کد خبر 1432152
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
ساوت‌گیت: شاید ایران سورپرایز جام جهانی باشد/ تیم کی‌روش را از دوره قبلی آنالیز می‌کنم

سرمربی تیم انگلیس می‌گوید ایران تیمی قدرتمند است و می‌تواند سورپرایز جام جهانی باشد.

به گزارش مشرق، گرت ساوت گیت سرمربی تیم ملی انگلیس، حریف ایران در جام جهانی، به مناسبت روز جهانی مطبوعات، میزبان پادکست «گل بزن» بود و به سوالات پیرامون جام جهانی و تقابل با تیم ملی پاسخ داد.

او در ابتدای صحبت‌هایش پیرامون حضور در بازی ایران و سنگال و تماشای این دیدار و تغییر سرمربی ایران گفت: رفتم بازی کی‌روش را دیدم و تغییرات در تیم ایران مشخص بود. او تلاش می‌کند چیزهایی را عوض کند اما در این مدت کم، تغییرات بنیادین دشوار است. ایران یک بازی دیگر دارد و آنجا خواهیم دید که کی‌روش چه چیزهایی را تغییر خواهد داد. برای من بسیار خوب بود که رفتم و از نزدیک بازی ایران را دیدم چون کم پیش می‌آید یک سرمربی چنین فرصتی داشته باشد.

وی افزود: برای آنالیز ایران می‌توانیم از جام جهانی روسیه یا سال ۲۰۱۹ استفاده کنیم چون در آن زمان هم کی‌روش سرمربی ایران بود.

سرمربی انگلیس در مورد طلسم پیروزی انگلیس از ماه مارس و اهمیت برتری مقابل ایران برای شکستن این طلسم عنوان کرد: بازی با ایران بازی اول است. همیشه اولین بازی جام جهانی دشوار است و ما دوره قبلی هم مقابل تونس دقیقه آخر گل زدیم و بازی را بردیم. هواداران دوست دارند ما همه تیم‌ها را ببریم اما ایران تیمی قوی است. از نظر رنکینگ هم این سخت‌ترین گروه است اما ما به خودمان باور داریم و به هر حال تیمی هستیم که به نیمه نهایی جام جهانی رفتیم و می‌خواهیم خاطره خوب از جام جهانی ۲۰۲۲ درست کنیم.

ساوت‌گیت در پاسخ به این سوال که لیست نهایی‌اش بر اساس فرم کنونی بازیکنان تعیین می‌شود یا سابقه آنها؟ گفت: این سوال جالبی است. اگر خوب بازی کنی به تیم ملی دعوت خواهی شد اما یکی از چالشهای ما این است که بازیکنان باسابقه ما کمتر برای تیم باشگاهی به میدان می‌روند. باید ببینیم تا جام جهانی چطور خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

واکنش فدراسیون به شایعه حذف تیم‌ملی از جام جهانی

او درباره اظهارنظر کی‌روش مبنی بر اینکه تیمهای کوچکتر کار سخت‌تری برای آماده‌سازی دارند، اظهار داشت: همه تیمها علاقه‌مند به این هستند که آماده‌سازی بیشتری داشته باشند اما ما از زمان تعطیلی لیگ برتر تا بازی ایران فقط ۴ روز فرصت داریم. در جام جهانی روسیه یک ماه فرصت داشتیم اما به هر حال باید با این شرایط سازگار شویم و در فرصت کم آماده جام جهانی شویم.

سرمربی انگلیس راجع به احتمال سورپرایز در گروه B عنوان کرد: پیش‌بینی خیلی سخت است اما احتمال اینکه یک تیم کوچکتر به پیروزی برسد، زیاد است. تیمهای بزرگ مشکلات زیاد از جمله مصدومیت داشتند و به نظرم ممکن است چیزی مثل یک سورپرایز پیش بیاید. باید ببینیم در جام جهانی چه پیش خواهد آمد.

گرت ساوت گیت در مورد هدفش در جام جهانی گفت: دوره قبلی دوست داشتیم وقتی برمی‌گردیم انگلیس مردم از ما راضی باشند اما این دوره باید قهرمان شویم تا مردم راضی شوند. به هر حال نوع بازی کردن هم اهمیت دارد تا مردم از سبک بازی خوششان بیاید. من هیچوقت دوست ندارم بگویم باید به فینال یا نیمه‌نهایی برسیم و همیشه می‌گویم باید بازی پیش رو را ببریم. من خودم در جام جهانی حضور داشتم و بعضی مواقع یادت می‌رود که به نکات خوب جام جهانی از جمله خوشحالی هواداران توجه کنی چون همیشه دنبال برد هستی؛ اما دوست دارم بازیکنانم این موارد را فراموش نکنند و فوتبال تماشاگرپسندی را هم ارائه کنند.

وی درباره بازیهای جذاب گروه B از جمله دیدار ایران - آمریکا و انگلیس - ولز اظهار داشت: مهم تمرکزی است که در مغز بازیکنان وجود دارد. تا حالا پیش نیامده که انگلیس با تیمی بریتانیایی در جام جهانی بازی کند و این خیلی جذاب است. به هر حال این فوتبال است و ما باید بهتر از همه حریفان حمله کنیم و بهتر از همه حریفان دفاع کنیم تا ببریم. ما همیشه زیر فشار رسانه‌ها هستیم و برای انگلیس اتفاق جدیدی نیست؛ باید تحمل کنیم و سازگار شویم.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس