تیم ملی آمریکا

روزنامه گاردین چاپ لندن در گزارشی به وضعیت تیم ملی فوتبال آمریکا یکی از رقبای مرحله گروهی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر پرداخته است.

سرویس ورزش مشرق – تام دارت نویسنده بخش ورزشی روزنامه گاردین گزارش مکتوب خود را از وضعیت تیم ملی فوتبال آمریکا اینگونه آغاز می‌کند: «کهنه سربازان در فوتبال آمریکا یکی پس از دیگری رفته و جای آنها را جوانانی پر کرده اند که مثل پیشکسوتان خود، دیگر آمریکا را دوست ندارند. بیشتر آنها در استوری یا فیس بوک خود مدام از ریشه اجدادی خود مثل آفریقا یا کشوری در آسیا می‌نویسند و آنجا را کشور خود می‌دانند نه آمریکا و این برای تیم ملی فوتبال آمریکا بسیار دردآور است. بزرگان فوتبال آمریکا در حال محو شدن جای خود را به جوانان شاید آینده دار و پویا داده اند اما در عمل خبری از عشق به کشور در آنها نیست. از بعد فنی هم اوضاع چندان خوبی ندارند و در در دفاع میانی و خط هافبک مشکلاتی جدی نگران کننده وجود دارد.

گرگ برهالتر یکی از همین کهنه‌سربازان محو شده‌ای است که حالا به عنوان سرمربی باید آمریکا را حداقل از گروه خودش بالاتر ببرد و در مرحله حذفی به مردم آمریکا ثابت کند که تیم خوب و بزرگی دارد.

جوانانی که مثل پیشکسوتان خود، آمریکا را دوست ندارند!

او از میان گروه بزرگی از جوانان امیدوارکننده عبور کرده و با سبک پرس پویای خودش که معروف است به دفاع لحظه‌ای، به مردم آمریکا قول داده حتما سه تیم ایران، انگلیس و ولز را شکست بدهد. مشکل بزرگ او این است که بیشتر بازیکنانش حتی سرود ملی کشور آمریکا را به درستی نمی‌دانند و برایشان مهم هم نیست.

دو بازی ناامید کننده

تیم ملی فوتبال آمریکا در دو بازی دوستانه و آماده سازی خود مقابل ژاپن تن به شکست ۲ بر صفر داد و برابر تیم ملی فوتبال عربستان به تساوی بدون گل رسید. چیزی که در آن دو بازی خیلی روشن و مشهود بود این که بازیکنان آمریکا هیچ اعتماد به نفسی نداشتند.

سرمربی آمریکا معمولا به این موضوع متهم می‌شود که زیادی نگاه ورزشی دارد و برایش مهم نیست که بازیکنان او چه حسی به پیراهن تیم ملی دارند. او در آخرین کنفرانس خبری خود در آمریکا وقتی خبرنگاری درباره وضعیت روحیه بازیکنان و عشق آنها به وطن پرسید، گفت: لطفا سوال بعدی، من جامعه شناس نیستم از من درباره فوتبال بپرسید.

خیلی از کارشناسان زبده فوتبال بر این باورند که آمریکا هرگز از معمولی ترین تیم فوتبال آمریکای لاتین بهتر نیست در بهترین حالت باید به این تیم لقب «معمولی» داد. البته فراموش نکنیم که مصدومیت های مکرر باعث شده برهالتر نتواند بهترین ترکیب خود را به نمایش بگذارد.

مشکل بزرگ گرگ برهالتر کمبود تجربه در میان جوانانی است که نه تنها حس خاصی به آمریکا ندارند بلکه فوتبال را هم آن طور که باید نمی‌شناسند. آنها میدان جهانی زیادی ندیده‌اند. فوتبال آمریکا بعد از تراژدی ۲۰۱۸ همیشه در سراشیبی بوده و هرگز آن طور رشد نکرده که تعجب و تحسین همگان را بر انگیزد.

خیلی‌ها بر این باورند که مردان گرگ برهالتر هنوز تحت فشار نبوده‌اند و هنوز بحران به خود ندیده‌اند تا در شرایط سخت محک بخورند. یک بازیکن در حد گرت بیل از ولز کافی است که خط دفاعی بسیار شکننده تیم ملی فوتبال آمریکا را به هم بریزد.

مربی

پس از ۱۴ ماه جستجو برای جانشینی برای بروس آرنا، گرگ برهالتر در دسامبر ۲۰۱۸ پس از مدتی که به عنوان سرپرست باشگاه سوئدی هاماربی و تیم MLS کلمبوس کرو منصوب شد، به عنوان سرمری تیم ملی فوتبال آمریکا انتخاب شد.

این ماجرا، هواداران را نگران کرد. قرار بر این بود که یک مربی نام آشنا و برجسته این مسئولیت را بر عهده بگیرد. بازیکن ۴۹ ساله اهل نیوجرسی ۳۶ برد و تنها ۱۰ بازی از ۵۶ بازی خود را باخته بود. اما بازیگری یک چیز بود و مربیگری چیز دیگری. دوران بازی برهالتر به عنوان مدافع شامل یک فصل در کریستال پالاس و ۴۴ بازی ملی بود. او دو بار در جام جهانی ۲۰۰۲ بازی کرد، با ایالات متحده به یک چهارم نهایی رسید و در سال ۲۰۰۶ یکی از اعضای بلااستفاده  تیم بود.

بازیکن ستاره

کریستین پولیشیچ از جناح چپ وارد زمین خواهد شد و مسئولیت زیادی بر دوش کاپیتان خواهد بود، به خصوص که آمریکا یک مهاجم مرکزی با کیفیت بالا ندارد. مهاجم چلسی در ۲۴ سالگی، همان بچه نترس و خشمگینی نیست که در کمپین شکست خورده مقدماتی ۲۰۱۸ ظاهر شد. برای کشورش یک سرباز قسم خورده نیست و آخرین پست اینستاگرامی او نشان می‌دهد که برایش مهم است روزی به اروپا بازگردد چون خود را یک اروپایی مهاجر می‌داند.

قهرمان گمنام

در سال ۲۰۲۱ یونس موسی به جای انگلیس، ایتالیا یا غنا شهروندی و دریافت پاسپورت آمریکا را انتخاب کرد و حالا یکی از بازیکنان اصلی تیم ملی فوتبال آمریکا است. مردی کاملا بی وطن، به ادعای خودش، بدون شناسنامه و حتی بی خبر از خانواده و اجدادش که دقیقا چه کسانی بوده‌اند.

یک اخلالگر پرانرژی در خط هافبک که تحت فشار و با توپ آرامش دارد و هم تیمی‌های خود را خیلی خوب پیدا می‌کند. این بازیکن ۱۹ ساله یک سوپراستار بالقوه است.

موضوع قطر

بازیکنان تیم ملی فوتبال آمریکا درباره شرایط جام جهانی ۲۰۲۲ قطر چند کلاس تئوری را تجربه کرده‌اند. از قوانین حاکم بر این رقابت‌ها چندان دل خوشی ندارند. به آنها چند بار هشدار داده شده که در جریان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هرگز نامی از جورج فلوید نبرند و کسی حق ندارد در لباس تیم ملی فوتبال آمریکا حرفی غیر از فوتبال بزند. در هر حال مقامات سیاسی آمریکا دوست ندارند جام جهانی ۲۰۲۲ قطر میدانی برای شعار دادن بازیکنان فوتبال باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ح.پ IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    2 3
    بعد از جام جهانی جنگ جهانی شروع می‌شود. قطر میزبان جنگ جهانی سوم خواهد شد
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      1 2
      انشاءالله حرف مادر شهید را در مراسم بدرقه بشنوند و الا اگر در اولین بازی جسارت کردند باید بلافاصله برگردانده شوند به ایران و محاکمه شوند خدا کند اینگونه نشود یاعلی مدد
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    8 1
    مرگ برشیطان بزرگ
  • مادر بچه ها و معلم مدرسه IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    4 2
    سردارآزمون پرچم آمریکارا زیر پیراهن تیم ملی ایران نپوشه،یوهو
  • مسی IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    1 0
    مردم همچنان منتظرن بازیکن ملی رو ببینن
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    0 0
    تنهاکشوری هستیم که چهارتا دروازه بان برده جام جهانی از نظر قوانین فوتبال امکانش هست همزمان دوتا دروازه بان بفرستیم تو زمین و دونفره بایستن تو دروازه؟
  • یارانه پنهان نخاستیم IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    2 0
    فقط ناز شصت کی روش که دوباره ایران رو تیغ زد رفت / کاش هزینه این تیم و دیگر تیم های ورزشی بدهکار را به مردم پول قرض می دادند
  • خلیل IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    1 0
    یکی از علتهای اغتشاشات در ایران بخاطر ترس آمریکا و انگلیس از برد تیم ایران است بر همین اساس قبل از بازی‌ها سعی تخریب روحیه یا تحریم ایران کرده تا با شکست مفتضحانه ای روبرو نشود
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    0 0
    حکومتهای(آمریکا،انگلیس اسرائیل را(نه مردم آمریکا نه مردم ایران ونه مردم دنیا)دوست ندارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس