کد خبر 1432087
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
افزایش تنش بین دو کره/ کره شمالی ۱۰۰ گلوله توپخانه به مرز دریایی شلیک کرد

ارتش کره جنوبی اعلام کرد که نظامیان پیونگ‌یانگ حداقل ۱۰۰ گلوله توپخانه به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) شلیک کردند که در مرز دریایی حائل بین دو کره فرود آمدند.

به گزارش مشرق، بعد از پرتاب موشک‌های بالستیک توسط کره شمالی و شلیک موشکی هشدار جنگنده‌های کره جنوبی به سمت مرز دریایی دو کشور، اکنون از افزایش تنش نظامی بین دو کره خبر می‌رسد.

ارتش کره جنوبی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که نظامیان پیونگ‌یانگ دقایقی پیش حداقل ۱۰۰ گلوله توپخانه به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) شلیک کردند که در مرز دریایی حائل بین دو کره فرود آمدند.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ» ستاد مشترک نیروهای مسلح کره جنوبی با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد اقدام دوباره همسایه شمالی در شلیک به سمت مرز دریایی دو کشور، نقض توافقنامه‌های نظامی بین دو طرف است.

در این بیانیه آمده است که ارتش کره شمالی در هفت ساعت اخیر، علاوه بر ۱۰۰ گلوله توپخانه، حداقل ۱۷ فروند موشک بالستیک و دیگر انواع موشک‌ها رابه سمت دریای شرقی شلیک کرده است.

بامداد امروز بود که نظامیان کره شمالی سه فروند موشک بالستیک کوتاه‌برد به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) شلیک کردند که در آب‌های نزدیک کره جنوبی فرود آمدند.

در اقدامی نادر پس از آزمایش موشکی کره شمالی، آژیر هشدار در منطقه «الئونگ» در کره جنوبی  به صدا درامده است. گفته می‌شود این موشک مستقیما از روی این جزیره عبور کرده است. ارتش کره جنوبی سطح آمادگی و هشدار خود را در پاسخ به این آزمایش موشکی افزایش داده است.

بعد از آن، ارتش کره جنوبی اعلام کرد که برای واکنش به موشک‌پراکنی‌های پیونگ‌یانگ، جنگنده‌های نیروی هوایی اعزام شده و سه فروند موشک هوا به زمین، به سمت مرز دریایی دو کشور شلیک کردند.

شلیک‌های موشکی و توپخانه‌ای کره شمالی و افزایش تنش‌ها بین دو کره در حالی انجام شده است که آمریکا و کره جنوبی مشغول برگزاری یک رزمایش هوایی گسترده با حضور ۲۴۰ فروند هواپیمای جنگی در منطقه شرق آسیا هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس