از کشف داروهای قاچاق تا دستگیری فروشندگان سلاح

در ۲۴ ساعت گذشته در نقاط مختلف تهران حوادثی رخ داد که مأموران انتظامی در آن نقش آفرینی کردند. در بسته اخبار پلیسی شهر مهمترین این حوادث را بخوانید.

به گزارش مشرق، کلان‌شهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

دستگیری زوج مواد فروش

سرهنگ ضرغام آذین در تشریح جزئیات این خبر اعلام کرد: در پی ارجاع چندین فقره گزارش و شکایات مردمی مبنی بر فروش و توزیع مواد مخدر در بوستان‌های شهر تهران پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و تیمی از مأموران پایگاه یازدهم این پلیس رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی در ادامه افزود: با رصدهای اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی در این رابطه یک زوج جوان که در بوستان‌های شهر تهران به ویژه در پارک‌های محدوده‌ی شرق تهران مواد مخدر توزیع می‌کردند، شناسایی شد.

آذین به سابقه دار بودن متهمان اشاره کرد و ادامه داد: مخفیگاه متهمان در جنوب تهران تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفت و پس از هماهنگی‌های قضائی هر ۲ متهم در مخفیگاهشان دستگیر و در بازدید از این مکان ۴ کیلو و ۶۳۰ گرم هروئین و مبلغ ۱۹۰ میلیون ریال وجه نقد حاصل از فروش مواد مخدر کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد: متهمان پس از دستگیری به مقر پلیس منتقل و پس از انجام تحقیقات تکمیلی جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضائی ارجاع شدند.

کشف بیش از ۹۱ نوع داروی قاچاق

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر نگهداری و توزیع داروی های غیر مجاز و نایاب در محله "امام زاده حسن (ع) " رسیدگی به موضوع و دستگیری متهم یا متهمان را تیمی از مأموران کلانتری این محل بر عهده گرفتند و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات و پی‌جویی های انتظامی هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی کردند عنوان کرد: با اخذ مجوز قضائی تیمی از مأموران به مخفیگاه متهم مراجعه و در یک عملیات منسجم و ضربتی متهم را در مخفیگاه دستگیر و در بررسی اولیه از آن محل ۹۱ نوع انواع مختلف داروهای خارجی و نایاب به تعداد ۹۷۳۱ قلم کشف کردند

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهم ۳۱ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و توزیع داروی قاچاق در سطح شهر تهران معترف و کارشناسان ارزش داروهای کشف شده را ۴۰ میلیارد ریال اعلام کردند.

سرهنگ موقوفه‌ای با اشاره به برخورد جدی و مقتدرانه پلیس با پدیده قاچاق خاطر نشان کرد: با تشکیل پرونده قضائی متهم در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

دستگیری باند سارقان زورگیر

سرهنگ محمد قاسم طرهانی اظهار داشت: در پی مراجعه چندین مال باخته به کلانتری ۱۶۱ ابوذر مبنی بر اخاذی و زورگیری تیم ۳ نفره با عنوان پلیس در محله ابوذر رسیدگی به موضوع و دستگیری سارقان در دستور کار تیمی از مأموران کلانتری این محل قرار گرفت و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات و پی‌جویی های انتظامی هویت و مخفیگاه متهمان را شناسایی کردند عنوان کرد: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد باند ۳ نفره متشکل از ۲ مرد و یک زن با شناسایی سوژه مورد نظر و با همراه داشتن تجهیزات پلیسی اقدام به اخاذی از شهروندان به خصوص خانم‌ها می‌کنند که با اخذ مجوز قضائی به مخفیگاه متهمان مراجعه و در یک عملیات منسجم پلیسی هر ۳ متهم در محل دستگیر شدند.

جانشین پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: در بررسی اولیه از مخفیگاه متهمان انواع تجهیزات پلیسی کشف شد و متهمان ۲۰ الی ۵۶ ساله در تحقیقات پلیسی به جرم خود و سرقت و زورگیری با جعل عنوان پلیس معترف که تا کنون ۳ مال باخته شناسایی شده اند.

سرهنگ طرهانی در پایان خاطر نشان کرد: تحقیقات پلیسی برای شناسایی مال باختگان و جرایم احتمالی متهمان ادامه دارد.

دستگیری گردنبند قاپ بلافاصله پس از سرقت

سرهنگ امیرهوشنگ امیری گفت: عملیات کلانتری ۱۳۰ نازی آباد در حال گشت زنی در محله نازی آباد مقابل بیمارستان مفرح یک دستگاه موتورسیکلت تکرو که در حال تردد از کنار شهروندان بوده و اقدام به سرقت گردنبند طلای خانمی کرده و سپس از محل متواری می‌شود را مشاهده و سریعاً وارد عمل می‌شوند.

وی عنوان کرد: مأموران در یک تعقیب و گریز و اجرای طرح مهار موتورسیکلت را متوقف و سارق تکرو را دستگیر و از متهم گردنبند سرقت شده را کشف می‌کنند و متهم را برای تحقیقات پلیسی به کلانتری انتقال دادند.

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهم ۲۲ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت گردنبند طلا معترف و گردنبند طلا تحویل مال باخته شد.

سرهنگ امیری با اشاره به تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم افزود: با تشکیل پرونده قضائی متهم در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

کشف ۶۵۰ هزار نخ سیگار قاچاق

سرهنگ رسول بهرامی در تشریح این خبر بیان داشت: در پی دریافت اخباری مبنی بر توزیع سیگار خارجی و قاچاق در محله خلازیر رسیدگی به موضوع و دستگیری متهمان را تیمی از مأموران کلانتری نعمت آباد بر عهده گرفتند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند

وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات و پی‌جویی های انتظامی هویت و مخفیگاه متهمان را شناسایی کردند عنوان کرد: با اخذ مجوز قضائی به مخفیگاه متهمان که یک انبار کالا در محله خلازیر بود مراجعه و در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه در حالی که باند ۴ نفره و عاملان اصلی توزیع سیگار در حال بارگیری سیگار قاچاق داخل خودروی وانت بودند دستگیر شدند و از مخفیگاه متهمان بیش از ۶۴۰ هزار نخ انواع سیگار خارجی و قاچاق کشف شد.

سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهمان ۲۶ الی ۳۵ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و توزیع سیگار خارجی در سطح شهر تهران معترف شدند که کارشناسان ارزش اموال کشف شده را ۲۰ میلیارد ریال اعلام کردند.

سرهنگ بهرامی با اشاره به اینکه خرید و فروش کالای قاچاق تهدید بزرگی برای اقتصاد کشور می‌باشد در پایان خاطر نشان کرد: با تشکیل پرونده قضائی متهمان در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

بازداشت ۵ فروشنده سلاح و مهمات جنگی

سرهنگ سعید راستی اظهار داشت: روز گذشته در پی کسب خبری در خصوص خرید و فروش و تبلیغ سلاح در فضای مجازی، تیم‌های عملیاتی پلیس اطلاعات تهران بزرگ بلافاصله وارد عمل شده و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: با شناسایی مخفیگاه متهمان این پرونده مأموران مرکز عملیات پس از اخذ دستور قضائی طی چند عملیات جداگانه و ضربتی در محلات مسعودیه و لواسانات ۵ نفر از عاملان و فروشندگان سلاح و مهمات غیر مجاز دستگیر و از مخفیگاه آنها ۷ قبضه سلاح گرم به همراه ۱۲ عدد فشنگ کشف کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: علاوه بر سلاح‌های کشف شده، یک عدد پلاک جعلی خودرو و یک دستگاه بی سیم از متهمان این پرونده کشف شد.

سرهنگ راستی با اشاره به اینکه پس از انتقال متهمان و انجام بازجویی‌های مقدماتی، مشخص شد این افراد شرور سلاح‌ها را از طریق آشنایی با فرد دیگری در فضای مجازی خریداری تا با قیمت بالاتر آن را به فروش برساند، خاطر نشان کرد: هر ۵ متهم متهم دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

رئیس مرکز عملیات پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در پایان از شهروندان خواست برای ایجاد امنیتی پایدار در سطح شهر، با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری را در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • . IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    0 0
    اعدام شوند
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    1 0
    مشرق ببخشید شاید از این انتقادم خوشت نیاد ولی چرا مجازات ها قدرت پیشگیری از تکرار جرائم را اصلا ندارند راستی چرا ؟ پاسخ این سوال خیلی مهم است
    • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      3 0
      مشرق رفیق شفیق منه . من از آنتالیا و آلبانی پیام میدم ولی مشرق ما رو هم دوست داره
    • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      0 0
      غربزدگی برخی جامعه
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    0 0
    مشرق ببخشید شاید از این انتقادم خوشت نیاد ولی چرا مجازات ها قدرت پیشگیری از تکرار جرائم را اصلا ندارند راستی چرا ؟ پاسخ این سوال خیلی مهم است
    • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      0 0
      غربزدگی برخی جامعه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس