کد خبر 1433649
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
بورس نمایه

شاخص کل بورس امروز ۱۶ آبان ۱۴۰۱ با رشد بیش از ۴۵ هزار و ۷۳ واحدی تا رقم یک میلیون و ۳۸۹ هزار واحد صعود کرد.

به گزارش مشرق، بورس اوراق بهادار تهران این روزها تحت تأثیر بسته ده‌بندی حمایت از بازار و همچنین رشد قیمت ارز در بازار روند رو به رشد به خود گرفته است، امروز هم در پایان معاملات با افزایش ۴۵ هزار و ۷۴ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۸۹ هزار و ۷۵۰ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش ۱۳ هزار و ۲۴۸ واحد به رقم ۳۹۳ هزار و ۱۱۰ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۱۴۳ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۱۰.۶ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۴۱۸ هزار فقره معامله و به ارزش ۵ هزار و ۸۵۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز سبز شدند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۳.۳ درصد رشد کردند این دو شاخص با معیار هموزن ۳.۴ درصد افزایش یافتند، شاخص آزاد شناور ۳.۳ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۳.۹ درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم ۲.۶ درصد رشد کرد.

رشد ۴۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه

امروز نمادهای ملی مس، فولاد مبارکه، پتروشیمی خلیج‌فارس، گسترش نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و سرمایه‌گذاری غدیر بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با ۳۸۵ واحد افزایش به رقم ۱۸ هزار و ۲۲۰ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ۹۹۲ هزار میلیارد تومان شد.

ارزش بازار پایه فرابورس ۳۲۳ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از ۵.۱ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۲۱ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۳۷ هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند.

البته لازم به یادآوری است طبق روال روزهای دوشنبه امروز هم در قالب عملیات بازارباز بیش از ۱.۴ میلیارد اوراق بدهی دولت در قالب ۲۱۹ فقره معامله و به ارزش ۱۳۴ هزار میلیارد تومان بین شبکه بانکی داد و ستد شد که ارقام آن در معاملات فرابورس درج می‌شود.

امروز معاملات سهام در فرابورس به میزان ۲.۹ میلیارد ورقه و در قالب ۱۹۹ هزار نوبت و به ارزش ۱۳۹۸ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اوراق مالی اسلامی هم به میزان ۱۲.۹ میلیون ورقه در قالب ۲ هزار و ۲۰۴ نوبت و به ارزش ۱۱۰۹ میلیارد تومان داد و ستد شد.

امروز نمادهای پلیمر آریاساسول، بیمه پاسارگاد، صبا تأمین،‌پتروشیمی تندگویان، فولاد غدیر، فولاد ارفع و پالایش نفت لاوان به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند.

رشد ۴۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    1 0
    بازار نیازه تا 1 ماه حداقل همینجوری مثبت باشه تا کمی از ضررها جبران بشه و اعتماد دوباره به بورس برگرده
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    1 0
    ان شاالله دارایکم و پالایش هم به زودی 15 هزار تومنی بشن و به ارزش واقعی خودشون برسن . سهامداران دو صندوق خیلی ضرر کردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس