کی روش

به نوشته گاردین ایران برابر فوتبال صاحب سبک و تاکتیک انگلیس حرفی برای گفتن نخواهد داشت اما ایران با بازی احتمالی احساسی خودش ممکن است برای انگلیس یک دردسر جدی و تاریخی ایجاد کند.

سرویس ورزش مشرق - فوتبال ایران در آستانه جام جهانی ۲۰۲۲  قطر دستخوش تغییرات عجیب و غریبی شد. اسکوچیچ رفت و کی‌روش آمد. همین کافی بود بماند که سریال تغییرات کوچک و بزرگ در تیم ملی فوتبال ایران تمامی ندارد. در این فرصت نگارشی به ماجراهای تاج و قصه‌های تخت فوتبال ایران نمی‌پردازیم اما حالا که کارلوس کی‌روش آمده به سراغ بازخورد رسانه‌های کشوری برویم که کی‌روشِ ما را خوب می‌شناسند. دستِ کم کمتر از ما با او دمخور نبوده‌اند!

انگلیس این روزها درگیر مراسم خاکسپاری ملکه خود است، نه انگلیس که ده‌ها مستعمره این استعمارگر پیر نیز اجباری و اختیاری، درگیر این مراسم هستند، از استرالیا و کانادا گرفته تا چند کشور غیر مستقل عربی و آفریقایی اما آنچه کم کم دوباره به صدر تیترهای رسانه‌های بریتانیا باز خواهد گشت، بدون تردید، جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است و تحلیل رقبای تیم ملی فوتبال انگلیس در مرحله گروهی و چه بسا مراحل بعدی آن.

نزدیک به ۶۷ روز به آغاز جام جهانی فوتبال باقی مانده است. گروه B این رقابت‌ها در دل خود چهار تیم ایران، انگلیس، آمریکا و ولز را جای داده و شاید بتوان گفت ایران است و جبهه بریتانیا، که ولز نیز تنها روی کاغذ بیرون انگلیس است و آمریکا نیز دست کمی از کانادای انگلیسی ندارد. ایران در جام جهانی مقابل سه تیم انگلیس، ولز و آمریکا نه به معنای منفی آن، در هر حال چیزی برای از دست دادن ندارد.

اگر نگوییم، محکوم به پیروزی مقابل سه اتیم انگلیس، ولز و آمریکا هستیم لااقل بهتر است بپذیریم که محکوم به ارائه یک بازی خوب و منسجم و تا حد امکان خالی از اشتباه هستیم. بضاعت فوتبال ایران مشخص است اما میدان جام جهانی، میدان توقع و انتظار است و صد البته انتظاری بیش از حد توان یک تیم!

راجر دسا De Sa مربی اهل موزامبیک و تبعه آفریقای جنوبی، البته دوست صمیمی کارلوس کی‌روش برای کمک به دوست خود و تیم ملی فوتبال ایران راهی تهران شده است.

تنها ساعتی پس از قطعی شدن این خبر، سان لندن نوشت: کی‌روش خیال یک معجزه دیگر دارد. یادش بیندازید که انگلیس، پرتغال نیست که برای شکست دادن یا تساوی برابرش معجزه لازم داشته باشید، معجزه هم این بار کارساز نخواهد بود.

واکنش جالب توجه رسانه‌ها و مقامات فوتبال انگلیس به انتخاب کی‌روش +عکس

روزنامه سان لندن چاپ ۱۲ سپتامبر در بخش ورزشی خود با اشاره به انتخاب کی‌روش در فوتبال ملی ایران نوشت: این یک تصمیم احساسی بوده و به نظر می‌رسد بر روی کاغذ، آنها کار اشتباهی کرده باشند اما این دقیقا همان چیزی بود که ایران لازم داشت. تیم ملی فوتبال ایران برابر انگلیس فقط یک شانس برای بقا داشت و آن هم یک بازی تمام احساسی بود. حالا کی‌روش، استاد بازی‌های احساسی آمده و این کار را بسیار خوب بلد است.

روزنامه گاردین یک روز قبل از این گزارش سان، یادداشتی بلند بالا به قلم جیسون استاکوود نوشت: تیم ملی فوتبال ایران مثل دو دهه قبل، ناشناخته نیست، آنها در جام جهانی قبلی درخشیدند و در اندازه خودشان خوب بودند. حالا سرمربی آنها کارلوس کی‌روش است، انگلیس او را خوب می‌شناسد و اگر خواننده گرامی چیزی را فراموش کرده به او بگوییم که کی‌روش معلم تمام عیار بازی احساسی و انگیزشی بود و هست.

گاردین در ادامه نوشت: این همان چیزی است که فوتبال انگلیس باید در بازی مقابل ایران، بسیار مراقب باشد. فوتبال ملی ایران برابر فوتبال صاحب سبک و تاکتیک انگلیس حرفی برای گفتن نخواهد داشت اما ایران با بازی احتمالی احساسی خودش ممکن است برای انگلیس یک دردسر جدی و تاریخی ایجاد کند.

واکنش جالب توجه رسانه‌ها و مقامات فوتبال انگلیس به انتخاب کی‌روش +عکس

روزنامه دیلی میرر چاپ لندن با اشاره به ترکیب اعلام شده از بازیکنان دعوت شده توسط کی‌روش به یک متن فنی بسنده کرد. این روزنامه درابتدای گزارش و بازخورد خود از فوتبال ایران تاکید کرد که برای متن فنی خود از چند خبرنگار زبده ایرانی کمک گرفته تا بازیکنان فوتبال ایران را بهتر تحلیل کند. البته جای سوال دارد که کدام خبرنگاران حاضر شده‌اند اطلاعت فنی تیم ملی فوتبال ایران و مشخصات فنی هر بازیکن را در اختیار این روزنامه انگلیسی قرار بدهند!؟

نویسنده دیلی میرر آورده است: دروازه بانان تیم ملی فوتبال ایرانی عبارتند از پیام نیازمند از سپاهان، حسین حسینی از استقلال و علیرضا بیرانوند از پرسپولیس. البته نام عابدزاده هم مطرح بوده است.

نویسنده با اشاره به سلیقه کی‌روش آورده است: باید تا نهایی شدن این فهرست صبور باشیم، چرا که کی‌روش گاهی در دقیقه ۹۰ تصمیمات عجیب و غریبی اتخاذ می‌کند.

در ادامه این گزارش به خط دفاعی تیم ملی فوتبال ایران اشاره شده است؛ رامین رضائیان و امید نورافکن از سپاهان، مهدی شیری و عارف آغاسی از فولاد، صالح حردانی و ابوالفضل جلالی از استقلال، سامان فلاح از پیکان، آرمین سهرابیان از گل گهر، مرتضی پور علی گنجی از پرسپولیس.

نویسنده میرر در این خصوص آورده است: خط دفاعی فوتبال ایران آن طور که همکار ایرانی ما تاکید کرده، برگ برنده تیم ملی است. ایرانیان معتقدند که یکی از بهترین خطوط دفاعی برای این تیم گردآوری شده است.

واکنش جالب توجه رسانه‌ها و مقامات فوتبال انگلیس به انتخاب کی‌روش +عکس

در خط میانی تیم مهدی مهدی پور از استقلال، محمد کریمی و یاسین سلمانی از سپاهان، رضا اسدی از تراکتور، مهدی حسینی از مس رفسنجان، محمد خدابنده لو از گل گهر و میلاد سرلک از پرسپولیس حضور دارند.

دیلی میرر در این خصوص به نام میلاد سرلک اشاره کرده و او را مهره دوست داشتنی تیم از دید کی‌روش توصیف کرده است.

در بخش مهاجم‌ها شاهد حضور محمد محبی و مهدی قائدی از استقلال، سعید صادقی، مهدی ترابی از پرسپولیس، شهریار مقانلو از سپاهان هستیم.

نویسنده میرر البته تاکید کرده که با ورود لژیونرها به این لیست احتمال تغییر این اسامی به ویژه حذف برخی از آنها وجود دارد اما چنین انتخاب‌هایی نشان می‌دهد که کی‌روش در این مدت از فوتبال ایران بی خبر نبوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 47
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    18 46
    روزی5میلیاردحقوق کی روش است والله مردم راضی نیستند
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      8 8
      من عسلویه کار میکردم یه ریس المانی داشتم ساعتی 300 دلار میگرفت که در روز میشد 3600 دلار و به پول امروز میشد حدود 120 میلیون تومان .البته او هم ادم لزرگی بود و فقط به خاطر دلارهایی که میگرفت به ایران اومده بود . روزی 50 میلیون برای کی روش منثفانه است .
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      9 3
      ماهی ۵۰ هزار دلار رو مغرضانه حساب کنی میشه روزی ۵ میلیارد تومن؟ پای مزدوری حریف(انگلیس) درمیان هست؟
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      2 3
      آلبانی وزارت ورزش دولت انقلابی از تو بهتر میفهمد غربگدا ها بدانند انگلیس نابود است.
    • علیرضا IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      2 0
      اگه اون پولو به کی روش ندن خرجه بدبخت بیچاره هایی مثل ما میشه منم راضی نیستم. اگه نه، نوش جونش. حداقل بازیکنا ازش حساب میبرن بازی خوب میبینیم
    • علیرضا IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      0 0
      اگه اون پولو به کی روش ندن خرجه بدبخت بیچاره هایی مثل ما میشه منم راضی نیستم.
    • به ۱۱:۵۹ IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
      0 0
      از عبارت «وزارت ورزش دولت انقلابی» معلومه که ریگی به کفش داری. ضمن اینکه تصمیمش با فدراسیون فوتباله که ربطی به دولت نداره.
  • ُینا IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    14 5
    کدوم بازی احساسی ما با11 بازیکن اجازه نخواهیم دادکه انگلیس زیاد گل بزن
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      4 1
      انگلیس وقیح از متنش معلومه از ایران ترسیدند. اتفاقا بازی ما زیادی محاسبه گرانه و منطقی بود زمان کیروش. دیگه انگلیس وقیح دروغ نگه باید تعجب کرد. دفاع خوب، حمله به موقع. امان از دروغگویی ناشی از ترس انگلیس
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      1 3
      انگلیس هم‌ مانند سربازان آمریکایی باید موشک ببندد.
  • احمد IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    32 5
    به نام خدا انگلیسی ها خودشون رو خیلی دست بالا گرفتن، انگلیس یک تیم درجه ۲ اروپایی بیشتر نیست و هرگز به پای تیم هایی مثل اسپانیا و آلمان و ایتالیا و فرانسه نمی رسه
    • یک استقلالی IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      14 2
      احسنت
  • سیامک DE ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    24 7
    ایران با آوردن دوباره کی روش شوک به موقعی به حریفان خود وارد کرد.آمدن کی روش تاثیرات روحی و روانی فراوانی بر روی حریفان خواهد گذاشت
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    10 1
    خدایی با اون همه خبرنگار که تو انگلیس داریم کار سختیه که شناخت تیم ایران غیر ممکن باشه؟ عنتر نشنال ، بی بی سی در از روزنامه نگاران فراری از ایرانه، بازی های لیگ رو هم که محمد تقوی براشون آنالیز میکنه،
    • داوود IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      0 0
      محمد تقوی یکبار اومد مربی شد خراب کرد و رفت. اون شبکه شبکه آدمهای از همه جا رونده ست. رفته اونجا تفسیر کنه تا از گرسنگی نمیره.
  • ۱ IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    11 9
    ته تهش، دفاع اتوبوسی و به زور نزدیک شدن اتفاقی به دروازه انگلیس اونم شاید یکی دوبار و شوتهای خارج از چارچوب و در نهایت باخت و حذف. قصه همیشگی کیروش. و قهرمان سازی رسانه ای بعدش، که خب این مورد آخر، شاید به خاطر عدم حضور واله و شیدا، کیروش پرست مشهور، فردوسی پور، نشه. مگراینکه دست آموزانش جای خالیشو در رسانه پر کنن.
  • جواد IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    13 13
    با این سرمربی میریم برای تکرار وبهبود رکوردهای دوره قبلی...کمترین پاس، کمترین موقعیت، بیشترین اتوبوس، بیشترین ادعا و خنده دار ترین شادی
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    6 7
    حالا شاید اینگلیسی ها به خاطر فوت اون سگ پیرناراحت باشن وبی حوصله بازی کنن اونوقت ما بازی رو ببریم
  • رضایی سعید IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    10 9
    زنده باد کی روش
  • رضایی س IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    3 8
    من کی روش را دوست دارم شما چطور؟ چطوری ایرانی خخخ
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    5 7
    روباه ننه مرده خودشو رو جمع و جور کرد.
  • محمد IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    4 3
    ایشالله دردسر تمام عیاری واسه شما انگلیسی های مغرور خواهیم ساخت در خاطره تمام انگلساکسونها بماند
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    3 8
    الان باید ناراحتی انگلستان ننه مرده از آمدن کی روش به ایران را خدمت لنگی های ایچ پرست تسلیت گفت. و البته شبکه های بی وطن لندنی با شبکه های داخلی همدرد شدند.
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      6 3
      خفه کیسه
    • آ IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      3 0
      حرف نزن😂
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    6 1
    این روزها از بدیهای کی روش خیلی گفتند ای کاش نکات مثبت او را هم میگفتند.مثلا فوتبال انگلیس رو خوب میشناسه.
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      3 1
      جلوی اسپانیا و پرتغال و آرژانتین بازی خوبی کردیم. حتی به اسپانیا و پرتغال گل زدیم. البته گلمون به اسپانیا با ویدیو چک رد شد
  • DE ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    4 4
    کیروش هنرش پارک کردن اتوبوس 18متری جلوی دروازه است همین!میخوان جلوی امریکا و انگلیس با اختلاف کم ببازن که شلوغ نشه
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    2 2
    در جام جهانی ۲۰۱۴ ایران با سرمربی گری کیروش در مقابل آرژانتین ۹۰ دقیقه مساوی کرد و در دقیقه ۹۱ مسی تونست بالاخره به ایران گل بزنه، همون جام آرژانتین نائب قهرمان شد با خوردن ۱ گل از آلمان و مسی هم بهترین بازیکن کل جام شد!!! بازی خوب و منطقی و حساب شده ما رو انگلیس خوب میفهمه و ترسیده. برای همین با تحقیر و تلقین خواسته تقلیل بده به بازی احساسی
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    4 1
    به امید یزدان یه مساوی میگیریم و پوزۀ این پر ادعاها رو به خاک میمالیم. والا برزیلو فرانسه آنقدر ادعا ندارند خداییش
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    4 2
    به امید یزدان یه مساوی میگیریم و پوزۀ این پر ادعاها رو به خاک میمالیم. والا برزیلو ،فرانسه آنقدر ادعا ندارند خداییش
  • آقای FR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    2 1
    ما که از قبل گفتیم ازن دایی مامور یهودیه اومده گند بزنه قبلا هم که گندکاری کرده حالا بشین یبار دیگه بزنه
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    1 1
    با راننده اتوبوس بزرگِ بی مدال، دفاع ملال آور و امید به مساوی، کسل کننده ترین بازی‌ها را به نمایش خواهند گذاشت و دلالان از "باخت با گل کم" خواهند سرائید.
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    2 2
    فوتبال انگلیس اگه عددی بود چهار صفر از مجارستانی که چندان افتخاری ندارد نمی خورد هر چند که به جز سال ۱۹۶۶ که تو انگلیس قهرمان شده هیییییییییچ افتخار دیگه ای نداره،ناک اوتشون می کنیم،کی روش کار بلده.
  • حسین از بیرمنگام GB ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    3 2
    فوتبال انگلیس فقط ادعا دارن و هیچ، در رده باشگاهی شاید تیم های خوبی داشته باشن ولی در تیم ملی چند سالی هست که خوب نیستن، ایران اگر مثل جام جهانی قبل باشه حتی میتونه این تیم رو شکست بده، گول این ادعای اینها رو. نخورید
  • Milad IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    0 1
    به امید خدا با آمدن کسی که تویه ۸ سال این تیم رو ساخت باز ایران رو به حریف سخت حساب کردن و رسانه ها که تاقبل این هیچ حرفی راجب ایران نمیزدند از ترس ها خودشون شروع به گفتن کردن
  • شهر IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    0 0
    یک کلام از روباه پیر ننه مرده
  • mojtaba SE ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    3 2
    انگلیسی ها ترسیدن..فکر نمی کردن کی روش بیاد...
  • US ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    0 0
    با اومدن کیروش تیم ایران وجه دیگری پیدا کرد،بهترین تصمیم بود خداوکیلی،،خواهید دید...
  • کریم IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    0 0
    مربی که ۳ سال از فوتبال ایران دور بوده چگونه متواند بازیکنی که ندیده انتخاب کنه .اسامی که انتخاب کردند فدراسون فوتبال دعوت کرده نه کروش .کمی دانا باشید .این لیست کروش نیست
  • IR ۰۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    0 0
    انگلستان با تمامی بضاعتش در مقابل ایرانی خواهد ایستاد که این تیم قصد دارد چنان درسی به آنها بدهد که تاوان بیش از یک قرن جنایت و خیانت های را که سیاست های انگلیسی بر سر این ملت درآورده با غیرت و شهامت جوانان غیورش به شما خواهند داد منتظر باشید
  • علی IR ۰۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    0 0
    اگر سال ۲۰۱۸ تو گروه اسپانیا و پرتقال و الجزایر تونستیم ۴ امتیاز یگیریم. اینبار صعود ممکنه کنیم. ۱۳ نفر از تیم ملی فعلی سابقه حضور در جام قبلی رو داشتند. این یعنی نسبت به جام جهانی قبل تجربه بیشتری دارند.. من نا امید نیستم..
  • US ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    0 0
    چرا تیمی مثل کره آلمان قدرتمند را شکست میدهد و ژاپن تیم های قدرتمندی مثل اروگوه و تمهای آمریکای جنوبی و برزیل را میتواند شکست دهد و تیم ملی ایران عزیز نتواند ..فوتبال ورزشی بانظم و انسجام تیمی و گروهی است بایدداز خود گذشتگی داشت میتوانیم ازگروهمون صعود کنیم .ما میتوانیم بدون استرس و بدون توجه به نام های بزرگ.ما میتوانیم به امید صعود .
  • ناشناس IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    0 0
    درود اگ بازی رو ب احساس نره منطقی بره اگ بازیکنان روحساب کتاب بازی کنن سوتی ندن نترسن استرس نداشته باشن برد احتمالش خیلیه تو بازی ک استرس احساس باشه باخت زیاده و بعدشم باید بدونه چ ترکیبی رو بزاره ک ازش ردشدن محال باشه فضا ندن واس حریف دفاع جایی خود حمله ب موقع حریف رو ب لاک دفاع خواهد فرو برد درست کارشناسی بشه دست پر برمیگرده مهم اینه بتونه ترکیب خوبی رو انالیز کنه از رو منطق بازیکن جذب بشه ن روحساب اینک من باهاش حال میکنم باید تو تیم باشه مربی ک خیلی محکم باشه و دستیارشم باهوشه جوادنکونام عزیز اگ سنگ جلوپاشون نندازن میشه حرفی واس گفتن داشت ن واس این تیم بلک واس هر حریفی میشه ب زانشودر بیاد هرچند نباید حریفم دست کم گرفت ب هرحال اونا هم حرفی واس گفتن دارن باید رو منطق پیش رفت وسلام ب امید بردتیم کشور عزیزمون ایرررررررران
  • M.r golestani IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    0 0
    زنده باد کی روش هنوز نیومده ترس انداخته به جونشون
  • محسن IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    0 0
    بهترین کاری که می‌شد انجام داد فدراسیون.مرسی از این انتخاب عالی و ضروری.
  • طاها IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    1 0
    رنگ پیروزی را در خواب ببینیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس