کد خبر 1471531
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷
تحرکات سفیر سعودی علیه نامزد ریاست جمهوری لبنان

برخی رسانه‌های لبنان از تحرکات سفیر عربستان سعودی در بیروت علیه نامزد ریاست جمهوری مورد حمایت جنبش حزب‌الله لبنان خبر دادند.

به گزارش مشرق، «ولید البخاری» سفیر عربستان سعودی در بیروت تحرکات سیاسی را علیه «سلیمان فرنجیه» نامزد ریاست جمهوری مورد حمایت جنبش حزب‌الله، آغاز کرد.

شبکه «الجدید» لبنان گزارش داد که البخاری با هدف ممانعت از نامزدی فرنجیه در انتخابات ریاست جمهوری لبنان، با «پطرس الراعی» رهبر مسیحیان مارونی، «نبیه بری» رئیس پارلمان، «سامی الجمیل» رئیس حزب «الکتائب»، «ولید جنبلاط» رئیس حزب «التقدمی الاشتراکی» و «سمیر جعجع» رئیس حزب «القوات اللبنانیة» دیدار می‌کند.

سفیر سعودی در همین راستا در حساب توئیتری خود به صورت کنایه‌آمیز نوشت: «هر گاه دو حرف ساکن به یکدیگر برسند، باید از یکی از آن‌ها به دو روش حذف یا متحرک کردن یکی از ساکنین، رهایی پیدا کرد به شرط آنکه ساکن درست باشد...!»

به نوشته وبگاه «الخلیج اونلاین»، کنایه سفیر سعودی از دو حرف ساکن، یکی از دو نامزد ریاست جمهوری لبنان است.

فرنجیه (۵۷ ساله) نماینده و وزیر سابق و نامزد ریاست جمهوری لبنان است که از حمایت حزب‌الله برخوردار است و علاوه بر آن «میشال معوض» (۵۰ ساله) دیگر نامزد ریاست جمهوری از حمایت تعدادی از فراکسیون‌ها و احزاب از جمله الکتائب اللبنانیه و الحزب الاشتراکی برخوردار است حال آنکه حزب‌الله او را وابسته آمریکا و عربستان سعودی می‌داند.

از سوی دیگر شبکه «الجدید» لبنان از دیدار سفیر سعودی با «پطرس الراعی» رهبر مسیحیان مارونی این کشور خبر داد و افزود که البخاری در این دیدار به تشریح نتایج اخیر نشست پاریس و ویژگی‌های رئیس جمهور لبنان پرداخت.

البخاری پس از این دیدار گفت که دیدگاه الراعی درباره ویژگی‌های رئیس جمهور به دیدگاه عربستان نزدیک است.

سید «حسن نصرالله» دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان روز گذشته با اشاره به اینکه حزب الله در انتخابات ریاست جمهوری از سلیمان فرنجیه حمایت می‌کند، گفت: «کشور نیازمند آرامش، گفت‌وگو و تماس است، و گرنه باید خلأ ریاست جمهوری کنار بیاییم. دوستان ما در ایران و سوریه هیچ دخالتی در این مسئله ندارند. ما شبانه‌روزی تلاش می‌کنیم تا همین فردا، رئیس جمهور انتخاب شود».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس