کد خبر 1431968
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰
کره شمالی ۳ موشک بالستیک شلیک کرد

کره شمالی بامداد چهارشنبه سه فروند موشک بالستیک کوتاه برد را به سمت دریای ژاپن شلیک کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی بامداد چهارشنبه از اقدام کره شمالی در شلیک یک فروند موشک بالستیک از نوع نامشخص به سمت دریای ژاپن خبر داد.

بر اساس این گزارش، ارتش کره جنوبی بدون ذکر جزئیات بیشتر اعلام کرد که همسایه شمالی این کشور یک فروند موشک بالستیک را شلیک کرد.

نیروهای گارد ساحلی ژاپن هم شلیک این موشک را تأیید کردند و از کشتی‌ها در منطقه خواستند به لاشه موشک کره شمالی در صورت یافتن آن نزدیک نشوند و فوراً با مقامات ذیربط تماس بگیرند.

درپی شلیک این موشک بالستیک، کره جنوبی دستور تخلیه جزیره اولونگدو در سواحل شرقی خود را صادر کرد.

خبرگزاری یونهاپ در ادامه گزارش داد که کره شمالی سه فروند موشک بالستیک کوتاه برد شلیک کرده است.

شلیک این موشک بالستیک از سوی کره شمالی در حالی است که رزمایش هوایی مشترک بین کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا از روز دوشنبه آغاز شده و پنج روز به طول خواهد انجامید.

در حالی که وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد این رزمایش علیه پیونگ یانگ نیست، کره شمالی، سئول و واشنگتن را تهدید کرد که در صورت هرگونه حمله نظامی علیه این کشور بهای سنگینی را خواهند پرداخت.

کره شمالی روز دوشنبه از ایالات متحده و کره جنوبی خواست تا مانورهای نظامی خود را متوقف کنند. کره شمالی برگزاری این مانورها را تحریک آمیز خواند و گفت که ممکن است واکنش قدرتمندتر از سوی پیونگ یانگ را به دنبال داشته باشد.

این هشدار را وزارت امور خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد و گفت: «وضعیت در شبه جزیره کره و مجاور آن به دلیل تحرکات نظامی بی وقفه و بی پروای آمریکا و کره جنوبی دوباره وارد مرحله تقابل جدی قدرت در برابر قدرت شده است.»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس