آلمان: صربستان باید بین روسیه و اروپا یکی را انتخاب کنید

دولت آلمان خطاب به کشور صربستان گفته است که باید بین روسیه و اتحادیه اروپا یک گزینه را انتخاب کند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، دولت آلمان خطاب به مقامات کشور صربستان گفته است که این کشور باید بین اتحادیه اروپا و روسیه یکی را انتخاب کند. این پیام از سوی مقامات آلمان شش روز قبل از شروع نشست کشورهای بالکان غربی در شهر برلین صادر شده است.

یک مقام ارشد در دولت آلمان با اشاره به جنگ روسیه و اوکراین گفت: با توجه به شرایط و تحولات ژئوپولیتیکی نیاز به تصمیم گیری بیشتر احساس می‌شود. مقامات دولت صربستان باید تصمیم بگیرند که می‌خواهند با اروپایی‌ها باشند یا اینکه با روسیه مشارکت کنند.

دولت صربستان در سال ۲۰۱۲ برای پیوستن به اتحادیه اروپا درخواست داده است ولی همچنان در مقابل تحریم‌های این اتحادیه علیه روسیه مقاومت می‌کند و سعی دارد تعادلی بین روابط نزدیکش با مسکو و تمایل این کشور برای پیوستن به اروپا ایجاد کند.

این مقام دولت آلمان خطاب به الکساندر ووچیچ رئیس جمهور صربستان گفت که اگر او تصمیم بگیرد به اتحادیه اروپا نزدیک شود، با حمایت دولت آلمان روبرو خواهد شد ولی اگر راه دیگری برود، عواقب این تصمیم به عهده خود اوست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    1 1
    مگر فضولی
    • سروش IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      1 1
      اگر صربستان در تصمیم سازی و تصمیم گیری برای آینده خود ارادهای داشته باشد و استقلال هم داشتهباشد باید راهآزادی رابرای خود انتخاب کند آلمان نباید برای یک کشور مستقل تصمیم بگیرد آلمان می تواند برود گم شود برای خودش می تواند خودش هر غلطی بکند ولی حق ندارد برای یک کشور مستقل تصمیم بگیرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس