کد خبر 1432925
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
باهنر

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: دشمنان ما تمام تجربیات خودشان در طول ۴۴ سال گذشته را روی هم متراکم کردند برای اینکه جمهوری اسلامی ایران و پیشرفت‌هایش و مسائلی که از آن عبور می‌کند را متوقف کنند.

به گزارش مشرق،طی هفته های اخیر اغتشاشات رخ داده در کشور، موجب بروز ناامنی‌های فراوانی شده است. در این مورد گفت‌وگویی با محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام داشتیم که در زیر می‌خوانید:

نظر شما در مورد اغتشاشات اخیر در کشور و نقش دشمنان خارجی در آن چیست و چه عواملی را زمینه‌های بروز آن می‌دانید؟

در اغتشاشات اخیر دشمنان تمام تجربیات‌شان را برای متوقف کردن ایران به کار بردند

باهنر: در این اغتشاشات دشمنان ما که در رأس آن‌ها آمریکا، رژیم صهیونیستی و بعضی از حکام غیر قانونی منطقه هستند، تمام تجربیات خودشان در طول ۴۴ سال گذشته را روی هم متراکم کردند برای اینکه جمهوری اسلامی ایران و پیشرفت‌هایش و مسائلی که از آن عبور می‌کند را متوقف کنند. این‌ها یک کینه‌ خیلی عمیق از نظام جمهوری اسلامی دارند که من نمی‌خواهم روی آن بحث کنم زیرا سخنان زیادی در این مورد گفته شده است، ولی دشمنان تمام تجربیات خودشان را استفاده کردند تا یک داستانی در کشور به وجود بیاورند.

از روز اول انقلاب دشمنان می‌گفتند جمهوری اسلامی ۲۰ روز دیگر سقوط می‌کند

بعضی ها خواب‌های خرگوشی می‌بینند که نظام چهار روز دیگر سقوط می‌کند؛ نسل‌های امروز باید بدانند که از همان روز اول انقلاب، دشمنان به ویژه استکبار جهانی می‌گفتند که این انقلاب نهایتاً یک ماه یا ۲۰ روز دیگر می‌ماند و همیشه خودشان منتظر آن بودند. در اواخر عمر پربرکت حضرت امام خمینی (ره) دشمنان دیگر پشیمان شده بودند و می‌گفتند تا زمانی که حضرت امام هستند، این انقلاب سر جایش می‌ماند اما بعد از امام، انقلاب تمام می‌شود و چمدان‌هایشان را بسته بودند برای اینکه به ایران برگردند و داستان‌ها را تکرار کنند.

بالاخره فاجعه عظیم رحلت حضرت امام اتفاق افتاد و هم اکنون ۳۳ سال از این فاجعه میگذرد ولی نظام جمهوری اسلامی روز به روز مقتدرتر، توانمندتر و پیشرفته‌تر کار خود را جلو می‌برد. دشمنان انواع و اقسام فشارها و جنگ نظامی، اقتصادی، سیاسی، رسانه‌ای و ترکیبی را علیه ما پیاده کردند و امروز هم حدس می‌زدند یا رمالی کرده بودند و فکر می‌کردند یا منتظر بودند یا شایعه ایجاد کرده بودند که رهبر انقلاب کسالت دارند و خودشان را مانند گذشته برای یک تیک‌آف مجدد بعد از حیات مقام معظم رهبری آماده کرده بودند!

داستان فوت مرحومه مهسا امینی نقشه این داستان را جلو انداخت، حضرت آقا هم فرمودند که بالاخره آن مرحومه یک شهروند ایرانی بوده و همه ما بابت فوت او غصه‌دار شدیم اما این یک جرقه‌ای شد که دشمنان مجبور شدند پروژه بسیار پر هزینه و پر کار خودشان را جلو بیندازند و اغتشاشات را در کشور ایجاد کنند.

دست دشمن رو شد

الحمدالله رب العالمین قطعاً دشمنان در ادامه اغتشاشات هم هیچ موفقیتی نخواهند داشت و دست آن‌ها رو شده است اما باید این اخطار را بدهم که در جنگ رسانه‌ای ما موفق نبودیم؛ دشمنان خیلی رسان‌ های عجیب و غریبی را بسیج کرده بودند و پول های زیادی را برای این کار خرج کرده بودند و آدم‌هایی را برای این کار مامور کردند و چهره‌هایی را انتخاب کرده بودند که بعضی از این چهره ها ناخودآگاه و بعضی دیگر به خاطر بده‌بستان‌هایی که داشتند که من نمیخواهم در این مورد قضاوت کنم، وارد میدان شدند؛ دشمنان می‌خواستند این اتفاقات را تعمیق ببخشند و توسعه بدهند.

اغتشاشات یک خیری هم برای ما داشت که بالاخره خودی‌ها را از غیرخودی ها بیشتر شناسایی کردیم و حتی متاسفانه یک تعداد از آدم‌های سابقه‌دار تحت تاثیر رسانه‌های خارجی قرار گرفتند و حرف‌های بی ربط زدند اما حضرت آقا هم فرمودند که هنوز فرصت برای آن‌ها وجود دارد که جبران کنند و اگر فریب خوردند یا اشتباه کردند اعلام کنند ولی اگر عالما و عامدا دنبال این کار بودند، به قول معروف اگر کسی خواب باشد می‌شود او را بیدار کرد ولی کسی که خودش را به خواب زده را نمی توان بیدار کرد و شاید بعضی از این‌ها خودشان را به خواب زدند که مردم تکلیف‌شان را با آن‌ها مشخص می‌کنند.

 نقش کشورهای معاند در حمله تروریستی به حرم حضرت شاهچراغ (علیه السلام) و حمایت‌شان از داعش در این حمله را چطور ارزیابی می‌کنید؟

حمله تروریستی داعش در حرم حضرت شاهچراغ (ع) نشان از استیصال دشمن است

حرکت بسیار نفرت آمیز عنصر داعش در حرم حضرت شاهچراغ (علیه‌السلام) از استیصال دشمن است و خود آنها هم آنقدر عقل دارند که بدانند داعش امروز جزو منفورترین گروهک در سراسر جهان است و هیچ گروه و استدلالی وجود ندارد که بخواهد از داعشی‌ها حمایت کند مگر خود آن‌ها که عضو داعش هستند. موقعی که استکبار از این نوع عناصر استفاده می‌کند، اوج استیصال این‌ها نشان داده می‌شود.

ما در این حادثه تروریستی شهدایی دادیم که واقعاً شهدای ارزشمندی هستند و کشور خیلی غصه‌دار شد اما دیدیم که دوباره کشور یکپارچه حرکت کرد؛ در شیراز، مشهدالرضا و شهرهای دیگر کشور، برای این شهدا یک حماسه خیلی بزرگتر از حماسه ۹دی آفریده شد، دشمنان این حدس‌ها را می‌زدند اما به استیصال رسیده بودن و به اصطلاح می گویند که آدم غریق به هر چوب و تخته‌ای دست می‌زند، یعنی این‌ها آنقدر مستاصل بودند که آخرین پروژه‌شان مسئله استفاده از یک نیروی داعشی بود که بیاید مظلومانه و بدون هیچ گناهی این حمله ددمنشانه را انجام دهد و آرتین را یتیم کند.

خواب‌های پریشان دشمن تعبیر نخواهد شد

حمله تروریستی حرم حضرت شاهچراغ (علیه السلام) از یک طرف برای ما بسیار تاسف‌بار است و از طرف دیگر نشان میدهد که دشمن واقع مستاصل است و خواب‌های پریشانی که می‌بیند، قطعاً تعبیر نخواهد شد زیرا مردم ما یکپارچه هستند.

بالاخره بعضی از زمینه‌ها و مشکلات داخلی کشور، قاعدتاً می‌تواند بعضی‌ها را ناخودآگاه یک مقدار معترض بار بیاورد. واقعیت قضیه این است که وقتی ما از این بحران‌ها و اغتشاشات عبور می کنیم، متاسفانه برخی مسئولین یادشان می‌رود و انگار که صورت مسئله پاک می‌شود و فکر می‌کنند که مسئله حل شده است. ما باید در حل مسئله یک وحدت، ارادت و هماهنگی بیشتری داشته باشیم.

در این داستان جنگ رسانه‌ای، فرهنگی و اقتصادی وجود داشت و دشمنان از انواع و اقسام ترفندها استفاده کردند؛ یک‌سری مشکلات هم بالاخره در کشور وجود دارد و واقع قضیه این است که دولت، شورای انقلاب فرهنگی، مجلس شورای اسلامی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر و ارگان های دیگر باید کار کنند تا ان‌شاءالله مشکلات کشور و مردم یک مقدار سریع‌تر حل شود.

باید برای نسل بعد تبیین کنیم که کجا بودیم، به کجا رسیدیم و با این خیز در آینده به کجاها می‌رسیم

از همه این‌ها مهم‌تر حضرت آقا فرمودند که ما امروز درگیر جنگ نظامی، اقتصادی، رسانه‌ای و ترکیبی هستیم. یک نکته مهم وجود دارد و آن، جهاد تبیین است، یعنی ما باید برای نسل‌های بعد از خودمان و نسل‌هایی که انقلاب و دفاع مقدس را ندیدند و حضرت امام را در زمان حیات‌شان درک نکردند و بسیاری از خرابی‌هایی که قبل از این سازندگی‌ها در کشور ما وجود داشته را ندیدند، تبیین کنیم که ما کجا بودیم و به کجا رسیدیم و ان‌شاءالله با این خیز در ۷-۸ سال آینده به کجاها خواهیم رسید.

بسیج و نیروهای نظامی و انتظامی در اغتشاشات اخیر سعه صدر نشان دادند

این جهاد تبیینی است که بر عهده همه نخبگان و کسانی که مخاطب در فضای مجازی و جاهای دیگر دارند، وجود دارد؛ مسئولین بخش‌های رسانه‌ای هم باید یک همت والایی داشته باشند. در این جنگ رسانه‌ای که بر علیه ما شروع شد ما برنده نبودیم، البته نیروهای نظامی، بسیجی‌ها و به ویژه نیروی انتظامی بسیار در این قضایا خویشتنداری کردند، من واقعاً شاهد بودم که عده‌ای به بعضی از این مامورین حتی فحش و ناسزا می‌دادند برای اینکه تحریک شوند و حمله فیزیکی به یک آدم معترض کنند ولی این‌ها سعه صدر و خویشتنداری نشان می‌دادند که واقعا از عمق وجودم از آنها تشکر می‌کنم.

سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور هم باید یک مقدار متحدتر و با هم همراه باشند؛ بیانیه تبیینی که اخیراً وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه مشترکا دادند، یک روزنه امیدی بود که نیروهای اطلاعاتی بیشتر همدلانه کار کند. ان‌شاءالله که خداوند شر دشمنان را کم کند و آخر عاقبت همه ما را ختم بخیر بفرماید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 3
  • آرمان IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    8 6
    نیاز به گفتن نیست، چون همه چی واضح و روشن است. دلار تحویلی به دولت انقلابی از 24 به 26 رسیده، سیل مهاجرت افزایشی شده و سفره مردم روز به روز کوچک و کوچکتر! حلا هی آسمان ریسمان کنید. گفتار درمانی چاره کار نیست.
  • . IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    4 1
    جالب بود
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    6 1
    تو کجا بودی تا حالا ...!؟؟
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      0 2
      در سنگر انقلاب
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    5 0
    اولا مدعیان انقلابی گری باید بیشتر در صحنه بوده و از نظام و ولایت کنند نه بعد از پنجاه روز سبک و سنگین کردن و.... دوما بخشی از مشکلات و ونارضایتی های اقتصادی مردم ناشی از زیاده خواهی و سهم خواهی دوستان به ظاهر انقلابی شما در عرصه های انحصاری مختلف مانند خودرو ودیگر حوزه هائی که خط قرمز مدعیان است اگر دلتان می سوزد به آنها بگوئید به خاطر خدا کوتاه بیایند و ...
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    3 4
    کاری از دستتان بر نمی آید جز لفاظی مصرف داخلی
  • حسین IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    0 0
    علت چیست ؟ به نام خدا کار امریکا بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس