عکس/ وقتی که قصاب انگلیسی خون به پا کرد

در مرحله مقدماتی جام جهانی ۹۰، بوچر مدافع انگلستان در دقایق ابتدایی آن بازی حساس مصدوم شد اما اجازه نداد تعویضش کنند. او با سر شکسته به بازی ادامه داد تا در پایان این گونه زمین مسابقه را ترک کند.

به گزارش مشرق،‌ پسر تنومند متولد سنگاپور از همان روزهای جوانی که برای تیم آن روزها مشهور ایپسویچ تاون به میدان می‌رفت، مصداق عینی نام خانوادگی‌اش بود. ۱۰ سال حضور در ایپسویچ بوچر (در انگلیسی به معنی قصاب) برای او فقط یک آغاز بود. قهرمانی در جام یوفای سال ۸۱ یکی از بزرگترین افتخارات تاریخ این باشگاه کوچک به شمار می‌رود و تری بوچر قطعا یکی از مهمترین عوامل کسب این عنوان است.

سال ۸۶ با سقوط ایپسویچ، بوچر هم رفت. در روزهایی که جاده سفر در بریتانیا از اسکاتلند به انگلیس یک طرفه بود، خلاف جهت آب شنا کرد. ۷۲۵ هزار پوندی که گراهام سونس سرمربی وقت رنجرز برای او پرداخت، آن روزها مبلغ گزافی بود اما نه برای کسی مثل بوچر. شخصیت منحصر به فردش او را خیلی زود به کاپیتان گلاسکو رنجرز تبدیل کرد.

سه قهرمانی متوالی لیگ برتر اسکاتلند بین سال‌های ۸۶ تا ۸۹ و دو قهرمانی حذفی در سال‌های ۸۶ و ۸۸ او و تیمش را به اوج محبوبیت در اسکاتلند رساند تا جایی که نامش در تالار مشاهیر فوتبال اسکاتلند هم ثبت شد.

تری بوچر سال ۹۳ با لباس ساندرلند از فوتبال خداحافظی کرد.

وقتی که قصاب انگلیسی خون به پا کرد +عکس

این تصویر بدون شک مشهورترین قاب از تری بوچر است. او که یکی از سلاخی‌شده‌های مارادونا در راه ثبت گل قرن جام جهانی در سال ۸۶ هم هست، یکی از خشن‌ترین فوتبالیست‌های تاریخ به شمار می‌رود. ۶ سپتامبر ۱۹۸۹ در مرحله مقدماتی جام جهانی ۹۰، انگلستان مقابل سوئد به میدان رفت. بوچر در دقایق ابتدایی آن بازی حساس مصدوم شد اما اجازه نداد تعویضش کنند. مدافع فیکس انگلیس با سر شکسته آنقدر هد زد و دوید تا در انتهای بازی با این شکل و شمایل در جشن قهرمانی تیمش شرکت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    1 0
    وقتی که قصاب انگلیسی خون به پا کرد /// فکر کردم مطلب درباره اون کفتار پیر بدرک رفته یعنی چرچیل بیشرف و موذیه یا الیزابت قوزمیت قاتل دایانا.
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    0 1
    بساط فوتبالو جمع کنید ما فوتبال نمیخوایم، بار روی دوش بیت المال نمی‌خوایم!😡😡😡
    • DE ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
      1 0
      حالا چیکار کنیم برگردیم به عصر حجر؟
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    0 1
    خون و جان انسان برای اهداف مقدس باید اهدا شود و غیر از این هدر دادن و نفله شدن است.
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    0 0
    در هر شرایطی ک باشی ، خواستن توانستن است
  • DE ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    0 1
    انگلیسیها همه جا خون به پا کردند و در دویست سال گذشته فقط کارشان خون به پا کردن هست.
  • ساعد IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    1 0
    خودشو قصابی کرده!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس