تاجیکستان تولید پهپادهای ایرانی برای استفاده در جنگ اوکراین را تکذیب کرد

وزارت امور خارجه تاجیکستان در بیانیه‌ای برخی اظهارات مبنی بر تولید پهپادهای ایرانی در خاک این کشور جهت استفاده روسیه علیه اوکراین را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه تاجیکستان در بیانیه‌ای برخی اظهارات مبنی بر تولید پهپادهای ایرانی در خاک این کشور جهت استفاده روسیه علیه اوکراین را تکذیب کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه تاجیکستان در این مورد آمده است: سخنان «دیمیتری گوردون» روزنامه‌نگار و بلاگر اوکراینی که در ۲۸ اکتبر سال ۲۰۲۲ در برنامه آنلاین «در مهمانی گوردون» در مورد تولید پهپادهای ایرانی در قلمرو تاجیکستان که برای «قتل اوکراینی‌ها» استفاده می‌شوند، را تکذیب می‌کنیم.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: تاکید می‌شود که تاجیکستان تجهیزات نظامی به کشورهای ثالث صادر نمی‌کند، بنابراین به آقای گوردون توصیه می‌شود از این به بعد نسبت به چنین اظهارنظرهایی دقت داشته باشد و صحت اطلاعات مورد انتشار را بررسی کند.

وزارت امور خارجه تاجیکستان همچنین اعلام کرده است که «دوشنبه» هیچ درخواستی از «کی‌یف» در رابطه با این موضوع دریافت نکرده است.

پیش از این بیانیه مشابهی از سوی کمیته دولتی صنایع دفاعی ازبکستان صادر شده که سخنان «گوردون» مبنی بر مونتاژ پهپادهای ایرانی در خاک این کشور را تکذیب و سپس وزارت امور خارجه ازبکستان نیز بیانیه مشابهی را منتشر کرده بود.

این روزنامه‌نگار و بلاگر اوکراینی در مصاحبه ویدئویی با «لئونید نوزلین» یکی از تجار رژیم صهیونیستی که در شبکه‌های اینترنتی منتشر شده است، اطلاعات نادرستی درباره مونتاژ پهپادهای ایرانی در قلمرو ازبکستان گفته بود.

سپس این روزنامه نگار و بلاگر اوکراینی در برنامه آنلاین «در مهمانی گوردون» در ۲۸ اکتبر گفت که حین صحبت در مورد تولید پهپادها ایرانی به اشتباه از کشور ازبکستان نام برده ولی در اصل منظورش تاجیکستان بوده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    5 1
    رسانهه ای فاسدشون دروغ میگن مثل کشته سازی کسی که میگه من زنده ام مثل بلانسبت سگ پیش اینا دروغ میگن
  • ج د ا IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    4 1
    مشکلشون اینه که علیرغم سازمان های جاسوسی که دارند نمیتوانند بفهمند که این پهپادها از چه طریق به دست روس ها رسیده است و برای همین به هزیان گویی و پریشان گویی و تهمت پراکنی به کشورهای مختلف روی آورده اند...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس