کی روش

تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار خود در مرحله گروهی جام جهانی به مصاف انگلیس می‌رود؛ دیداری که مهمترین چالش کی‌روش در قطر خواهد بود.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی خود در مرحله گروه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، دوازده روز دیگر (سی‌ام آبان) به مصاف تیم ملی انگلیس می‌رود. انگلیس که از ستاره‌هایی همچون هری کین، رحیم استرلینگ، جان استونز، فیل فودن و ... تشکیل شده امیدوار است کار سختی برای پیروزی مقابل شاگردان کی‌روش نداشته باشد و چه بسا اینکه احتمالا روی تفاضل گل این دیدار هم حساب باز کرده است. هر چند در ۲ دوره پیشین جام جهانی، تیم ملی ایران نشان داد که تیمی سخت‌بباز است و این بار هم کی‌روش به دنبال این روند خواهد بود.

مهمترین مشکل کی‌روش برای بازی با «سه‌شیر» نوع بازی این تیم است. بازی‌ای که مبتنی بر بازی قدرتی و در عین حال سرعتی است. تلفیق این دو شاخصه با یکدیگر می‌تواند عملکرد بازیکنان تیم ملی را تحت تاثیر قرار دهد. شاید همین مسئله باعث شده بیشتر بازیکنان ایرانی که در طول سال‌های گذشته راهی لیگ برتر و حتی دسته اول انگلیس شدند نتوانستند دوام بیاورند و علیرضا جهانبخش آخرین بازیکنی بود که چنین شرایطی داشت.

بیشتر بخوانید:

توطئه‌ای در تیم ملی که اثبات نشد!

پیش از جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان تیم ملی فوتبال ایران که در آن زمان برانکو ایوانکوویچ سرمربیگری‌اش را بر عهده داشت برای برگزاری چند دیدار دوستانه به انگلیس سفر کرد. اولین بازی این تیم مقابل تیم دسته اولی کوئیزپارک‌رنجرز بود. در این دیدار ملی پوشان فوتبال ایران کاملا اسیر فوتبال قدرتی سرعتی تیم انگلیسی شدند و در نهایت با نتیجه ۳ بر صفر شکست خوردند. قرار بود تیم ملی در اردوی انگلیس ۲ دیدار تدارکاتی دیگر هم انجام دهد که این ۲ دیدار به دلیل برخی مسائل برگزار نشد.

از آن بازی کذایی تاکنون زمان زیادی گذشته و به واسطه این شکست نمی‌توان اینگونه برداشت کرد که تیم ملی ایران مقابل فوتبال انگلیسی حرفی برای گفتن ندارد. در حال حاضر فوتبال ایران بازیکنان بین‌المللی همچون مهدی طارمی و سردار آزمون و حتی سامان قدوس را در اختیار دارد و قطعا کی‌روش اجازه نخواهد داد مقابل انگلیس تیمی از پیش‌بازنده باشیم.

اگر ملی‌پوشان فوتبال ایران بتوانند مقابل انگلیس به تساوی برسند آن وقت می‌توانند حتی با پیروزی در یکی از ۲ دیدار بعدی خود که مقابل آمریکا و ولز است شانس صعود به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی داشته باشند. هر چند حتی شکست آبرومند در این بازی نمی‌تواند برای فوتبال ایران نتیجه بدی تلقی شود؛ همانطور که تیم ملی در جام‌های جهانی پیشین از آرژانتین و اسپانیا شکست خورد؛ اما افکار عمومی از نوع بازی این تیم رضایت داشتند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس