اژه‌ای: صف معترضان از اغتشاش‌گران جداست/نباید بگذاریم دشمن در ذهن جوانان اثر منفی بگذارد

رئیس قوه قضاییه، ‌صف معترضان را از اغتشاش‌گران جدا دانست و گفت : نباید بگذاریم دشمن با یک چهره فریبکارانه در ذهن جوانان اثر منفی بگذارد و واقعیت‌ها را تحریف کند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای روز پنجشنبه در سفر به خراسان جنوبی در دانشگاه بیرجند حضور یافت و بی‌واسطه پای صحبت‌ها و درد و دل دانشجویان این دانشگاه نشست.

وی اظهار داشت: به مقامات ذی‌ربط قضایی تاکید کرده‌ایم که افراد بی‌گناه، کم‌گناه و فریب‌خورده اغتشاشات اخیر را از عناصر اصلی جدا کرده و با لحاظ ترتیبات لازم، نسبت به آزادی آنها اقدام کنند.

رئیس قوه قضاییه خطاب به دانشجویان بیرجندی که نسبت به پرونده قضایی برخی هم‌دانشگاهی‌های خود دل‌نگران بودند، گفت: حتما اسامی دانشجویانی را که طی قضایای اخیر در دانشگاه‌های بیرجند برای آنها پرونده تشکیل شده، به من ارائه دهید و دستور می‌دهم چنانچه آنها جرمی مرتکب شده باشند به تناسب جرمشان و لحاظ مواردی نظیر دانشجو بودن، به پرونده آنها رسیدگی شود و ارفاقات قانونی در قبال آنها اعلام گردد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه اعتقاد داریم حتی برخی از اغتشاش‌گران نیز ممکن است فریب خورده باشند و توجه به این موضوع در جای خود محفوظ است، تصریح کرد: اما نکته مهم آن است که ضعف‌های مدیریت خود را بشناسیم و درد دل و اعتراضات مردم را بشنویم چراکه اگر به نقص‌ها و کمبودهای خود توجه نکنیم، ممکن است همه دردها درمان نشود.

وی اظهار داشت: این یک واقعیت است که ایران اسلامی امروز حرکت رو به ‌جلو دارد لذا دشمن سنگ‌اندازی می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: مطالبه‌گری و طرح انتقاد و اعتراض، حق شما دانشجویان است اما باید در کنار این موضوع، ارائه طریق را مدنظر قرار دهید وگرنه به خطا می‌رویم و ممکن است یک اعتراض ناخودآگاه به یک اغتشاش و یک انتقاد به یک تخریب تبدیل شود.

وی عنوان کرد: به هیچ وجه راضی نیستم که عکس و بنری از من در محلی نصب شود و تاکید دارم که باید تشریفات و تجملات را کم کنیم گاهی دیگران باعث می‌شوند دچار تجملات شویم و باید از این موضوع دوری کرد.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: با عکس و بنر مساله و مشکلی حل نمی‌شود اگر نیت و اعمال ما درست باشد خودش بیانگر و مبین خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای پس از استماع سخنان دانشجویان، خظاب به آنها گفت: تک تک موارد مطرح‌شده از جانب شما دانشجویان عزیز را یادداشت کردم و در خصوص بررسی، انتقال و رفع آنها، اهتمام دارم.

وی با اشاره به سخنان مطرح‌شده از جانب برخی دانشجویان مبنی بر ضرورت تمیز قایل شدن میان معترضان و اغتشاش‌گران، گفت: ما هم بارها تاکید کرده ایم صف معترضان از اغتشاش‌گران جداست؛ شما نیز توجه داشته باشید که چه کسانی اغتشاش می‌کنند و قرآن و پرچم ایران را می‌سوزانند و اموال مردم را تخریب می‌کنند و مردم را به قتل می‌رسانند و توجه داشته باشید که دشمنان کینه‌توز ما برای ایجاد این اغتشاشات به میدان آمده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: به قطاری که در حال حرکت است سنگ پرتاب می‌شود؛ این را نمی‌خواهم برای دل‌خوشی بگویم بلکه این یک واقعیت است که ایران اسلامی امروز حرکت روبه‌جلو دارد لذا دشمن سنگ‌اندازی می‌کند.

وی با اشاره به مطالبه دانشجویان برای برگزاری دادگاه‌های علنی مفاسد اقتصادی گفت: از دهه هفتاد بر برگزاری دادگاه‌ها به صورت علنی مطابق با قانون اساسی و مقررات اصرار داشتم اما به هر ترتیب ضوابطی از ناحیه مجلس و غیره در این رابطه ایجاد شده است.

رئیس قوه قضاییه همچنین گفت: من به حضور در بین اقشار مختلف مردم و شنیدن سخنان و نقدها و اعتراضات آنها، اعتقاد جدی دارم و بر همین اساس، طی یک سال و نیم اخیر با اقشار مختلفی از مردم و گروه‌های نخبگانی و سیاسی با گرایش‌های مختلف، نشست‌های هم‌اندیشی برگزار کرده‌ام و معتقدم انسان نباید از شنیدن حرف فرد مخالف خود نگران باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: من در زمانی که معاون اول قوه قضاییه بودم پیشنهاد دادم که در جریان سفرهای استانی هیأت عالی قضایی، مدیران دستگاه قضا با اقشار مختلف مردم و مراجعان به عدلیه به گفت و گوی رو در رو بپردازند و ضمن استماع مشکلات آنها، در راستای رفع این مشکلات اقدام کنند؛ اکنون نیز این موضوع به یک رویه میان مقامات قضایی تبدیل شده است.

وی اظهار داشت: سوال این است که آیا دستگاه قضایی در وضعیت مطلوبی قرار دارد یا خیر؛ پاسخ ما آن است که حتما در وضعیت مطلوبی نیستیم اما نکته مهم آن است که چه تدابیری را برای نیل به مطلوبیت در دستور کار قرار دهیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای به برخی از توفیقات و اقدامات در دست اجرای قوه قضاییه که سبب یاس و خشم دشمن شده اشاره کرد و در این رابطه مشخصا از مبارزه با فساد اقتصادی در عین تامین امنیت سرمایه‌گذاری و رفع ابهام از عدم استقلال قضات و عملیاتی‌سازی مفاد سند تحول نام برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 41
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    1 5
    دقیقا
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
      1 2
      اقای اژه ای انقدردرطول این دوماه صفهارو جداکردید،خسته نشدید؟!خواهش عاجزانه ملت ازشمااینه ک هرچ زودتربرخوردجدی انجام بشه بااین مزدوران وطن فروش.
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    2 9
    اولین مساله امنیت ملی ایران ـــ پرورش جوانان توسط اسب تروآ ی آمریکا ــ فرمانده کل ارتش ؛ امیر موسوی: آمریکایی‌ها، ۱۰ سال پیش گفتند سربازان ما در ایران میلیون‌ها کاربر اینترنتی هستند. اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. .پرورش یافتن نوجوانان ما توسط اسب تروآ ی آمریکا ؛ باید اولین مساله امنیت ملی ما قرار بگیرد.
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    7 1
    شما که میگی صف معترضین جداست
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    4 3
    وضعیت محارب و آشوبگر و اغتشاشگر همیشگی و دائمی این خانم عاشق و دلداده ترامپ و بهاییان ( سرکار خانم فائزه هاشمی رفسنجانی ) به کجا رسید؟
  • یزدان IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    10 1
    در حال حاظر دشمن مردم ایران اونیه که دزدی میکنه ازشون اونیه که به بهانه تحریم دارو وارد نمیکنه اونیه که بچه های سه چهار سالشون رو میکشه
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
      4 4
      واردات دارو بخش اعظمش دست دولت است وکاراسانی هم حقیقتا دورزدن تحریمهانیست داروهای خارجی باسوپسیددولت به دست بیمارمیرسدوگرنه باقیمت عادی وبدون کمک دولت حتی درخارج هم بخاطرگرانی حالت قحطی داردبسوی خودکفایی داروپیش میرویم
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
      4 3
      واردات دارو بخش اعظمش دست دولت است وکاراسانی هم حقیقتا دورزدن تحریمهانیست داروهای خارجی باسوپسیددولت به دست بیمارمیرسدوگرنه باقیمت عادی وبدون کمک دولت حتی درخارج هم بخاطرگرانی حالت قحطی داردبسوی خودکفایی داروپیش میرویم
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    3 9
    چرا ورزشکاران توهین کننده به پرچم محاکمه نمی‌کنید. برای همیشه از وزش و حضور در هر مکان ورزشی ممنوع کنید . از خروج از کشور ممنوع الخروجشون کنید. از تحصیل و برای مدتی زندان و جریمه میلیاردی برای هزینه های که انجام دادین و از خدمات اجتماعی محروم کنید و مدتی حبس خانگی کنید با پابند . محکم سر حکمتون بایستید . اشتباه کردم و این‌چیزها هم قبول نکنید. از بسیج تعجب می‌کنم چرا وسط خیابون راسا راست راه میرن این افراد و از مردم عزیز که همیشه در صحنه حضور دارن لازمه این افراد خودمون ادب کنیم.
    • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
      2 4
      چون کلا این افراد از گذشته هر جرمی انجام دادن کاری نداشتن باهاشون. مثلا بارها در حال مستی در خیابون گرفتن و با ی تماس آزادشدن کردن
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    3 5
    فکر کنم اژه ای حرفی جز جدا شدن صف اغتشاش گرا از مردم بلد نیست . بنده خدا جناب قاضی القضات کی میخوای یه تکونی به خودت بدی و یه چند تا از این قاتل ها رو به سزای عملشون برسونی . فقط بلدی حرف بزنی . کاش حداقل به جا کشتن بسیجی و روحانی و پلیس یه چندتا دادگاه اتش میزدن شاید یه تکونی به خودتون دادین
    • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
      3 2
      جناب اژه‌ای، صادقانه بنظر شما اصلا اغتشاشگری وجود داره با تقریبا همگی در صف معترضان و فریب‌خورده‌ها قرار می‌گیرند. واقعا هزینه بسیار هنگفتی که بخاطر مخارج قوه قضائیه به ملت تحمیل میشه آیا در عمل بازدهی داره؟ وقتی قراره قوه قضا جرائم رو ببخشه وجودش عملا چه سودی داره
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    16 3
    به همت فرزندان پاک ایران بزودی به پایان سلام خواهیدکردبزودی
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
      2 5
      چ غلطااا
    • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
      2 4
      شتر در خواب بیند پنبه دانه
    • محمد IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
      1 0
      منظورتون از جوانان پاک هموناییه که مشروب می خورن و تو خیابون هر کیو که با هاشون نیستو زیر مشت ولگد می کشند و با بی حیایی فحش ناموسی میدند
    • محمدایوب IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
      0 1
      16/48بودی حالا بمون...گوگولی مگوری
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    3 9
    فعلا که دست در دست هم به روی نظام چنگ میکشند ما که معترض ندیدیم هرچه بود یک مشت زن بد... ومرد هیز و بی دین بوده اند
  • علوی IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    3 3
    برادر گرامی آقای اژه ای ! چند سوال ! ۱/آیا بیانیه گام دوم انقلاب مرقومه مقام معزز ولی فقیه را خوانده اید ؟۲/ چنانچه خوانده اید در بند چهارم عدالت و مقابله با فساد میفرماید قوای سه گانه باید دستگاهی جهت مبارزه با فساد درون خود ایجاد کنند والا فاصله ژرف موجود با آرمان ها موجب-زلزله های مهیب اجتماعی-خواهد شد حال شما برای اجرای این فرمان مهم چه اقدامی انجام داده اید /۳/ در نشست مشترک سران سه قوه با تفویض اختیارات ویژه چه اقدامی جهت اجرای بیانیه گام دوم و خصوصا سازمان مقابله با مفاسد درون سه قوه بر اساس فرمان ولی امر مسلمین انجام داده اید؟/۴/ جناب آقای اژه ای هیچ توجیهی برای زمین ماندن فرمایشات رهبرمان وجود ندارد. اگر معترضین که تمامی ملت هستند اما وارد اغتشاشات نمی‌شوند ببینند شما در تمکین ولی فقیه هستید و بیانیه گام دوم اجرا شود رضایت و اعتماد عمومی خواهد بود اما بدان و آگاه باش مسول خون شهدا شما هستید .مسول لطمات به نظام شما هستید چرا چرا چرا چرا چرا چرا چرا چرا چرا چرا چرا چرا چرا چرا بیانیه گام دوم انقلاب بعنوان نسخه نجات مطالبه و اجرا نمی‌شود؟! ایهاالناس! دور خود نچرخید! نسخه و راهکار بیانیه گام دوم است لطفا مطالعه و مطالبه کنید والا فردای قیامت مسول خواهیم بود
  • علوی IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    2 4
    رهبر حکیم؛ دوران ما مشابه دوران امیرالمومنین ع است )))) در آن موقع به حیله معاویه تجزیه طلبی مصر را از حکومت مولا جدا نمود .یمن را در پی جدایی ش بودند. ابن عباس بصره در حال بحران را رها و به کوفه امد.دعوت های مکرر مولا در مسجد کوفه بدون پاسخ میماند . مالک و عمار شهید شده بودند. خواص حاضر به تقابل با غارتگران شامی نبودند. امروز هم مالک ما شهید شده .روم در پی تجزیه طلبی ایران است . خواصی مثل آقای اژه ای بیانیه گام دوم در خصوص تاسیس سازمان مقابله با فساد درون سه قوه با اختیارات ویژه را اجرا نمیکنند(توصیه جاج قاسم شهید :کتاب الغارات را بخوانید ) وصیت حاج قاسم شهید:رهبر ما حکیم ترین مظلوم ترین و تنها ترین است / آقای اژه ای ! بیانیه گام دوم انقلاب را چرا اجرایی نمیکنید ؟! اینجا کوفه نیست ! همان اهالی مشرق زمین روایات است .توفیق اجرای فرمان سیدعلی خراسانی را بیابید قبل از آنکه با اشارتی میلیون ها حزب اللهی به یک اشاره رهبری به پاکسازی کاخ نشینان بپردازند .
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    4 2
    فقط کافیه یک جوون مطالب کانال مصطفی تاجزاده یا سایر اصلاح طلبها را بخونه تا خونش بجوش بیاد و بریزه بیرون و فکرکنه داره با حکومت هیتلر مبارزه می کنه انچنان یک داستان ساختگی فرار جوانان به رادیولوژی را بیان کرده که وقتی میخونی یاد گشت های گشتاپو و فرمانده کسلر میفتی،این فتنه گران داخلی بیشتردارن ملتو تحریک میکنن تا خارجیها
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    2 1
    همه میگن صف معترض و اغتشاشگر جداست.
    • PL ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
      2 2
      ۹۵ درصد اغتشاشگرن. ولی مسولین دوست دادن خودشون فریب بدن دیگه
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    2 6
    یک سوال... اعتراض به حجاب اسلامی اعتراض به بنیاد خانواده اعتراض به حیا و عفاف! اعتراض به دین و اسلام و مقدسات اینها کجاش اعتراض هست؟ این ها نماد کفر و ارتداد هست.... متاسفانه مسولان ما متوجه عمق فاجعه این مثلا معترضین نیستند.
  • IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    2 5
    اغتشاش بود و ما خواهان محاکمه و کسب خسارات از اغتشاشگران هستیم
  • IR ۰۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    2 2
    معترضین در این آشوب ها همان کسانی هستند که سیاهی لشکر شدند برای آشوب گران مانند کسانی که سیاهی لشکر شدند برای قاتلین امام حسین و اهل بیت و اصحاب ایشان
  • IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    3 5
    لعنت به به این انفعال .. کشور رو بی آبرو کردند جوان‌ها رو کشتند چادر از سر بانوان کشیدند عمامه از سر روحانیون برداشتند دانشگاه رو به ... تبدیل کردند اونوقت هنوز میگه باید صفشون جدا شه!! والله خون مردم به جوش اومده پس کی میخواید به صدای اکثریتی که داره به کشور و پرچم و مقدساتسون توهین میشه هم توجه کنید اگه سکوت کردیم گفتیم حکمت اسلامیه مسئول داره
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
      1 0
      خون اون بسیجی و طلبه و پلیسی که داره اینجور کشته میشه گردن همین اقایون قاضی هست و دولتی که شورای امنیت ملی زیر مجموعه ش هست
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    4 1
    چیزی که در ذهن جوانان این مملکت تاثیر منفی میگذارد بیشتر عملکرد مسئولین است برادر!
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    3 1
    جناب اژه‌ای، صادقانه بنظر شما اصلا اغتشاشگری وجود داره با تقریبا همگی در صف معترضان و فریب‌خورده‌ها قرار می‌گیرند؟
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    0 2
    احسنت
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    2 1
    از تمام کسانیکه خسارت زدن باید خسارت گرفته بشه حالا چه زیاد چه کم
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    0 3
    قطعا
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    4 1
    جناب اژه ایی معترضین اکثرا در لباس اغتشاشگر ظاهر شدند....
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    0 1
    احسنت
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    1 1
    خسارت بگیرید
  • احمدرضا IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    0 2
    درود
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    0 3
    احسنت
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    1 0
    آقای اژه ای لطف کنید جایزه یا هدیه ای به معترضین و اغشاشگران بدهید
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    1 0
    به این ترتیب حداقل میشه خدا رو شکر کرد که قوه قضائیه بخصوص مسئولان محترمش از تحریم غرب در امان خواهند بود!
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    0 0
    دوستان ناشکری نفرمایند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس