کد خبر 1431903
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۳
جنگ سخت

نفاق دو رو دارد، یک رو ظاهر که اسلام است و مسلمانی و یک رو باطن، که کفر است و شیطنت و درک آن برای توده‌‏ها و مردم عادی بسیار دشوار و گاهی غیرممکن است.

به گزارش مشرق، محمد بابازاده طی یادداشتی نوشت:

۱. یکی از عقبه‌های سخت مؤمنین مبارزه با نفاق است. در واقع این مبارزه، جنگ با زرنگ‌ها و زرنگی‌های مردمان بی‌دین  است که‏ احمق‌ها را وسیله قرار می‏‌دهند. این جنگ از پیکار با کفر به مراتب‏ سخت‌تر است؛ چرا که در جنگ با کفر مبارزه با یک جریان آشکار و بی ‏پرده است و اما مبارزه با نفاق، در حقیقت مبارزه با کفر پنهان و بعضا ظاهر فریب است‏.

نفاق دو رو دارد، یک رو ظاهر که اسلام است و مسلمانی و یک رو باطن، که کفر است و شیطنت و درک آن برای توده‌‏ها و مردم عادی بسیار دشوار و گاهی غیرممکن است. لذا مبارزه با نفاق غالبا با شکست مواجه می‌شود، زیرا توده‏‌ها شعاع درکشان از سرحد ظاهر نمی‌‏گذرد و نهفته را روشن نمی‌‏سازد و آنقدر برد ندارد که تا اعماق باطن‌ها نفوذ کند.

امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) در نامه‌‏ای که برای محمد بن ابی‌‏بکر می‌‏فرمایند: پیغمبر به من گفت من بر امتم از مؤمن و مشرک نمی‌‏ترسم. زیرا مؤمن‏ را خداوند به سبب ایمانش باز می‏‌دارد و مشرک را به خاطر شرکش خوار می‌‏کند، و لکن بر شما از هر منافق دلِ دانا زبان می‌‏ترسم که آنچه را می‌‏پسندید می‏‌گوید و آنچه را ناشایسته می‌‏دانید، می‌‏کند.

 ۲. تردیدی نیست تبرئه جاسوس خبرنگاران روزنامه‌های زنجیره‌ای و رد بیانیه‌ نهادهای اطلاعاتی رسمی کشور از سه حال و فرض خارج نیست؛

فرض اول؛ بر فرض محال برخی مدیران روزنامه‌های زنجیره‌ای خودشان عضو نهادهای امنیتی هستند و طبق اطلاعات دقیق از دروغگویی بخشی از نهادهای امنیتی پرده‌برداری می‌کنند، که البته با توجه به سوابق و عملکرد سربازان گمنام امام زمان (عج) و در مقابل عملکرد و شخصیت زنجیره‌ای‌ها تردیدی نیست که این گزاره غلط و غیرقابل اعتنا می‌باشد.  

فرض دوم؛ برخی از مدیران این نشریات نیز آلوده به جاسوسی و همکاری با سرویس‌های امنیتی صهیونیستی – آمریکایی هستند و فرض سومی که قابل تصور است، این است که زنجیره‌ای‌ها ساده‌لوح و بی‌غرض و مرض باشند که صد البته با توجه به شواهد و زرنگی‌ها و تلون‌های این قماش غلط بودن آن اَظهرُ من‌الشمس است.

۳. با رد دو فرض اول و سوم فرضیه‌ جاسوسی برخی مدیران نشریات زنجیره‌ای قوت می‌گیرد و لازم است با توجه به این مسئله، نهادهای امنیتی در مواجهه با این افراد حساسیت‌های لازم را مدنظر داشته باشند. لذا پیشنهاد می‌شود نسبت به شفافیت مالی و پشت‌پرده‌ مدیریتی این نشریات اقدامات اساسی صورت گیرد. عقبه‌ فکری و فرهنگی این جریان نباید در پشت نقاب ایرانیت و اصلاحات و هر عنوان دیگری بیش از این منافع ایران را فدای منافع صهیونیسم کنند. تبیین و شفافیت در این مورد می‌تواند جلوی تربیت نیرو برای سرویس‌های جاسوسی را بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رهگذر IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    3 0
    خدا پدرتان را بیامرزد؛ دادگاه های انقلاب که در دفاع از انقلاب خوابند. کو قاطعیت انقلابی؟! کجاست مبانی شناخت خیانت به میهن؟! کجاست مجازات علنی خائنان به انقلاب و شهدا؟ کجاست عمل انقلابی که ایران را از بحران های شدید و سخت اوایل دهه شصت عبور داد؟
  • FR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    1 0
    جانا سخن از زبان ما می گوئی. خود این مدیران نیز جاسوس هستند منتها تقسیم کار کرده اند خبرنگاران جاسوسی و کار های میدانی انجام می دهندو مدیران کارهای پشتیبانی آنها را انجام می دهند.
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    0 0
    شیطانک های دنیوی چنان آلوده میکنند که بعضا احساس حق و درستی مسیر میکنی طوریکه با بینات و تردیدها هم بجنگی نخگبان سیاسی با پشتیبانی جورو اجور پیدا و پناه سیاسی رسانه ای و مالی و دارا شدن قوت بهتر نیز بیشتر در معرض وسوسه ها برای اینکه جامعه و جمعی تحت تاثیر خود قرار می دهند
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    1 0
    چهل و سه سال هست در قبال عده ای مصلحت اندیش و رافت اسلامی و مدارا می کنید. کار به جایی رسیده که جرات برخورد با سلبریتی ها هم وجود نداره
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    3 0
    چهل و سه سال هست در قبال عده ای مصلحت اندیش و رافت اسلامی و مدارا می کنید. کار به جایی رسیده که جرات برخورد با سلبریتی ها هم وجود نداره، چه برسه خواص و امنیتی های الوده! با ادامه این روند منتظر نابودی انقلاب باشبد.
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    1 0
    هروقت حزب الله رابه حاشیه راندید بلاسرتون اومدوگرنه مبانی دینی اگربازورحتی برخی رادرسبک زندگی نگه میداشت الان این وضع شایدنبود
  • US ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    0 0
    ببینید این باید یک درس باشه که دیگه شخصیت سازی یا بعبارتی سلبریتی بازی درست نشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس