وزارت اطلاعات

وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای درباره جنایت تروریستی شیراز جزئیات بیشتری از این واقعه را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیرو اطلاعیه‌ی مورخ نهم آبان ماه جاری پیرامون دستگیری تعدادی از عوامل عملیاتی و پشتیبانی فاجعه‌ی تروریستی حرم حضرت احمدبن موسی (علیهماالسلام)، اینک بخش دیگری از اطلاعات به‌دست آمده را به استحضار ملّت شریف ایران می‌رساند:

۱. سلسله عملیاتی که سربازان گمنام امام زمان (عج) بلافاصله پس از وقوع فاجعه‌ی تروریستی چهارم آبان ماه آغاز کرده بودند، به‌صورت شبانه‌روزی و بی‌وقفه استمرار پیدا کرده است. این پی‌گیری‌ها در ابعاد اطلاعاتی، ضداطلاعاتی، امنیتی و فنی در جریان بوده و یکی از پیچیده‌ترین و گسترده‌ترین عملیات ضدتروریستی این وزارت را رقم زده است.

۲. مجموعه رصدها، تحقیقات و عملیات صورت گرفته تاکنون منجر به شناسایی و بازداشت کلیّه‌ی عوامل هدایت صحنه، عملیاتی و پشتیبانی آن اقدام تروریستی شد. مضاف بر آن تعداد دیگری از عواملی که برای عملیات مشابه وارد کشور شده بودند نیز بازداشت شدند. بدین ترتیب تاکنون ۲۶ تروریست تکفیری دستگیر شده‌اند.

۳. کلیه‌ی افراد دستگیر شده، غیرایرانی و با ملیّت‌های جمهوری آذربایجان، تاجیکستان و افغانستان هستند.

۴. عنصر اصلی هدایت و هماهنگ کننده‌ی عملیات در داخل کشور، تبعه‌ی جمهوری آذربایجان بوده که از فرودگاه بین‌المللی حیدرعلی‌اف در باکو پرواز و از مرز هوایی فرودگاه امام خمینی (ره) وارد کشور شده است. این فرد پس از رسیدن به تهران خبر حضور خود را به عنصر  هماهنگ کننده در جمهوری آذربایجان اعلام نمود. بلافاصله از طریق سرپل عملیاتی داعش در افغانستان با شبکه اتباع خارجی داعش نیز ارتباط گرفته و حضور خود در تهران را به اطلاع آن‌ها  رسانده است.

۵. عنصر پشتیبانی کننده‌ی صحنه‌ی عملیات در شیراز، فردی افغانستانی به‌نام «محمد رامز رشیدی» با نام مستعار «ابوبصیر» و عامل تیراندازی در حرم مطهر به‌نام «سبحان کُمرونی» با نام مستعار «ابوعایشه» که تبعه‌ی تاجیکستان بود.

۶. تروریست‌های مذکور، در استآن‌ها ی فارس، تهران، البرز، کرمان، قم و خراسان رضوی مورد تعقیب قرار گرفته و دستگیر شده‌اند. تعدادی از آن‌ها نیز در مرزهای شرقی و هنگام فرار از کشور بازداشت شدند.

۷. نفراتی از تروریست‌های یادشده، در حال آماده‌سازی و فراهم آوردن تمهیدات لازم برای عملیات تروریستی دیگری من‌جمله در زاهدان بودند. به‌عبارت دیگر، خون‌های مطهر و به ناحق ریخته‌ی شهدای مظلوم حرم حضرت احمدبن موسی (علیهماالسلام) موجب کشف مقاصد و اهداف بعدی جنایت‌کاران تکفیری و پیش‌گیری از چند عملیات تروریستی دیگر شد.

۸. رصد و تحقیقات همه‌جانبه‌ی اطلاعاتی و فنی، همچنان به‌صورت همه‌جانبه، شبانه‌روزی و سراسری ادامه دارد و همان‌طور که در اطلاعیه‌های پیشین اشاره شد، تا شناسایی و مجازات آخرین تروریست تکفیری دخیل در فاجعه‌ی حرم شاهچراغ، چه در داخل و چه در خارج از کشور باشند، ادامه خواهد یافت. قطعاً «آرتین»های مغمومِ وطن، گرفتنِ انتقامِ «آرشام»های پرپر شده را خواهند دید انشاءالله. 

در پایان دو نکته را متذکر می‌شویم:

اولاً) چنان‌که قبلاً اعلام شد، سربازان گمنام امام زمان (عج) در همه‌ی مراحل تحقیقات و عملیات پیش‌گفته، از همکاری تمام عیار مردمی برخوردار بودند که ضمن تقدیر خاضعانه و صمیمانه به پیشگاه مردم عزیز، تقاضا دارد که همچون گذشته فرزندان مجاهد و گمنام خود را در این مأموریت حساس مساعدت فرمایند.

ثانیاً) پس از وقوع حادثه‌ی غمبار صدرالاشاره، تعدادی از بلندگوهای وابسته به دشمنانِ شناخته شده‌ی ملّت ایران و دنباله‌های داخلی آن‌ها، به‌طور مستقیم و غیرمستقیم عملیاتِ تروریستی شیراز را به جامعه‌ی اطلاعاتی پرافتخار کشور منتسب کردند تا (به‌زعم آن‌ها) اغتشاشات داخلی را مهار نمایند!

وزارت اطلاعات ضمن محفوظ دانستن حق پی‌گرد قانونی نسبت به عناصر عنودِ دامن‌زننده به آن اتهام ناجوانمردانه و خائنانه، اعلام می‌نماید که یافته‌ها از اظهارات عناصر تکفیری بازداشت شده، مبین سوءاستفاده‌ی تکفیری‌ها از فضای اغتشاشات و ناامنی برای انجام اقدامات تروریستی بوده است. اعترافات جداگانه‌ی چندتن از تروریست‌ها حاکی است که به‌دنبال وقوع اغتشاشاتی در کشور، فراخوانی از عناصر تکفیری برای انجام عملیات در جای‌جای کشورمان صورت گرفته است. این دقیقاً مضمونِ همان عملیات ترکیبی است که در بیانیه‌ی تبیینی مشترک این وزارت‌خانه و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مورد اشاره قرار گرفت. بدین ترتیب کسانی که آن جنایت وحشیانه و بی‌سابقه را به جامعه‌ی اطلاعاتی کشور منتسب کرده‌اند، در واقع نقش مکمل عملیات تروریستی و جنگ روانی داعش را ایفا نموده‌اند و از این جهت باید پاسخگوی مشارکت خویش در سناریوی خون‌بار داعشی-صهیونیستی باشند.

«وَ سَیَعلَمُ الذینَ ظَلَمُوا اَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبُون»

والسلام علی من‌اتّبع الهدی

روابط عمومی وزارت اطلاعات


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ح IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    33 4
    الان همون کارخودشونه ها میام میگن دروغه اگر عملیات کنن کار خودشونه اگر جلشون گرفته بشه دروغه؟ عجب
    • سه‌نالد طرامپ DE ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
      16 4
      خب چوب خط الهام هم پر شد. البته تو سیرک آلمان هم پرچم رژیم باکو دیده شد. الهام، دیگه زیاد ...منتظر باش...
    • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
      16 2
      الهام علی آف رو ادب کنید
    • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
      14 1
      ریشه یابی کنید میبینید به دستور صهیونیست در باکو بوده. ... تا دیروز خاک اسلام دم میزندن امروز علیه اسلام شدن
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
      0 0
      زنده بادایران این کشورک جعلی روبایددرست وحسابی ادب کرد
  • سید IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    30 5
    قیافه اصلاح طلبان تهوع آور اکنون دیدنی است! تلفیق توأمان وقاحت و شرمندگی!!!!
    • مانی IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
      10 1
      اشتباهی منفی دادم ۱۰۰ تا مثبت
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    39 10
    آذربایجان را ضمیمه خاک ایران کنید
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
      2 0
      موافقم
  • علی IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    24 3
    دستمریزاد و نصرت الهی پشتیبانتان باشد
  • سعید IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    10 1
    خداوند به سربازان گمنام امام زمان و نیروهای حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سلامتی و اقتدار روز افزون عطا فرماید
    • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
      2 0
      الهی آمین
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    9 1
    درود و خداقوت بهتون
  • ایرانی IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    13 0
    فتنه کثیفی بودبرعلیه مردم ایران به امیدروزی که بانیانش به سزای اعمالشون برسن
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    12 1
    کی مجریان مزدور و خائن BBC و اینترنشنال رو قصاص می کنین؟ ایندفعه این ...ها باید حساب پس بدن ولو به جنگل های آمازون فرار کنن.
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    5 0
    پناه بر خدا
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    4 0
    یاابالفضل
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    12 1
    قوه قضایی زودتر وارد عمل شود دیگر جای هیچگونه ارفاقی نیست هرگونه شرکت در عملیات داعش باید با اشد مجازات روبرو شود
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    4 0
    ممنون
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    12 0
    تشکر از نیروهای اطلاعاتی امنیتی
  • مهراد IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    11 0
    ❤❤🌹🌹🌹🌹🌹🌹 خدا پشتو پناهتون
  • . IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    12 0
    درود و احسنت بر اقتدار و توانمندی اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان عجل الله ، وجود ارزشمندتان باعث افتخارمان به ایران اسلامی میشود،دم همتون گرم آب بر جگر سوخته مان ریختید خداوند پشت و پناه و یارتان باشد دلیرمردان
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    2 3
    ترکیه و آذربایجان مدتهاست علیه ایران شمشیر کشیدن اما از ده سال پیش هم ترور بعضی از دانشمندان اتمی ایران از این کشورها در کنار اقلیم کردستان صورت می گرفت
    • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
      0 0
      ایران حتمابایدروش خودش رودرقبال کشورجعلی باکوعوض کنه
  • محمدایوب IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    2 2
    باید ابتدا اسب تروای دشمن یعنی سرمایه های اسراییل صهیونیست فرقه ضاله اصلاحیه را متلاشی وارتباط آنها را با اسراییل که ازاو تغذیه می‌شوند راقطع کنید
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    4 1
    آذربایجان پاره تن ایران است که از ایران جداشده وامروز طرف این توافق وجود خارجی ندارد وباید به ایران باز گردد دولتمردان ایران تا بحال کوتاهی کرده اند کاری که ما باید در آذربایجان می کردیم آنها پیش دستی کرده اند اکنون که آنها خود کلید زده اند ایران نباید بنشیند.
  • نادر IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    0 0
    اون تروریستی ک عامل خمله بود و زنده دستگیر شد ولی فوت کرد کجایی بود ؟؟
    • فردین IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      2 0
      نوشته خودش از شهر دوشنبه تاجیکستان بوده!
  • ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    3 1
    آقای دکتر پزشکیان که به عنوان یک پزشک و سیاستمدار بر خلاف نظر کمیسیون پزشکی بر خلاف نظر پزشکی قانونی بر خلاف علم بر خلاف شرع و دین بر خلاف سیاست و انسانیت پیشاپیش قضاوت کرد که مهسا امینی را کشته اید را محاکمه و بدلیل مشارکت در خون های ریخته شده اعدام کنید دختری بیمار بنام مهسا امینی با سابقه جراحی و شیمی درمانی سرطان مغزی عمل شد و بدلیل اختلال در محور آدرنال اختلال محور کلیه اختلال محور تیرویید و پاراتیرویید اختلال محور سیستم خودمختار اعصاب مرکزی و قلبی عروقی از نظر علمی ممکن است قبل از ده سال بعد از عمل بدلیل این اختاالات فوق و در نتیجه اختلالات الکترولیتی، افت فشار خون و سنکوپ قلبی مغزی و غیره تحت هر شرایطی حتی در خانه فوت کند واین خانم بطور تصادفی در واحد ارشاد پلیس فوت کرد که این اتفاق برای هر فرد ورزشکار، رقاص ، خواننده، گوینده و مجری و سایر افراد حتی قاریان قران با مرگ ناگهانی افتاده و مسبوق به سابقه است متاسفانه این فوت تصادفی با حمایت های پولی و مالی و تسلیحاتی اعراب و اروپا و امریکا و اسراییل و حمایت های افرادی مثل دکتر پزشکیان منجر به خسارت های مالی و جانی فراوان به کشور شد
  • ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    4 2
    دختری بیمار بنام مهسا امینی با سابقه جراحی و شیمی درمانی سرطان مغزی عمل شد و بدلیل اختلال در محور آدرنال اختلال محور کلیه اختلال محور تیرویید و پاراتیرویید اختلال محور سیستم خودمختار اعصاب مرکزی و قلبی عروقی از نظر علمی ممکن است قبل از ده سال بعد از عمل بدلیل این اختاالات فوق و در نتیجه اختلالات الکترولیتی، افت فشار خون و سنکوپ قلبی مغزی و غیره تحت هر شرایطی حتی در خانه فوت کند واین خانم بطور تصادفی در واحد ارشاد پلیس فوت کرد که این اتفاق برای هر فرد ورزشکار، رقاص ، خواننده، گوینده و مجری و سایر افراد حتی قاریان قران با مرگ ناگهانی افتاده و مسبوق به سابقه است متاسفانه این فوت تصادفی با حمایت های پولی و مالی و تسلیحاتی اعراب و اروپا و امریکا و اسراییل که به سلبریتی ها و ورزشکاران ایرانی منجمله علی دایی و علی کریمی و مهراب قاسم خانی و فاطمه معتمد آریا و افسانه حسامی فرد و الناز رکابی وو اعضای تیم فوتسال و غیره سهامشان را تقدیم کردند و آنها با حمایت از جریان آدمکشان آشوب گر باعث صدمات مالی و جانی فراوان شدند و معاندین اکثر فوتی های عادی را توسط حکومت اعلام کردندو این افراد وطن فروش مدعی هستند فوت مهسا امینی و شهادت و مجروحیت 50 نفر در شاهچراغ و بقیه کشور کار حکومت است و وقتی ازآنها دلیل می خواهیم گزارشات بی بی سی و ایران اینترنشنال را ذکر می کند و رسانه های داخلی ایتا و سروش و تلویزیون ملی را دروغگو و جاسوس می داند جا دارد این قبیل افراد منجمله برخی ورزشکاران که این روز ها از سفره و خوان و دلارهای عربی اروپایی امریکایی صهیونیستی سهم های خوبی نصیبشان می شود با حمایت از جریان اغتشاشات و همچون شغاد علیه رستم وطن و علیه وطن باعث تحریک و تشویش اذهان عمومی می شوند شناخته و برخورد شود
  • خدری IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    2 0
    ممنون از سربازان گمنام امام زمان عج
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    3 0
    از این اقدام سربازان گمنام کمال تشکر را داریم
  • محسن رازیان IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    0 0
    ما ملت شهادتیم.. یا حسین(ع) درود خدا بر شما دلاوران فرزندان ایران
  • اسحق رستمی IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    0 0
    پایان حکومت داعش مگر چند سال پیش اعلان نشده؟
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    0 0
    این پان ها دیگه خیلی گستاخ شدند
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    0 0
    زنده بادایران اسلامی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس