کد خبر 1433303
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۹
دو مربی ویژه لیگ برتر/ از گلزنی در جام جهانی تا قهرمانی در قامت سرمربی

در میان سرمربی حاضر در لیگ برتر تنها دو سرمربی موفق شدند در در دوران بازی یا سرمربیگری خود به جام جهانی صعود کنند.

سرویس ورزش مشرق _ در طول تاریخ در سرتاسر دنیا مربیان زیادی وجود داشتند که علاوه بر موفقیت در زمینه مربی‌گری، کارنامه درخشانی در دوران بازیکنی خود داشته اند. در تیم ملی ایران نیز بازیکنان زیادی بودند که پس از پایان دوره بازی خود، روی به حرفه مربی‌گری آوردند و تبدیل به مربیان موفقی شدند. به همین بهانه و شروع جام جهانی در کمتر از ۲۰ روز به سراغ مربیان لیگ برتر رفته ایم تا ببینیم چند تن از این مربیان سابقه حضور در جام جهانی به عنوان مربی یا بازیکن را دارند.

در میان ۱۶ سرمربی حاضر در لیگ برتر کشورمان تنها ۲ سرمربی سابقه حضور در جام جهانی به عنوان بازیکن را داشته‌اند و ۱۴ سرمربی هیچگاه لذت حضور در جام جهانی را نه به عنوان بازیکن نه سرمربی نچشیده اند. یحیی گل‌محمدی و جواد نکونام دو سرمربی هستند که موفق شدند به جام جهانی راه یابند. در حال حاضر گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس است و جواد نکونام نیز هدایت تیم فولاد خوزستان را به عهده دارد.

دو مربی ویژه لیگ برتر ایران در ادوار جام جهانی

یحیی گل‌محمدی در دو جام جهانی ۱۹۹۸ و ۲۰۰۶ با تیم ملی به جام جهانی صعود کرده است. وی در جام جهانی ۲۰۰۶ در بازی با تیم ملی مکزیک موفق شد تک گل ایران را به ثمر رسانده است. همچنین جواد نکونام نیز در جام‌های جهانی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ در ترکیب تیم قرار داشت. نکونام که در جام جهانی ۲۰۰۶ از جوانان تیم ملی محسوب می‌شد، پس از سال‌ها بازی در لالیگای اسپانیا و کسب تجربه، در جام جهانی ۲۰۱۴ بازوبند کاپیتانی را به بازو بست.

دو مربی ویژه لیگ برتر ایران در ادوار جام جهانی

حالا پس از سال‌ها این دو بازیکن سرشناس به بهترین مربیان لیگ برتر تبدیل شده‌اند. گل‌محمدی که به همراه پرسپولیس دو بار عنوان قهرمانی لیگ را به دست آورد و امسال نیز پس از پایان هفته ۱۱ با ۲۴ امتیاز صدرنشین است. جواد نکونام نیز یک بار فولاد به مقام سومی لیگ رسیده است و یک بار هم جام حذفی و سوپر جام را بالای سر برده است. با توجه به اینکه فدراسیون‌ها به دنبال استفاده از سرمربی بومی هستند، این دو مربی در سال‌های نه چندان دور می توانند به سرمربی‌گری تیم ملی هم برسند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    0 0
    دومی که تازگی موهاش رو زده حسابی شبیه شرک شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس