کد خبر 1433935
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
بازیکنانی که به رکورد ماتئوس افسانه‌ای می‌رسند

سه ابر ستاره دنیای فوتبال می‌توانند در صورت حضور در قطر به رکورد بیشترین تعداد حضور در جام‌های جهانی برسند.

به گزارش مشرق، جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در شرایطی از ۱۲ روز دیگر با دیدار قطر با اکوادور آغاز خواهد شد که این جام جهانی می‌تواند تعدادی از اَبر ستاره‌های جهان فوتبال را صاحب یک رکورد ویژه کند.

تا پیش از آغاز جام جهانی، رکورد بیشترین تعداد حضور در این رقابت‌ها به لوتار ماتئوس افسانه‌ای تعلق داشت.

فوق ستاره اسبق تیم ملی آلمان با رکورد پنج حضور در جام‌های جهانی تا پیش از مسابقات قطر تنها فردی بود که نامش در این زمینه در تاریخ جام‌های جهانی ماندگار بود اما حالا این رکورد در آستانه شکسته شدن قرار دارد.

ماتئوس در جام‌های جهانی ۱۹۸۲،۱۹۸۶، ۱۹۹۰، ۱۹۹۴ و ۱۹۹۸ سابقه بازی داشته تا این رکورد ماندگار را به نام خود ثبت کند اما حالا اگر مشکل خاصی به وجود نیاید این رکورد توسط سه ستاره فوتبال شکسته خواهد شد.

کریستیانو رونالدو، لیونل مسی تاکنون در چهار دوره جام‌های جهانی ۲۰۰۶، ۲۰۱۰، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ سابقه بازی داشتند و هم اکنون در آستانه رسیدن به رکورد ماتئوس هستند.

البته دنی آلوز هم می‌توانست این رکورد را تصاحب کند اما او در جام جهانی ۲۰۱۸ غایب بود و حالا با بازگشت به فهرست تیم ملی برزیل، چهارمین جام جهانی خود را در ۳۹ سالگی تجربه خواهد کرد.

حالا مسی که تا کنون ۱۹ مرتبه در جام جهانی بازی کرده این شانس را دارد تا در صورت صعود تیمش به مرحله فینال به رکورد ۲۶ بازی برسد و صاحب این رکورد افسانه‌ای شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس