کد خبر 1431675
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
اتهام زنی واهی دبیرکل اتحادیه عرب علیه ایران

دبیرکل اتحادیه عرب در اتهامی واهی علیه جمهوری اسلامی ایران مدعی شد که تهران در امور داخلی عراق و یمن دخالت می کند.

به گزارش مشرق، "احمد ابوالغیط" دبیرکل اتحادیه عرب در گفت وگو با شبکه تلویزیونی خبری "القاهره" مدعی شد که ایران در امور داخلی عراق دخالت می کند.

وی همچنین ایران را به دخالت در امور داخلی یمن متهم کرده و بدون اشاره به اینکه بحران یمن ناشی از حمله تجاوزگرانه ائتلاف متجاوز سعودی به این کشور بوده است، ادعا کرد: "دخالت های ایران و کمک به شبه نظامیان الحوثی (جنبش انصارالله یمن) باعث بحران در یمن شده است".

او افزود: عراق از سال ۱۹۵۸ میلادی تاکنون با جنگ ها و بحران ها و انقلاب ها روبرو است.

دبیرکل اتحادیه عرب همچنین گفت که ترکیه در امور داخلی عراق دخالت می کند.

وی همچنین بدون اشاره به حضور کنونی نیروهای آمریکایی در خاک عراق و دخالت های ریز و درشت سفارت واشنگتن در امور داخلی این کشور گفت که آمریکا قبلا در امور داخلی عراق دخالت کرده است.

ابوالغیط در بخش دیگری از گفت وگوی خود تصریح کرد: کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از ثروت ها و سرمایه گذاریهای خود برعکس عراق و لیبی پاسداری کرده اند.

او همچنین بدون اشاره به ناکارآمدی و نبود حکومت های منتخب در برخی کشورهای عربی و پیامدهای منفی فزآینده آن در سطوح مختلف داخلی در این کشورها، "علت اصلی مصیبت های ملت های برخی کشورهای عربی را دخالت های بیگانه دانست" و با حمله به بهار عربی در سال ۲۰۱۱ میلادی علیه حکومت های مستبد و دست نشانده غرب در برخی کشورهای عربی گفت: "حوادث سال ۲۰۱۱ میلادی عامل اصلی رنج و مشکلات ملت های عرب بود. "

ابوالغیط در بخش دیگری از مصاحبه خود همچنین به پرونده سد النهضه بین کشورهای مصر و اتیوپی و سودان اشاره کرد و گفت: اتیوپی قوانین و موازین بین المللی درباره رودخانه های عبوری از مرزهای چند کشور را نقض کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس