معارضان سعودی: فریب افکار عمومی، دست بن سلمان را از خون‌ بی‌گناهان پاک نمی‌کند

انجمن موسوم به معارضان شبه‌جزیره عربستان تأکید کرد که مشغول کردن ملت عربستان و فریب افکار عمومی باعث نخواهد شد که دست ولیعهد سعودی از خون بی‌گناهانی که ریخته است، پاک شود.

به گزارش مشرق، انجمن موسوم به معارضان شبه‌جزیره عربستان امروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای، صدور حکمهای اعدام خودسرانه جدید علیه زندانیان عقیدتی توسط مسئولان آل سعود را محکوم کرد.

پایگاه خبری الخبر الیمنی ضمن نقل بیانیه این گروه، گزارش داد، صدور حکم اعدام و زندان علیه زندانیان عقیدتی، که بدون هیچ دلیل و استناداتی در عربستان صورت می‌گیرد، به صورت کامل مردود است.

بر اساس این بیانیه، سرکوب اعمالی از سوی محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی، فقط باعث خواهد شد که مردم بیشتر از سیاستها و دوران حکومت ظالمانه وی منزجر شود.

معارضان سعودی تأکید کردند، مشغول کردن ملت عربستان و فریب افکار عمومی باعث نخواهد شد که دست بن سلمان از خون بی‌گناهانی که ریخته است، پاک شود.

این گروه در پایان به مسئولان آل سعود هشدار داد که حرکت ملتها همیشه به سمت آزادی و رهایی است؛ هر چند که این مسئله مدت زمانی نیز طول بکشد.

در همین ارتباط، «سندس الاسعد» -روزنامه‌نگار و تحلیلگر مسائل عربستان سعودی درباره اقدامات سرکوبگرانه بن سلمان در این کشور گفت که هیچ گونه آزادی مذهبی و سیاسی در عربستان وجود ندارد و ۸۱ نفری که چند ماه پیش در این کشور اعدام شدند، تنها به دنبال آزادی بیان بودند.

این تحلیلگر لبنانی با انتقاد از دو رویی غربی‌ها در مواجهه با مسائل حقوق بشری و سکوت در برابر جنایت اخیر در عربستان سعودی، اظهار کرد: حکومت‌های غربی صرفا به دنبال منافع خود هستند و در ازای پول‌ها و خدماتی که از کشورهای عربی خلیج فارس دریافت می‌کنند، چشمشان را بر روی جنایت‌های آنها می‌بندند.

وی تأکید کرد: در مورد پیشینه واقعی اعدام‌ها یک خاموشی کامل رسانه‌ای وجود دارد. سالهاست که ریاض تبلیغ می‌کند شیعیان «کافر»، خارج از نظم و مشروعیت و خرابکار هستند. به دلیل تهدیدها و پیگرد قانونی، هیچ کس جرأت نمی‌کند از طرف خانواده قربانیان با رسانه‌ها صحبت کند. رسانه‌های رسمی تحت مالکیت و هدایت رژیم هستند و کارکرد آنها سفید کردن تخلفات سیستماتیک و برجسته کردن ریاض به عنوان کبوتر صلح است.

الاسعددر پایان تصریح کرد، حمد بن سلمان دروغ بودن ادعاهایش را قبلا نشان داده است؛ زیرا از آزادی جز آزادی‌های غیراخلاقی، دیسکو، مشروبات الکلی و چاپلوسی برای صهیونیست‌ها چیزی نمی‌داند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس