کد خبر 1431855
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
سهم صندوق توسعه ملی حاصل از صادرات نفت ۴۰ درصد تعیین شد

رئیس سازمان بورس خبرداد: صندوق توسعه ملی برای اولین بار با کد معاملاتی خود در بورس سهام خرید.

به گزارش مشرق، مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: صندوق توسعه ملی برای اولین بار با کد معاملاتی خود، در بورس تهران سهام خریداری کرد.

 به گفته وی، با پیگیری‌های انجام شده، منابع جدیدی از صندوق توسعه ملی به بازار سهام وارد شد و برای نخستین بار این صندوق با کد معاملاتی خود اقدام به خرید سهام کرده است.

رئیس سازمان بورس خاطرنشان کرد: این اقدام خوبی برای دولت و بازار سهام محسوب می‌شود، چرا که دارایی‌های ریالی این صندوق به‌ نوعی تبدیل به دلار شده است. با توجه به افت قیمت سهام، می‌توان این موضوع را اینگونه تعبیر کرد که یک دارایی را در عوض اینکه با نرخ دلار در کانال ۳۰ هزار تومانی تهیه کنند، آن را با نرخ دلار ۱۵ هزار تومانی خریداری کرده‌اند.

عشقی این را هم گفت: به بیان دیگر صندوق توسعه ملی که یک منبع بین‌النسلی به حساب می‌آید، دارایی ارزنده‌ای را در قیمت‌های بسیار نازلی اندوخته کرده و این اقدام برای کشور و شرایط فعلی بازار سهام مناسب است؛ امیدواریم این اقدام در آینده نیز تداوم پیدا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • 80درصدزیان IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    0 0
    یه نگاهیم به نمادهای کوچک بندازن که فقط باچندمیلیاردکمک میشه روزهاصف خریددرست کرد. ای کاش تداوم داشته باشه کمکش به بازار. هم خودشون سودمیکنن چون اکثرسهامهابه زیرقیمت سطحی خودشون رسیدن حتی هم یکمکی به زیان دیدگان دوسه ساله ک نوددرصدتوزیانن میشه.. نمادغدام. کاما.پالایشی و.... رادریابیدنظارت نداره به هیچ وجه. ای کاش ناظرین غربالگری بشن تاموقع بازگشایی مثبت میشه باطل نکنن اماهمون نمادباصددرصدمنفی بازبشه فوری تاییدمیکنن حتی یدرصدمثبت هم راباطل میکنن... عرضه های ابشاری حقوقی وبازارگردانهاراتحقیق کنیدزیرقیمت میفروشن دلیل؟؟؟!!
    • مهندس نفت IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      0 0
      درست میگه آقای عشقی.... با پول صندوق توسعه ملی ، جیب یک عده سفته باز و مافیای بورسی پر میشه ! توی قیمتهای پایین صندوق توسعه ملی به کدشخصی آقایان میزنه بعدش که سهم ده برابر شد صندوق توسعه ملی با کد خودش ، همان سهام سفته بازان محترم را در اوج قیمت میخرد... اینجوری توزیع ثروت در بورس بهبود می یابد !!! و پول همه این حاتم بخشی ها از جیب ملت میرود
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    2 0
    باز هم سبز های دستوری و موقتی در بازار بدون افزایش قیمت سهام.... فقط به کمک چند سهم بزرگ بازار مثبته .... دارا و پالایش 4 هزار تومن با ناو فاصله دارن... خودرو هم چنان زیر 200 تومن... کدما از 10 هزار تومن شده 4 هزار ... شستای 5 هزار تومنی شده 70 تومن.... دی 2 هزار تومنی شده 50 تومن..... ثشاهد 9 هزار تومنی شده 600 تومن .... بسه یا بازم بگم ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس