کد خبر 1434670
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
دستگیری توزیع کننده موادمخدر در جنگل‌/کشف ۱۰ میلیارد برنج تقلبی

طی ۲۴ ساعت گذشته در نقاط مختلف تهران حوادثی رخ داد که مأموران انتظامی در آن نقش آفرینی کردند.

به گزارش مشرق، کلانشهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

دستگیری فروشنده سلاح سرد و گرم

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از کشف یک قبضه سلاح جنگی و یک قبضه سلاح سرد در غرب تهران و دستگیری یک فروشنده خبر داد و گفت: کشف جزئیات پرونده در دستور کار قرار دارد.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در تشریح این خبر بیان داشت: تیم عملیاتی کلانتری آزادی با رصدهای میدانی و تحقیقات تخصصی موفق به شناسایی شخصی شدند که اقدام به خرید و فروش سلاح جنگی در محدوده غرب تهران می‌کرد.

وی با بیان اینکه مخفیگاه متهم شناسایی و هماهنگی‌های قضائی در این خصوص انجام پذیرفت افزود: مأموران با حضور در محل طی یک اقدام و عملیات ضربتی متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران در ادامه عنوان کرد: در بازرسی از این محل یک قبضه سلاح جنگی به همراه خشاب مربوط و یک قبضه سلاح سرد (قمه) کشف و متهم برای پی جویی های انتظامی به کلانتری انتقال یافت.

سرهنگ موقوفه‌ای با اشاره به اینکه متهم سابقه دار می‌باشد و در تحقیقات انجام شده به بزه ارتکابی اعتراف کرد ادامه داد: کشف جزئیات پرونده و تکمیل پرونده در دستور کار قرار دارد.

دستگیری توزیع کننده موادمخدر جنگل‌های شمال شرق تهران

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از کشف بیش از ۱۷ کیلو انواع مواد مخدر و روانگردان دستگیری یک سوداگر مرگ خبر داد و گفت: متهم در جنگل‌های شیان و لویزان مواد مخدر توزیع می‌کرد.

سرهنگ ضرغام آذین در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی ارجاع چندین فقره شکایات و گزارشات مردمی مبنی بر فعالیت مجرمانه و توزیع مواد مخدر در جنگل‌های شیان و لویزان و محدوده شمال شرق پایتخت توسط یکی از مواد فروشان سابقه دار شهر تهران پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و تیمی از مأموران عملیات ویژه این پلیس رسیدگی به موضوع را به عهده گرفتند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: مأموران پلیس با انجام اقدامات اطلاعاتی و بعد از چندین ساعت تعقیب و مراقبت و رصد، مخفیگاه متهم را در محدوده محله تهرانپارس شناسایی و سرانجام روز گذشته طی هماهنگی قانونی با مراجع قضائی متهم در عملیات منسجم پلیس دستگیر و در بازرسی دقیق از مخفیگاه این قاچاقچی مقدار ۱۳ کیلوگرم هروئین و ۴ کیلوگرم انواع مواد روانگردان کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران در پایان خاطرنشان کرد: متهم به همراه مواد مکشوفه به مقر پلیس منتقل و پس از تحقیقات تکمیلی جهت سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شد.

دستگیری عاملان تخریب ۴ دستگاه خودروی سواری

جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری ۲ شرور که با تخریب ۴ دستگاه خودروی سواری قصد قدرت نمایی داشتند خبر داد.

سرهنگ محمد قاسم طرهانی بیان داشت: در پی اعلام یک فقره درگیری و ایجاد رعب و وحشت در محله "نازی آباد" سریعاً تیم عملیات کلانتری این محل به نشانی اعلامی اعزام شدند.

وی افزود: مأموران به محض حضور در محل مشاهده کردند دو نفر از اراذل و اوباش محلی با در دست داشتن سلاح سرد ضمن قدرت نمایی و درگیری با شهروندان در حال تخریب خودروهای پارک شده در کنار خیابان هستند.

جانشین پلیس پیشگیری تهران با بیان اینکه متهمان با مشاهده مأموران به مأموران حمله ور شدند ادامه داد: در یک عملیات پلیسی هر ۲ متهم خلع سلاح و دستگیر شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهمان ۳۳ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود مبنی بر تخریب خودرو و ایجاد رعب و وحشت اعتراف کردند که در بررسی به عمل آمده ۴ دستگاه خودرو در این رابطه تخریب و مالکان این خودروها شناسایی شد.

جانشین پلیس پیشگیری تهران با اشاره به اینکه امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است و با مخلان نظم و امنیت به جد برخورد خواهد شد در پایان خاطر نشان کرد: متهمان به مرجع قضائی معرفی شدند.

کشف ۱۰ میلیاردی برنج تقلبی در جنوب تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از پلمب فروشگاهی در جنوب تهران که برنج‌های تقلبی بسته بندی و توزیع می‌کرد خبر داد و گفت: از این کارگاه بیش از ۱۰ تن برنج تقلبی به ارزش ۱۰ میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ هدایت بهرامی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: روز گذشته در پی اعلام گزارشی مبنی بر توزیع برنج‌های تقلبی در یک فروشگاه عمده فروشی برنج در محدوده خیابان مولوی تهران، بلافاصله مراتب در دستور کار تیمی از مأموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات میدانی و رصدهای اطلاعاتی، با هماهنگی‌های قضائی، تیمی از مأموران این پلیس به فروشگاه مربوط اعزام در بازرسی از این محل، ۵ هزار کیلو برنج خارجی و ۵ هزار و ۸۴۰ کیلو برنج ایرانی به همراه ۷ هزار کیسه خالی و دستگاه دوزندگی کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران با بیان اینکه بررسی‌های اولیه نشان از این داشت که مالک فروشگاه با مخلوط کردن برنج‌ها، آنها را به عنوان برنج ایرانی با نام شرکت‌های معتبر توزیع می‌کند ادامه داد: در بازجویی‌های اولیه متصدی این واحد صنفی به بزه ارتکابی اعتراف و اظهار کرد، با بسته بندی برنج‌های تقلبی آنها را به عنوان برنج‌های مرغوب ایرانی روانه بازار می‌کرد.

سرهنگ هدایتی با بیان اینکه در این خصوص یک متهم دستگیر و پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، بیان داشت: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای تقلبی کشف شده را حدود ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران، در پایان با تأکید بر عزم همگانی پلیس در مبارزه با کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی غیرمجاز و همچنین واحدهای صنفی متخلف، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند گزارش‌های خود را در این خصوص از طریق سامانه ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس