کد خبر 1433487
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۴
توصیه‌ رهبر کاتولیک‌های جهان برای لبنان

رهبر کاتولیک‌های جهان به ارائه توصیه‌های خود برای حل وضعیت سیاسی لبنان پرداخت.

به گزارش مشرق، «پاپ فرانسیس»، رهبر کاتولیک‌های جهان روز یکشنبه گفت، از سیاستمداران لبنان می‌خواهد منافع شخصی خود را کنار گذاشته و روی یک مسیر برای خارج ساختن کشورشان از سالها افول اقتصادی و خلاء سیاسی جدید توافق کنند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، پاپ فرانسیس در مسیر بازگشت از سفرش به بحرین در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره اینکه آیا احتمال سفرش به لبنان وجود دارد گفت: «لبنان در حال حاضر در رنج است.»

او که بر اساس گزارش‌ها سفر به لبنان را در اوایل سال جاری میلادی در نظر داشت اما مجبور به موکول کردن آن به زمانی دیگر شد به این سوال پاسخ مستقیم نداد. پاپ فرانسیس اظهار کرد، شدیدا به خاطر درگیر شدن لبنان در آشوب ناراحت است و خواستار دعا برای لبنان و کمک جامعه بین‌المللی به این کشور است.

رهبر کاتولیک‌های جهان خاطر نشان کرد: «من از این فرصت استفاده می‌کنم تا از سیاستمداران لبنان بخواهم منافع شخصی خود را کنار بگذارند و درباره کشورشان گفتگو کرده و به یک توافق برسند. اول خدا، بعد کشور و سپس منافع شخصی.»

روز سه شنبه گذشته لبنان بار دیگر خلأ نبود رئیس‌جمهور را تجربه کرد، دوره شش ساله «میشل عون» در پایان ماه اکتبر به پایان رسیده و او روز دوشنبه گذشته کاخ «بعبدا» رو ترک کرد، اما نمایندگان پارلمان هنوز موفق به انتخاب رئیس‌جمهور جدید نشده‌اند.

به نوشته آسوشیتدپرس، لبنان در حال حاضر درگیر یک خلاء سیاسی شده که می‌تواند به بدتر شدن بحرانی اقتصادی این کشور بینجامد.

بسیاری نگران هستند، تداوم تاخیر در تعیین رئیس جمهور جانشین در لبنان، تلاش‌های این کشور را برای نهایی کردن توافق دریافت سه میلیارد دلار کمک از صندوق بین‌المللی پول با مشکل مواجه کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    0 0
    داشتن شهامت رو فراموش کرد. شهامت گفتن واقعیت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس