کد خبر 1434316
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
بورس نمایه

شاخص کل بورس تهران در آخرین روز هفته پایانی متعادل داشت و ۰.۴۷ درصد افزایش به کار خود در ارتفاع یک میلیون ۴۱۴ هزار و ۳۳۸ واحد پایان داد.

به گزارش مشرق، شاخص کل بورس تهران امروز چهارشنبه ۱۸ آبان ماه پس از ۹ روز پیاپی صعود یکپارچه، امروز به طور کلی روز نسبتا را سپری کرد. نماگر اصلی تالار شیشه‌ای شروع روز را با گام در جهت منفی آغاز کرد، اما در ادامه و از حوالی ساعت ۱۰ طرف تقاضا بازار را به سبزپوشی سوق داد..

در نهایت شاخص کل توانست در افزایش ۰.۴۷ درصدی ۶ هزار و ۶۰۵ واحد رشد کند و به رقم یک میلیون ۴۱۴ هزار و ۳۳۸ واحدی برسد. شاخص کل هم‌وزن بازار نیز که وزن یکسانی به شرکت‌های پذیرفته شده در سازمان بورس اوراق بهادار می‌دهد شرایط مشابهی را تجربه کرد و ضمن رشد ۰.۳۴ درصدی هزار و ۳۶۶ واحد افزایش یافت و به رقم ۳۹۷ هزار و ۵۶۶ واحد رسید.

شاخص بورس ۶۶۰۵ واحد رشد کرد +نقشه

ارزش معاملات، اما نتوانست روند صعودی خود در روزهای اخیر را ادامه دهد و با کاهش نسبت به روز گذشته به رقم ۴ هزار و ۵۲۸ میلیارد رسید. این نکته در کنار خروج ۲۹۳ میلیارد پول حقیقی‌ها از بازار سرمایه، سیگنال مثبتی برای بازار در نظر گرفته نمی‌شود. چرا که افزایش ارزش معاملات همراه با مثبت شدن جریان ورود و خروج پول حقیقی به بازار دو فاکتور مهم برای ارزیابی قدرت تغییر روند ارزیابی می‌شود.

نقشه بازار امروز از ۳۹۱ نماد مثبت و ۲۴۶ نماد با رنگ سرخ تشکیل شد. مجموع ارزش صف خریدهای بازار امروز رقم ۴۰۹ میلیاردی را نشان می‌دهد و از سوی مقابل مجموع ارزش صفوف فروش در تالار شیشه‌ای ۷۱ میلیارد بود. برترین صف‌های خرید نیز به ترتیب به نمادهای شتران، خبنیان، غبشهر، خاور و تلیسه اختصاص یافت.

بیشترین ارزش معاملات امروز به نمادهای خگستر، شتران، خودرو، فملی، شپنا و شبندر اختصاص یافت. در سوی دیگر بازار نمادهای فارس، فولاد، فملی، میدکو، کگل، مارون و پارسان نیز بیشترین ارزش بازار را به خود اختصاص دادند.

شاخص بورس ۶۶۰۵ واحد رشد کرد +نقشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    3 1
    درایکم هم چنان منفی .. دارایکم با شاخص یک و 200 بالای 13 تومن بود پارسال .. الان شاخص شده یک و 400 ولی دارا شد 9 تومن
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    3 1
    درایکم هم چنان منفی .. دارایکم با شاخص یک و 200 بالای 13 تومن بود پارسال .. الان شاخص شده یک و 400 ولی دارا شد 9 تومن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس