کد خبر 1432163
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
لبنانی‌ها خواستار اخراج سفیر عربستان سعودی شدند

سفیر عربستان در بیروت در مراسمی با حضور عشایر لبنانی، باعث عصبانیت حاضران شده و آن‌ها از سران سعودی برکناری سفیر ریاض را خواستار شدند.

به گزارش مشرق، «ولید البخاری» سفیر عربستان سعودی در لبنان که در مراسم عشایر این کشور در شهر «الفاعور» نزدیکی منطقه «البقاع» شرکت کرده بود، باعث عصبانیت مردم لبنان شد و آن‌ها خواستار بازگشت وی به کشورش شدند.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، همراهان سفیر عربستان در لبنان طی شرکتش در این مراسم اعلام می‌کنند که به دلیل مشکلات امنیتی بین طوایف، البخاری از ادامه دیدار با آن‌ها منصرف شده است.

امری که باعث عصبانیت لبنانی‌های حاضر در این مراسم می‌شود و آن‌ها از ریاض می‌خواهند تا البخاری را از لبنان اخراج و به سعودی بازگرداند. این رفتار سفیر نارضایتی مردم لبنان را برانگیخته و آن‌ها از «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی خواست که البخاری را از سِمت خود در لبنان برکنار کند.

در ویدئویی که در توییتر منتشر شده، یکی از لبنانی‌های حاضر فردی می‌گوید: «شهر الفاعور مقدم همه را گرامی می‌دارد و از شهرداری به خاطر برگزاری این مراسم تشکر می‌کنیم. اما گویا سفیر و محافظان همراه او تمایلی به دیدار با ما ندارند.. ما هیچ درخواست و کمکی از عربستان سعودی نمی‌خواهیم؛ بلکه فقط خواهان کرامت و  حیثیت خود هستیم که از هر سفیری مهم‌تر است».

وی افزود: «کرامت شیوخ و طوایف در لبنان مهم‌تر از یک کارمند دولتی در عربستان است؛ ما از محمد بن سلمان، ولی‌عهد ریاض و ملک سلمان شاه سعودی می‌خواهیم تا البخاری را از لبنان اخراج کنند. ما هیچ سفیری از این کشور نمی‌خواهیم که به دیدارمان بیاید».

پیش از این نیز البخاری با شرکت در مراسمات عشایر لبنان و سعی در جلب نظر مردم لبنان به سیاست‌های سعودی در این کشور، دردسر ساز شده و درگیری‌ها و انتقاداتی را به وجود آورده بود.

عربستان سعودی که طرفدار حزب «نیروهای لبنان» به رهبری «سمیر جعجع» است، سعی کرد تا به البخاری کمک کند حمایت کاملی از این حزب در انتخابات پارلمانی لبنان داشته باشد؛ این سیاست سعودی در راستای کاهش آرای حزب الله لبنان در این کارزار انتخاباتی بود که به شکست انجامید.

سفیر عربستان هفته گذشته و پس از افزایش انتقادات علیه فعالیت‌های شخصی و سیاست‌های ریاض در بیروت، توئیتی منتشر کرده و در پاسخ به انتقادات، مدعی شده بود که عربستان خواهان دخالت در امور لبنان نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس