصهیونیست کسانی که خیلیهاشون به خاطرقتل وجرم تحت تعقیبند پستهاشون روببین طرق مشارکت درسرقت بانک داشته برای پول اومده برای جنگ به نظرت ایناروناتو میذاره جنگ تموم بشه کجااونوقت ایناروجامیدن
  • عاطف IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    5 4
    مرگ بر زلنسکی
  • . IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    5 2
    دلقک
  • ایرانی US ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    7 2
    شما با یک مشت یهودی متخصص ویرانی دنیا روبرو هستید.
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    5 4
    وزارت دفاع روسیه دستور تخلیه نیروهای خود از شهر خرسون اوکراین را صادر کرد.هه هه هه
  • NL ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    3 1
    جنوب اکراین خاک ایران بوده و باید به ایران باز گردد. مردم اکراین و رومانی و کشورهای اطرافشان را ایرانیان برای اولین بار متمدن کردند.
  • NL ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    3 4
    جنوب اکراین خاک ایران بوده و باید به ایران باز گردد.
    • IR ۰۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
      4 1
      دنبال جنگ نیستیم
  • نادری IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    4 1
    زلنسکی زورش به روسیه نمیرسه هی پاچه ایرانو میگیره
  • . IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    3 1
    زلنسکی بجای اینکه دائم پاچه ایرانو بگیری از کشورت مقابل روسیه دفاع کن خخخخخ
  • مهدی IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    5 4
    از خرسون چه خبر😄😄😄😄😄
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    4 0
    دلقک
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    5 0
    زانسکی دلقک
  • FR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    4 8
    مشرق جان! جوجه ها رو آخر پاییز میشمارن
  • میثم IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    6 2
    زلنسکی صهیونیست کشورشو به فنا داد
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    1 7
    ترکیه باید از هولوکاست و آذری کشی در تبریز و اردبیل و کشتن شاه اسماعیل آذری رسما عذرخواهی کند و غرامت پرداخت کند وگرنه ازآذری کشی خرسند است
    • یوسف از همدان IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
      6 1
      تو خسته نمی شی زیر هر خبر با ربط و بی ربط این چرندیات رو می نویسی؟
  • CA ۰۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    5 2
    با این میلیون‌تا تانک و نفربر و پهپاد و هواپیمای جنگی و هلیکوپتر و کشتی و..و.. که اکراین ادعا میکنه از روسیه زده فکر کنم همین روزهاست که روسیه از ترس اکراین به ناتو پناه ببره. 😆😁😆
  • IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    0 3
    زنده باد زلنسکی دلقک
    • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
      1 0
      خخخخ یاد درود بر صدام یزید کافر که تو اخراجیا میگفتن افتادم
    • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
      1 0
      زنده نباد زلنسکی.
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    5 3
    زلنسکی بزدل انگل وار و باالتماس از بقیه ی کشورها میخواد کمکش کنن
  • علی IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    5 2
    انقلاب ما بر اساس برپایی عدل انصاف ‌وراستی واسلام بنا شد
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    0 0
    دلقک
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    0 0
    زلنسکی زورش به روسیه نمیرسه حواسها رو پرت ایران میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس