کد خبر 1432160
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
واکنش حماس به نتایج انتخابات کنست؛ مقاومت با قدرت آماده دفاع است

سخنگوی جنبش حماس در واکنش به پیشتازی احزاب راست افراطی در انتخابات پارلمان رژیم صهیونیستی، تصریح کرد که مقاومت با قدرت آماده دفاع از فلسطین در مرحله آتی است.

به گزارش مشرق، بر اساس آمارهای منتشر شده از نتایج انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی که روز گذشته برگزار شد، با شمارش  ۶۲.۴ درصد آرا تا بامداد امروز چهارشنبه، حزب لیکود با کسب ۳۳ کرسی (۱+) در صدر قرار گرفته است و به طور کلی، نتایج به دست‌آمده حاکی از آن است که متحدان و احزاب متمایل به ائتلاف نتانیاهو ۶۹ کرسی به دست آورده‌اند؛ در حالی که ائتلاف مقابل، تحت هدایت «یائیر لاپید» نخست‌وزیر فعلی کابینه تل‌آویو مجموعاً ۴۷ کرسی را از آن خود کرده است.

جنبش حماس در واکنش به پیشتازی احزاب راست‌گرای افراطی رژیم صهیونیستی در این انتخابات اعلام کرد: نتایج انتخابات رژیم اشغالر بیانگر افزایش و تشدید تروریسم علیه مردم ما است و ما تاکید می‌کنیم که مقاومت با قدرت برای دفاع حاضر خواهد شد.

حازم قاسم، سخنگوی حماس در گفت‌وگو با خبرگزاری شهاب، تصریح کرد که نتایج این انتخابات حاکی از آن است که مرحله آتی شاهد تشدید حملات و تنش علیه مردم فلسطین خواهد بود.

«محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین نیز امروز پیشتازی احزاب راست‌گرای افراطی در انتخابات رژیم صهیونیستی را نتیجه طبیعی گرایش فزاینده شهرک‌نشینان و اشغالگران به افراط گرایی و نژادپرستی دانست.

وی در بیانیه‌ای گفت: «مردم فلسطین سال‌ها از این احزاب افراطی رنج می‌برند؛ آن هم با رنج‌هایی مثل قتل، دستگیری، خشم، شهرک‌نشینی، هتک حرمت شهرها، روستاها و شهرک‌ها، روانه کردن شهرک‌نشینان و سربازان اشغالگر برای ارتکاب جنایات خود و تضعیف راه‌حل دو دولت، با سیاست استانداردهای دوگانه که به مجرمان اجازه می‌دهد بدون مجازات بمانند».

نخست‌وزیر رام‌الله تاکید کرد: «با توجه به سیاست‌ها و اقدامات تهاجمی که مردم ما از آن رنج می‌برند، ما هیچگاه توهم و تصوری بر این مبنا نداشتیم که صندوق‌های رای در انتخابات اسرائیل می‌توانند شریکی برای صلح باشد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس