معارضان سعودی: ریاض و تل‌آویو در هتک حرمت اماکن مقدس، همدستند

انجمن موسوم به «معارضان شبه‌جزیره عربستان» در واکنش به ورود خبرنگار صهیونیست به این کشور، تأکید کرد که این اقدام، هتک حرمت اماکن مقدس مسلمانان است.

به گزارش مشرق، انجمن موسوم به «معارضان شبه‌جزیره عربستان» امروز دوشنبه (سوم مرداد) با انتشار بیانیه‌ای، بار دیگر تأکید کرد که مسئله فلسطین، مسئله اصلی جهان اسلام است.

پایگاه خبری «مرآة الجزیره» به نقل از این انجمن گزارش داد، همه آزادگان امت اسلام، باید برای آزادی فلسطین از چنگ رژیم غاصب مبارزه کنند و هر گونه عادی‌سازی نظام آل سعود با صهیونیست‌ها، خیانت در امانت و خروج از اجماع امت اسلامی و اصول آن است.

این انجمن ضمن رد قاطع عادی‌سازی روابط ریاض با رژیم صهیونیستی، تأکید کرد: تسهیلات رژیم آل سعود به خبرنگاران صهیونیست برای ورود به حرمین شریفین و اماکن مقدس، یک اقدام عمدی است که نشانگر هتک حرمت تقدس این اماکن است».

در این بیانیه آمده است، اقدام اخیر ریاض، خیانت به دین اسلام است و شانه خالی کردن آل سعود از مسئولیت ورود این خبرنگاران، بر هیچ کس پوشیده نیست؛ گذشته از اینکه این جنایت، باعث خدشه‌دار شدن احساسات مسلمانان شده است.

بر اساس این بیانیه، این اقدام، سهوا صورت نگرفته است، «بلکه در راستای تلاشهای محمد بن سلام برای هدف قرار دادن اسلام، شکستن حرمت محرمات و تحمیل حضور صهیونیستها در اماکن مقدس است. چنین حوادثی نشانگر همدستی رژیمهای سعودی و صهیونیستی در خدشه وارد کردن به جایگاه اماکن مقدس است».

این انجمن در پایان تأکید کرد، اقدامات ظالمانه ریاض علیه اماکن مقدس، ایجاد فضای سرکوبگرانه در میان حجاج، ایجاد محدودیت برای زیارت حرمین شریفین و در مقابل باز کردن حریم هوایی به روی هواپیماهای صهیونیست، نشانگر این است که عربستان، «یک رژیمی است که برای اداره حرمین شریفین، لیاقت ندارد. لذا امت اسلامی باید از حرمین دفاع و آن را از سلطه سعودی خارج کند».

این بیانیه در واکنش به سفر خبرنگار صهیونیست به سرزمین وحی است. خبرنگار شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی اخیرا با انتشار یک گزارشی تصویری، سفر خود به عربستان را در ایام حج، به تصویر کشید.

در این گزارش، خبرنگار صهیونیست نشان داد که آزادانه در ایام حج در عربستان حضور داشته است و گفت که رژیم صهیونیستی، «مجوزهای امنیتی» به او داده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس