یوسف نوری

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید به معلمان و دانش‌آموزان برای انجام فعالیت‌های اجتماعی میدان دهیم تا پس از توانمندشدن به درستی عمل می‌کنند.

به گزارش مشرق، یوسف نوری امروز در آیین انعقاد تفاهم‌نامه بین آموزش و پرورش و مرکز حل اختلاف قوه قضائیه اظهار کرد: نگاشت نهادی سند تحول بسیار اهمیت دارد یعنی مشخص شدن نقش سایر نهادها در موضوع سند تحول بنیادین و مشترکاتی که در این زمینه داریم.

وی افزود: دانش آموزان به دلیل تاثیر بر رفتار خانواده و معلمان به این دلیل که سرمایه‌های اجتماعی کشور هستند، می‌توانند بر امور جامعه تاثیرگذار باشند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شعار دولت مردمی ساز است، گفت: مرکز حل اختلاف قوه قضائیه یکی از شوراهای مهم در راستای مردمی سازی است.

نوری افزود: آموزش و پرورش و سلامت جامعه رابطه‌ای مستقیم دارند در کشورهایی که آموزش و پرورش پیشرفته دارند، جرم هم حداقل می‌شود.

وی ادامه داد: در اسناد تحولی ساحت‌هایی داریم که یکی از آنها، ساحت اعتقادی و اخلاقی به معنای ایفای مسوولیت اجتماعی انسانها براساس ایدئولوژی است. اکنون با توجه به توانمند نشدن این ساحت، اتفاقاتی رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: تا کنون از دانش آموزان استفاده نشده و نخواستیم که استفاده کنیم، و بهتر است که براساس رعایت قوانین و مقررات اجتماعی به معلمان و دانش آموزان میدان دهیم تا آنها پس از توانمندشدن به درستی عمل می کنند.

نوری افزود: افراد باید توانمند باشند و سپس مجری شوند، افرادی که صلاحیت‌های عمومی و تخصصی را پیدا می‌کنند به راحتی در این عرصه می توانند فعالیت کنند.

وی یادآور شد: با این تفاهم نامه بخشی از تکالیف سند تحول بنیادین اجرا می‌شود و همچنین زمینه برای فعالیت در مدارس فراهم است تا نسلی مصلح تربیت شود. طرح‌های در نظر گرفته شده در تعدادی از مراکز به صورت آزمایشی انجام می‌شود و سپس به همه مراکز تسری پیدا می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    0 0
    ۲۰۳۰
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    0 0
    آقای نوری در گزینش معلمان عجله نکنید برخی از معلمان بیسواد و ضد دین و انقلاب هستند اینها در حال سمپاشی در مغز دختر و پسر این مردم هستند باسوادهای متدین به حاشیه رانده شده اند بیسوادهای ضد دین در وسط صحنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس