انگلیس

خانم «سوفی بروک» ستوان سابق عضو نیروی دریایی انگلیس در مصاحبه با شبکه «اسکای نیوز» درباره آزار جنسی مکرر به خود در این نیرو افشاگری کرد.

به گزارش مشرق، خانم ۳۰ ساله انگلیسی که در هجده سالگی وارد نیروی دریایی شد و سابقه فعالیت سه ساله در زیردریایی‌های این کشور را دارد، اظهاراتی تکان دهنده درباره آزار جنسی به وی در این نیرو بیان کرد.

سوفی بورک در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز اعلام کرد که از سنین پایین به فعالیت در عرصه نظامی علاقه مند بود و «اصلا انتظار نداشتم که هیچ مشکلی برایم پیش بیاید» اما از اولین ماموریت گشتی خود در نیروی دریایی برای او فرهنگ آزار جنسی علیه زنان روشن شد.

به گفته این نظامی سابق، وقتی که ۲۱ ساله بود یک عضو ارشد نیروی دریایی انگلیس از او درخواست غیراخلاقیِ جنسی مطرح کرده است.

سوفی بروک به اسکای نیوز گفت: «فکر می‌کنم سعی کردم با این قضیه  کنار بیایم...همیشه انتظار سطحی از زن‌ستیزی را داشتم... و معتقد بودم که مدتی طول می‌کشد تا همه چیز تغییر کند».

این نظامی سابق نیروی دریایی انگلیس با اذعان به اشتباه بودن مقابله نکردنش با فرهنگ زن ستیز و آزار جنسی موجود در این نیرو تصریح کرد: «می‌خواستم با آنها ادغام شوم و آنها بپذیرند که ما چون افسران شایسته‌ای هستیم، کمک‌کارشان هستیم. من خجالت می‌کشم که بگویم من این را نگفتم که "این کار شما غلط است" و فکر کنم چون می‌ترسیدم این را نگفتم».

این خانم انگلیسی در ادامه مصاحبه خود به اسکای نیوز درباره رفتار غیراخلاقی دیگر افسران نیروی دریایی مثال‌هایی را بیان کرد و از آزار جنسی آنها حین انجام ماموریتش در زیردریایی خبر داد.

سوفی بروک همچنین در مثالی دیگر درباره رفتارهای شنیع در نیروی دریایی انگلیس به این رسانه گفت، بعد از پایان یکی از شیفت‌های کاری در زیردریایی قصد استراحت در اتاق خوابش را داشت اما با یک افسر مرد عریان را در اتاقش دید و این افسر ارشد از او تقاضای غیراخلاقی مطرح کرد.

به گفته این زن سابق عضو نیروی دریایی انگلیس، این تنها باری نبود که همکاران مرد او در زیردریایی به سراغ اتاق شخصی او رفته بودند. بروک همچنین خبر داد که نام او جزو فهرست زمانی قرار گرفته بود که باید مورد تجاوز قرار می‌گرفتند.

این نظامی سابق انگلیسی به اسکای نیوز خبر داد، وقتی در سال ۲۰۱۷ سعی کرد به کاپیتان مقام مافوقش درباره آزارهای جنسی دیگر افسران شکایت و مواردی از این رفتارهای شنیع را به او بازگو کند، کاپیتان تلویحا به وی فهماند که این اتفاقات پیش می‌آید و باید پذیرایش باشد.

سوفی بروک گفت: «من درباره حوادث دیگر به او گفتم... و نگرش او تقریبا این بود که "تو فقط باید صبر کنی، اوضاع بهتر خواهد شد،...باید انتظار داشته باشی که این اتفاقات بیفتد"».

مجری شبکه اسکای نیوز از سوفی بروک سوال کرد که در این مواقع چه حسی داشت؟ این نظامی سابق انگلیسی در جواب گفت: «احساس ضعف و ناتوانی».

سوفی بروک ادامه داد: «وقتی مشغول ماموریت گشت‌زنی (در زیردریایی) هستید، هیچ جایی نیست که بتوانید بروید، شما نمی‌توانید پیامک بفرستید، نمی‌توانید به خانه بروید و با شریک زندگی خود، والدین یا دوستتان صحبت کنید. هیچ راهی برای پیاده شدن از آن زیردریایی وجود ندارد».

افشاگری جنجالی این نظامی سابق نیروی دریای انگلیس سر و صدای زیادی در این کشور به راه انداخته و واکنش فرمانده این نیرو را هم به دنبال داشته است.

دریاسالار «بِن کی» فرمانده نیروی دریایی انگلیس اعلام کرد که تحقیقات درباره ادعاهای مطرح شده آغاز شده است چرا که به گفته او، آزار و تعرض جنسی هیچ جایگاهی در نیروی دریایی انگلیس ندارد و چنین رفتاری هرگز تحمل نخواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    0 0
    بدبختی جمهوری اسلامی اینه که رسانه نداره وهمین صدا وسیماشم همواره بدست غربگدایان نفوذی اداره شده .یکی ازمدیرانش میگه مردم اگه امرو بمعروف نخان باید............ وجدانا انسان بابصیرت باید ازامثال این اقا انتظار انقلابی بودن وپای انقلاب ماندن داشته باشه.یاخاتمی 2 شدن. که ضروریات دینیکه امام حسین فدایش شد وصراحت کلام امام براین موضوع اشکاره .اقا انکار ومسخرش میکنه.اگه طلحه وزبیرهای حریص دنیاپرست انقلابی نما نبودند.الان غربیها میبایست درمورد احترام بزنان وحقوق بشر تحت فشار مقاومت پاسخگو میشدند نه اینکه درخیابانهای ما زن .زندگی .ازادی سربدن.منظورشون همینه که ازدواجی درکار نباشه تجاوز مکرر وبعد به یکی دیگر .نتیجه .ولدالزناهای نامحدوددرجامعه بیحدو حساب.زن .زندگی .ازدی را همین خانم غربیشو تفسیرو تشزیح نموده .اما مالالیم ورسانه نداریم. الهم اشکو الیک من فقد نبینا ومن قله عددنا ومن کثره عدنا.ومن نفوذالنفاق بیننا ومن خیانت دوستاننا وتظاهرالزمان علینا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس