کد خبر 1432081
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
اعتراف ضارب همسر نانسی پلوسی؛«درحال انجام یک عملیات انتحاری بودم»

ضارب همسر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در بازجویی به پلیس گفته است که وی درحال انجام یک «عملیات انتحاری» بوده است!

به گزارش مشرق، بر اساس اسناد جدید پرونده دیوید دپپ، ضارب همسر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، وی قصد داشته تا سیاستمداران بیشتری را هدف سوءقصد قرار دهد.

دپپ ۴۲ ساله دیروز (سه‌شنبه) علیه اتهام سو ءقصد و اقدام به قتل پل پلوسی ۸۲ ساله، اعلام بی‌گناهی کرد. این در حالی است که دادستانی فدرال آمریکا جزئیات تازه‌ای را از نیات ادعایی وی منتشر کرده است.

بر اساس اسناد دادگاه فدرال، دپپ که هم اکنون در بازداشت به‌سر می‌برد، گفته است که «واقعا قصد نداشتم که به او آسیب بزنم اما می‌دانید، این یک عملیات انتحاری بود. قرار نیست بایستم و هیچ کاری نکنم حتی اگر به قیمت جانم تمام شود!»

اظهارات اخیر دپپ با گفته‌های دیروز او تناقض دارد زیرا بر اساس اعلام دادستان‌های فدرال آمریکا، وی اعلام کرده که «قصد داشته پلوسی را گروگان بگیرد و زانوهایش را بشکند!»

دادگاه عالی سان‌فرانسیسکو پس از کیفرخواست دیروز دپپ، دستور بازداشت وی را بدون قرار وثیقه صادر کرد.

گفته می‌شود دپپ در جریان بازرسی اقرار کرده که وی اشخاص دیگری از جمله یک پروفسور و همچنین چندین شخصیت برجسته دولتی و سیاستمدار فدرال و اعضای خانواده آنها را تحت نظر گرفته و قصد داشته آنها را نیز هدف قرار دهد.

روز جمعه «درو هامیل» سخنگوی پلوسی اعلام کرد یک مهاجمِ چکش‌به‌دست به اقامتگاه شخصی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سانفرانسیسکو وارد شده و با خشونت به همسر پلوسی حمله کرده است. رسانه‌های آمریکا دیروز دوشنبه اعلام کردند «پل پلوسی»، شوهر پلوسی بر اثر این حمله جمجمه‌اش شکسته شده و بازوی دست راستش هم صدمه دیده است. پل پلوسی، شوهر ۸۲ ساله نانسی پلوسی به علت این جراحات تحت عملی جراحی قرار گفته و جراحی او کاملاً موفق بوده است. پلوسی در زمان این حادثه در سانفرانسیسکو نبوده است.

حمله به منزل رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در فاصله‌ای کوتاه تا انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا رخ داده است؛ انتخاباتی که می‌تواند تغییرات عمده‌ای در کنگره آمریکا به همراه داشته باشد. پیش بینی می‌شود که جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا پیروز شوند، در حالی که سرنوشت اکثریت سنا همچنان نامشخص است.

فاکس نیوز دیروز در گزارشی مدعی شد که دپپ به اتهام حمله به عضو خانواده یک مقام رسمی دولت آمریکا و همچنین تلاش برای آدم‌ربایی، با خطر ۵۰ سال زندان روبه‌رو است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    0 1
    مگه اونجا دربون نداشته‌.غربگدا ها الان این حمله رو محکوم میکنن‌

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس