تیم ملی ایران به روایت ورلدساکر/ شاگردان کی‌روش مستحکم در دفاع، برق‌آسا در ضدحمله

اگر همه چیز منطقی و فوتبالی پیش برود، ایران برگ برنده های بیشتری نسبت به انگلیس دارد و می‌تواند با اندیشه‌های کی‌روش، بازی حساب شده انگلیس را تخریب کند.

سرویس ورزش مشرق - میرزا الخوالدی ویراستار ارشد و نویسنده قدیمی مجموعه رسانه‌ای الشرق الاوسط در لندن است. وی جدا از الشرق الاوسط در بخش ورزش خاورمیانه گاردین و همچنین در بخش اجتماعی نیویورک تایمز شعبه لندن فعالیت می‌کند. او که از دو ماه پیش مسئول ویژه ویراستاری و اتاق فکر خبر جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شده است، پاسخگوی سوالات خبرنگار مشرق درباره جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شد:

* اولین سوال درباره گروه عربستان باشد، به هر حال مجموعه خبری شما به کشور عربستان تعلق دارد. نظرتان درباره این گروه چیست؟

مجموعه خبری به جایی تعلق ندارد، خود من عرب هستم ولی به هر حال به صورت مستقل فعالیت می‌کنیم. درباره گروه سوم که تیم ملی فوتبال عربستان در آن حضور دارد باید بگویم که کار عربستان بسیار سخت است. باید با تیم‌های آرژانتین و لهستان و مکزیک بازی کند و کارش سخت است. به نظر من بعید است که عربستان از این گروه صعود کند. البته در جام جهانی پیش بینی کردن کار غلطی است و باید منتظر شروع بازی‌ها باشیم. سخت ترین بازی شاید بازی با آرژانتین باشد اما خود مکزیک مدعی حضور در جمع ۴ تیم برتر دنیاست.

 * به طور کلی می‌توانید با یک احتمال نزدیک به واقعیت یک صعود کننده قطعی از هر گروه نام ببرید؟

بله این کار را می شود کرد اما انتخاب تیم دوم برای من سخت و شاید غیر ممکن است. از گروه اول به نظر من هلند قطعا صعود خواهد کرد. از گروه دوم انگلیس یکی از تیم‌های صعود کننده است. گروه سوم برای من آرژانتین را تداعی می‌کند. از گروه چهارم بدون تردید تیم ملی فوتبال فرانسه صعود خواهد کرد. از گروه ۵ دلم می‌خواهد به آلمان اشاره کنم اما نام اسپانیا بیشتر می درخشد. در گروه ششم، بلژیک تیم صعود کننده قطعی است. از گروه هفتم امیدوارم برزیل صعود کند اما حریف اصلی آن سوئیس است و در گروه هشتم نیز پرتغال از همه مستحق تر برای صعود است.

فوتبال ایران مستحق حضور در مرحله حذفی است/ تیم کی‌روش برگ برنده های بیشتری نسبت به انگلیس دارد

* به نظر شما ایران شانس صعود از گروه دوم را دارد؟

راستش را بخواهید می‌خواستم به نام ایران اشاره کنم اما خب انگلیس قطعا از این گروه صعود خواهند کرد. به عقیده من فوتبال ایران مستحق حضور در مرحله حذفی است. رقبای اصلی ایران ولز و آمریکا هستند که واقعا رد شدن از این دو تیم خوب، برای فوتبال ایران غیرممکن نیست. ایران در اولین بازی مقابل انگلیس بازی و تجربه بسیار بزرگی خواهد داشت. اگر انگلیس را شکست بدهد یکی از اولین شگفتی‌های جام جهانی را رقم زده است اما فوتبال ایران آنقدر مشهور شده که پیروزی آن مقابل آمریکا یا ولز دیگر شگفتی نباشد. هواداران ایرانی از تیمشان توقع صعود دارند و ایران می‌تواند دست به این کار بزرگ و تاریخی بزند. این شدنی است و غیر ممکن نیست.

* شما در لندن حضور دارید، مسئول بخش ورزشی روزنامه  البته مامور پوشش خبری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر. نظرتان درباره رقیب ایران، انگلیس چیست؟

این بازی می‌تواند بسیار سیاسی شود و هر دو تیم به ویژه ایران دست به یک بازی احساسی بزند. این بدترین کاری است که ایران می‌تواند انجام بدهد. به سود هر دو تیم است که فقط به فوتبال فکر بکنند و در زمین فوتبال به روح فوتبال احترام بگذارند و به سیاست کاری نداشته باشند. اگر همه چیز منطقی و فوتبالی پیش برود، ایران برگ برنده های بیشتری نسبت به انگلیس دارد و می‌تواند با اندیشه‌های کی‌روش، بازی حساب شده انگلیس را تخریب کند. بازی عجیب و سختی خواهد بود و البته پتانسیل فوتبال انگلیس از ایران بیشتر است. شاید ایران به یک شکست یک بر صفر تن بدهد و شاید بتواند به تساوی بدون گل برسد. همین هم در اولین قدم برای فوتبال ایران یک پیروزی ارزشمند است.

فوتبال ایران مستحق حضور در مرحله حذفی است/ تیم کی‌روش برگ برنده های بیشتری نسبت به انگلیس دارد

* درباره کی‌روش چه نظری دارید؟

او مربی بزرگی است. اندیشه های قابل احترامی دارد. معلوم است که برای پیروزی تیمش برابر انگلیس کوه انگیزه است. خیلی روی تیمش تعصب دارد و این بسیار ارزشمند است. البته مربی پیچیده و دست نیافتی نیست، وقتی در انگلیس حضور داشت، قبل از هر بازی روزنامه‌ها درباره او و احتمال تغییر تفکراتش می‌نوشتند. در کل به نظرم برای ایران داشتن کی‌روش مهم بود و خوب شد که در آخرین فرصت بالاخره با کی‌روش قرارداد بست. هیجان بازی‌های ایران با کی‌روش چند برابر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    3 2
    تنها نکته مثبت قرارداد کوتاه مدت کیروش هست.سبک هجومی خیلی بهتر هست
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    5 3
    حالا هی توقعات مردم را بالا ببرید تا اون موقع که با ۳ گل باختیم و هیچ حرفی برای گفتن نداشتیم باعث سر خوردگی شدید انها شوید.بابا لازم نیست اینطور هی تعریف وتمجید بکنید واقعیت این است که سطح فوتبال ما قابل مقایسه با انگلیسیها نیست ولی باید مردانه بجنگیم.
  • مسعود IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    4 1
    یک سیاستی که وجود داره این هست که تیمهایی مثل ایران را قبل از جام جهانی باد میکنن و مرتب و به غلط خوب بودن را القا میکنند و این باعث میشه وقتی تیم در مقام عمل و بازی اصلی قرار بگیره با هر تنشی مانند گل خوردن دچار شوک و عدم تمرکز بشه (مانند بازی ایران و ژاپن) الان دقت کنید همه میگن انگلستان ضعیف شده ولی ایران قوی شده!
  • بلال خان IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    0 0
    انشاالله تو همون بازی اول شکست بخوره و حذف بشه اینها یقینا باعث افتخار ملت بزرگ ایران نخواهند بود و باعث ننگ کشور خواهند شد ۷۰درصدشون میگید نه عجله نکنید ببینید برنده هم بشن کام ملت رو با حماقتهاشون تلخ خواهند کرد تماشا خواهیم کرد به ننگ...
  • عباس IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    0 0
    از این بازیکنان بی غیرت کار خاصی ساخته نیست. کسی که سرود ملی کشورش را نمی خواند غیرت ندارد لیاقت پوشیدن لباس تیم ملی را ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس