دشمن مردم - کراپ‌شده

دشمن مردم؛ دوران خطرناک حقیقت‌گویی در آمریکا نوشته جیم آکوستا و ترجمه فاطمه محرر صفایی از انتشارات ایران منتشر شد.

به گزارش مشرق، کتاب «دشمن مردم» نوشتۀ یکی از گزارشگران ارشد شبکۀ خبری سی‌ان‌ان در دورۀ ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ در کاخ سفید است که به چالش‌های خبرنگاران روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها با دولت ترامپ در انعکاس اخبار مربوط به سیاست‌های کاخ سفید می‌پردازد. جیم اکوستا در این کتاب روایت‌گر چالشی است که پس از روی کارآمدن ترامپ، میان خبرنگاران جویای حقیقت با تشکیلات دولت ترامپ، به‌خصوص خود او، برای جلوگیری از انتشار صحیح اخبار و جهت دادن به نحوۀ خبررسانی از تصمیمات کاخ سفید، روی داده بود.

بررسی نحوه پوشش اخبار از زبان یک خبرنگار ارشد

فاطمه محرر صفایی مترجم کتاب «دشمن مردم» در مقدمه نوشته است: اساسا وجود مطبوعات آزاد در هر جامعه و پاسخ‌گو نمودن مسئولان موجب پیشگیری از بروز فساد و نهادینه شدن آن در لایه‌های مختلف قدرت می‌شود. کتاب حاضر بیانگر چالشی است که پس از روی کار آمدن دولت دونالد ترامپ، چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا، برای جلوگیری از انتشار صحیح اخبار و جهت دادن به نحوۀ خبررسانی از تصمیمات کاخ سفید بین تشکیلات دولت ترامپ و خود او از یک سو و خبرنگارانی که در پی کشف حقیقت بودند از سوی دیگر در دوران ریاست جمهوری او روی داده است.

جیم اکوستا پیش از آنکه از طرف سی‌ان‌ان به پوشش اخبار دولت ترامپ بپردازد، اخبار دوران ریاست جمهوری باراک اوباما را از کاخ سفید به سراسر جهان مخابره می‌کرد. او در این کتاب، طی چند فصل به بیان خاطرات دورۀ خبرنگاری خود از دوران انتخاباتی و همچنین ریاست‌جمهوری ترامپ می‌پردازد که گویای حقایق و وقایع آن دوران است. او تصویری واضح‌تر از شخصیت ترامپ و دیدگاه دولتش و اطرافیان او برای مخاطبان ترسیم می‌کند.

برشی از متن:

گروه خبری ما که از من، عکاسان و تهیه‌کنندگان خبری تشکیل می‌شد، تمام اخبار مربوط به گردهمایی‌های انتخاباتی را که در خلال آنها ترامپ رسانه‌ها را تخریب می‌کرد پوشش داده بود. همانجا که او پیش از رفتن به کنفرانس خبری که قبل از مراسم سوگندش به‌عنوان ریاست‌جمهوری آمریکا برگزار شده بود، همۀ ما را «حال به هم زن» و «متقلب» خوانده بود... ما به شعارهایی که حامیان ترامپ علیه ما می‌دادند، گوش دادیم و در حالی که با دست اشاره‌های نامربوطی به ما می‌کردند به آنها نگاه کردیم و شنیدیم که به ما می‌گفتند «خائن» و «تفاله» و البته هیچکس فراموش نمی‌کند که رئیس‌جمهوری ایالات متحده به ما «دشمن مردم» هم گفته بود.

کتاب «دشمن مردم» دوران خطرناک حقیقت گویی در آمریکا، در ۴۴۰ صفحه با قیمت ۱۳۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۱ برای دومین بار توسط انتشارات ایران با کاغذ حمایتی منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    0 0
    ۱۳۰ هزار تومان برای 1 جلد کتاب! برای همینه که فقط کتاب رو بصورت pdf می خوانم و حاشیه نویسی می کنم (فرمت مزخرف epub_که شماره صفحه ندارد!!_ و djvu رو کدوم احمقی ایجاد کرد؟)
    • مهدی IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
      0 0
      دوست عزی من هم با شما موافقم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس