کد خبر 1432563
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
طارمی کلید صعود ایران در جام جهانی

رسانه عربی در گزارشی از سلاح ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ رونمایی کرد.

به گزارش مشرق، در آستانه آغاز مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ نشریه«lebanonfg» لبنان در گزارشی به تمجید از مهدی طارمی ستاره پورتو پرداخت.

این رسانه عربی نوشت: درخشش مهدی طارمی ایرانی در سطح فوتبال اروپا پس از پیوستن به پورتو در سن بیست و هشت سالگی با تاخیر بود. او از تاریخ ۲۹ آبان ماه در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برجسته ترین سلاح تهاجمی کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی خواهد بود.

 طارمی کلید صعود ایران در جام جهانی

این بازیکن ۳۰ ساله پس از جام جهانی روسیه برای دومین حضور خود در جام جهانی به همراه "تیم ملی" آماده می شود که در سایه تردیدها در مورد حضور سردار آزمون مهاجم بایرلورکوزن، رهبری خط حمله این تیم را بر دوش بکشد. سردار آزمون که این روزها دچار مصدومیتی است که ممکن است او را از جام جهانی دور کند.

طارمی (۶۰ بازی ملی و ۲۷ گل) اسلحه اصلی سرمربی پرتغالی خواهد بود که شهریور گذشته برای هدایت مجدد تیم ملی ایران بازگشت و برای سومین بار پس از  جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل و جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در قطر حضور خواهد داشت.

طارمی رابطه خوبی با دراگان اسکوچیچ سرمربی سابق کروات نداشت، به خصوص اینکه بازیکن پورتو از این مربی انتقاد کرد و همین موضوع باعث شد تا او از برخی دیدارهای مقدماتی جام جهانی در نوامبر ۲۰۲۱ مقابل لبنان و سوریه محروم شود.

 طارمی کلید صعود ایران در جام جهانی

مهاجم سابق الغرافه قطر در این فصل با پورتو، در سطح داخلی یا قاره ای در لیگ قهرمانان اروپا عملکرد برجسته ای را داشته زیرا سپتامبر گذشته به عنوان بهترین بازیکن ماه انتخاب شد.

قهرمان لیگ پرتغال در فصل گذشته پس از شروع ضعیف در گروه دوم با دو باخت در ادامه در این فصل موفق شد در صدر گروه خود در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا قرار گیرد تا این تیم با چهار پیروزی متوالی صعود کند که طی آن طارمی ۷ گل، ۵ پاس گل به ثمر رساند.

*طارمی در میان برترین های اروپا

این ملی پوش ایرانی پس از نمایش قوی مقابل تیم شگفتی ساز بروژ (۴-۰) که طارمی در آن دو گل به ثمر رساند و در آخرین بازی روز سه شنبه به میدان رفت، به عنوان بهترین بازیکن پنجمین هفته لیگ قهرمانان اروپا انتخاب شد. پورتو به همراه طارمی مقابل اتلتیکو مادرید (۲-۱) پیروز شد. جایی که طارمی با گلزنی راه را برای پیروزی هموار کرد. این آمار پیشرفت این بازیکن ایرانی بعد از جام جهانی ۲۰۱۸ را تایید می کند، زمانی که او هنوز بازیکن الغرافه بود.

 طارمی کلید صعود ایران در جام جهانی

طارمی پس از گذراندن یک فصل خوب در لیگ قطر، فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹ که در آن ۸ گل به ثمر رساند، به لیگ پرتغال رفت و با پیوستن رایگان به ریو آوه، به رویای خود یعنی بازی در اروپا جامه عمل پوشاند.

این بازیکن ایرانی در تیم شمال پرتغال استعداد خاصی از خود نشان داد و با زدن ۱۸ گل در رده دوم بهترین گلزن مسابقات  قرار گرفت. کارلوس کارواهال، سرمربی سابق او تابستان گذشته در مصاحبه ای با روزنامه پرتغالی "A Bola" گفت: "اگر طارمی در سن بیست و چهار سالگی به پرتغال می رسید، اکنون در یکی از باشگاه های بزرگ اروپا حضور داشت. او بازیکن سطح بالایی است که فوراً آن را ثابت کرد.

*طارمی باهوش

گل های فراوان طارمی و سطح متمایز او با ریوآوه توجه پورتو را به خود جلب کرد که یک سال پس از ورود او به پرتغال، حدود پنج میلیون یورو برای جذب او هزینه کرد.

طارمی زیر نظر سرمربی سرخیو کونسیسائو در اثبات توانایی های خود تاخیری نداشت زیرا بدون توجه به سبک بازی یک صندلی کلیدی در خط حمله "اژدها" برای خود اختصاص داد. طارمی علاوه بر توانایی خود در گلزنی (۶۱ گل در ۱۱۳ بازی با پورتو)، در ارسال توپ های تعیین کننده با پاس های کلیدی (۴۲ توپ) از زمان پوشیدن پیراهن سفید و آبی قدرت خود را به نمایش گذاشت.

 طارمی کلید صعود ایران در جام جهانی

کونسیسائو حدود دو ماه پیش در یک مصاحبه مطبوعاتی، گفت: «در سال‌های اخیر طارمی را از نزدیک تماشا کرده‌ام و این احساس را داشتم که اگرچه سرعت زیادی ندارد، اما هوشش بالاتر از حد متوسط ​​است.

ایران با قرار گرفتن در گروه B با انگلیس، آمریکا و ولز در ۵ حضور قبلی خود هرگز به دور دوم جام جهانی نرسیده است. طارمی در جام جهانی قبلی مقابل پرتغال نزدیک بود این تیم بزرگ را در دور اول حذف کند که شوتش با فاصله چند سانتی متری وارد دروازه پرتغال نشد تا ایران به مرحله بعد راه پیدا نکند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس